Mail på iPhone5

Jeg har fulgt vejledningen til opsætning af min TDC mail på min tlf. Alligevel kommer den frem og siger at brugernavn, kode eller andre info er forkert. Og jeg HAR tjekket mange gange at det er det der står i vejledningen jeg har tastet.

Nogen der har erfaringer med det samme eller har gode fif?

Tak [i])

20 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Snus74,

Husker du at bruge den kode der er tilknyttet din TDC mail og ikke din TDC konto, som er dit login her til siden?

I så fald, er det da værd at prøve at ændre den, så du kan indtaste den på mobilos.

Her på siden går du i Mail -> Indstillinger -> Adgangskode -> Indtaster ny adgangskode to gange.

Prøv så at indtast denne på din iPhone.

Tak for dit svar Glad humørikon

Ja det har jeg faktisk prøvet og alligevel kommer den med det svar Trist humørikon

Jeg har samme problem - har du fundet løsningen ??

Nej desværre!
Og har ringet til TDC samt været i butik som de sendte mig videre til. De kunne og ville heller ikke rigtig hjælpe.
Så hvis du får løsningen må du da meget gerne sige til!
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Snus74,

Hvis du er sikker på, at du benytter korrekt brugernavn (din mailadresse) og kode, så vil jeg bede dig om at gennemgå vejledningen her, meget, meget nøje - især navnet på udgående server er der mange, der kløjs i: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063#mail

/Ulf
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

TDC bliver ved med at skrive serverport 587 i alle vejledninger. Det er måske korrekt (?), men min opsætning ser således ud:

TDC-mail.jpg

Altså, serverport 25.

Mvh

Hejsa alle

Denne vejledning hjalp mig (ULF). Tak for hjælpen

Omdømme 3

Hej Bynne,

Dejligt at høre! Kan jeg så ikke lokke dig til at trykke på knappen "Accepter som løsning" ved mit indlæg? Det gør det nemmere for andre, der måske står med samme problemstilling, at finde en løsning Kat glad

/Ulf
Omdømme 3

@iMac: 587 er den korrekte port, da port 25 som standard er spærret for udgående trafik på vores (privat-)routere, af mange og udmærkede årsager (primært spam-udsendelse). Hvis du gerne vil have åbnet for port 25 for f.eks. at køre din egen mailserver, skal du kontakte os Glad humørikon

/Ulf
Hej Ulf

Vil jeg gerne, men kan ikke lige finde feltet - kan du hjælpe også der ?

MVH

Bynne

Omdømme 3

Hej igen,

Der skulle gerne være en grå knap nede i højre hjørne af mit indlæg, som på det billede her:

2013-06-24_09h46_29.png

/Ulf

har desværre kun SVAR - knappen (ikke de 2 andre)

Omdømme 3

Hej igen,

Aha, min kollega Martin har lige gjort mig opmærksom på, at du ikke har skrevet det første indlæg her i tråden, og derfor ikke kan acceptere som løsning - det er kun Snus74, der har knappen. (Jeg har den også fordi jeg er moderator herinde).

Jeg beklager min uopmærkomhed her mandag morgen, og vil straks tage endnu en kop kaffe. Hav en god mandag Kat glad

/Ulf

Hej Ulf (eller andre) - Sker der ikke løbende opdatering af mail boxen uanset om jeg benytter PC eller telefon ?? P.t. er postkassen på telefonen ikke opdateret med alle de flytninger/sletninger jeg har gjort her på PC'en.

Jeg har igen prøvet den opsætning der er via dit link. Men den kommer stadig frem med at brugernavn eller adgangskode er forkert. Og det ER det rigtige jeg taster ind. Så jeg er desværre ikke kommet meget videre. Men tak for forsøget!

Mvh Snus74

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen Snus74,

jeg synes det er meget mærkelig, at det ikke lykkes for dig, men det er svært at gætte sig til, hvor i din opsætning det går galt.

Hvis du nu prøver at tilgå din mail fra en browser - fungerer så dit login? 

Hvis ja, har du mulighed for at sende din eksakte opsætning, selvfølgelig med brugernavn/mail-adresse og password skjult, inden@mail.dk - trin for trin? Evt. som privat PM til mig?

Gerne screenshots (homeknap+lukkeknap), billederne ligger i din fotostream - sæt op din computer til fotostream (hvis du ikke allerede har det?), videresend.

Mvh

Trist, men jeg får ikke opsætningen til at virke for min TDC mail, virker for mine øvrige mails.Trist humørikon

Har forsøgt 6-7 gange efter TDC's vejledning, også sendt tidligere i denne tråd, giver konstant fejl "kan ikke hente post, brugernavn eller adgangskode til TDC mail er forkert".

TDC telefonsupport har ingen hjælp, men henviser til jeg skal tale med en person i min omgangskreds som kender til opsætning af en iPhone5!?!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ciel
Hvis du er helt sikker på, at du gør som der står og du så får den besked om at der er fejl i brugernavn og/eller adgangskode, så er det fordi, der er fejl i enten dit brugernavn eller din adgangskode! Humørikon flov

Du skal ind på selvbetjening og teste om det er rigtigt. Eller kontakte os, du kan se i bunden af dette browservindue, hvordan og hvornår du kan det.

Så kan vi hjælpe dig med at tjekke at du bruger det rigtige. Du skal insistere på at de tjekker - det har ikke noget med opsætningen at gøre, det har noget med dine oplysninger - som vi hjælper dig med.

Skriv gerne her igen om det kommer til at fungere for dig

God sommer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Snus74
Som jeg lige har skrevet til Ciel, er det vigtigt du har fulgt vejledningen og er helt sikker på du har sat alting rigtigt op. Hvis du er det, så må det være brugernavn / adgangskode.
Bruger du din mail adresse som brugernavn?
Hilsen

Hej

Jeg har endnu engang forsøgt med opsætning - efter igen at have talt med jeres Support - Glad humørikon og nu lykkes det.

Grunden til problemet er den mulige tolkning af "vejledningen til opsætning, iPhone".

I punkt 5 præciseres adgangskoden - at det ikke er den sædvanlige jeg anvender til min mail, medens det i de følgende punkter 7 og 8 fremgå at det er den 'normale' adgangskode til min mail.

Disse er jo forskellige, så det kræver nogle forudsætninger og kendskab til TDC's hierakiske opbygning af systemet, for at gætte sig til sammenhæng. Jeg tolkede det, som det er begge koder der anvendes (hvilket blev bekræftet ved tidliger henvendelse til SupportGal humørikon)

Punkt 8 nævner du skal trykke på 'Næste' -> på min iPhone5 er det 'Arkiver' der skal trykkes på.

Jeg mener vejledningen (og Support) kan gøres skarpere og måske generelt testes af 'almindelig bruger'.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)