Mail på iPhone

Jeg har købt en brugt iPhone 3, og da jeg vil opsætte min tdc-mail vil den ikke godkende mailen. Hvad kan problemet være? Jeg har fulgt hvert eneste trin i TDC's guide, men alligevel skriver den "Kan ikke oprette forbindelse vha. SSL - vil du prøve at indstille kontoen uden SSL?" Hvis jeg trykker ja, skriver den "kan ikke hente post - brugernavnet eller adgangskoden til pop3.mail.dk" er forkert." - Jeg har tjekket op til flere gange at både brugernavn og adgangskode er korrekt. 

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Jeg har tjekket op til flere gange at både brugernavn og adgangskode er korrekt."

Det er nu ellers der det plejer at gå galt, - hvis ellers man har fuldt anvisningen til punkt og prikke.

Tjek i dit mailprogram på din computer om brugernavn og adgangskode nu rent faktisk er sådan som du husker det.

De fleste sætter deres mailprogram således op at det IKKE spørger efter adgangskoden hver gang, og man kan således godt huske forkert af hvad den oprindeligt var.

Mvh FN ;-)

Vi har logget ind på mit barnebarns computer, og derfor er jeg sikker på, at både brugernavn og adgangskode er rigtigt, fordi jeg har ingen problemer med at logge ind på computeren. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Logget ind på hvad?

Adgangskoden til TDC's webmail er ikke nødvendigvis den samme som til din mail. Jeg har selv to forskellige adgangskoder til disse.

Når du er inde på TDC Webmail så kan du jo prøve at "ændre" din adgangskode til det du mener den er. Så ER den det i hvert fald fremover.

Da det er en brugt telefon du har købt kan det også godt være du skal fjerne nogle tidligere opsætninger.

Jeg husker ikke med sikkerhed om disse lægger sig på SIM-kortet eller i telefonens hukommelse, men jeg er ret sikker på at det er i sidstnævnte.

Mvh FN ;-)

Telefonen har vi gendannet til fabriksindstillinger, så derfor er det hele som hvis den var ny.

Vi har logget ind på min TDC-mail på computeren, for at sikre os at koden er rigtigt. 

Omdømme 3

"Vi har logget ind på min TDC-mail på computeren, for at sikre os at koden er rigtigt."

Det var lige præcis det punkt jeg mente, Ole. Dit password til TDC Webmail behøver ikke nødvendigvis være det samme password som du har konfigureret i din mailclient (dit mailprogram, Outlook, Windows Live Mail, whatever).

Det er det password du skal bruge på din telefon, - altså det password du bruger i dit mailprogram, og ikke det du bruger til at logge ind på TDC Webmail.

Disse to password kan godt være det samme, men de kan lige så vel være forskellige. Det afhænger helt af hvad du selv har konfigureret dem til i sin tid.

Mvh FN ;-)

Hej - jeg er enig med Ole Dalsgaard - det fungerer ikke med mail til iPhone. Min er en 3GS med OS4 og jeg får samme fejlbesked som Ole anfører. Jeg VED hvad mit password er jeg bruger det dagligt. Har også prøver med brugernavn=12 cifret kundenummer - det gør ingen forskel.

Jeg havde i efteråret fat i TDC support, har talt med flere supportere, men ingen kan finde ud af at løse det. Altså resultatet er at der IKKE er TDC support for iPhone mail.

hilsen Peter

Hej Peter

Har nøjagtig samme problem - har du fundet en løsning ?

mvh

Kenneth

Hej Kenneth,

Næh, desværre, men jeg har heller ikke foretaget mig yderligere.

Første skridt skal være at få TDC til at erkende problemet - det har ikke lykkedes for mig de gange jeg har henvendt mig til supporten. Måske vi kan gøre fælles front her, men det besværliggøres af at man kun kan ringe og at man hver gang starter forfra.

Næste skridt vil så være at få dem til at gøre noget ved problemet - det vil jeg tro de vil være nødt til - iPhones må have en ret stor udbredelse, osse blands TDCs mail kunder?

Er der andre der kan støtte os i oplevelsen af at det ikke fungere med TDC mail på iPhone?

hilsen Peter

Hey

Jeg har læst om problemerne med at oprette mailkonto på Iphone. Det er nu gået fint på min MEN jeg har netop forsøgt at sætte min helt nye Ipad2 op til samme mailkonto - " Kan ikke oprette forbindelse vha SSL

osv

Det ville være skønt hvis en flittig superbruger vil give et tip her....

Hej alle. Ja, jeg kan støtte op om problemet. Har præcis samme problem som jer andre, og oplever heller ikke at TDC anerkender problemet. Er tæt ved at gå på GMAIL istedet nu.

Jeg har i mellemtiden fået mit til at virke - uden dog helt at vide hvorfor.

Men her er min opsætning, måske kan det hjælpe.

Iphone4:

Teleudbyder: Telia

Indtsillinger for TDC mail:

Indgående post: pop3.mail.dk

brugernavn: det lange tal - kundenummer

kode: kode !

udgående post ( forsøgte alle mulige løsninger, men efter at have oprettet og siden slettet denne mailboks adskillige gange virkede det pludselig !)

Telia: smtp.gprs-connect.dk ( port 25) (husk at deaktivere eventuelle andre smtp servere under.

Ovenståender virker både med 3G og WIFI forbindelse !

mvh

Kenneth

Hah! Så lykkedes det osse for mig.

Jeg gennemlæste lige tråden igen og fidusen er (som beskrevet længere oppe): Der er forskellig password til TDC Internet Mail og til TDC Online/Webmail. Jeg troede at jeg havde styr på dette, men ved at gå ind og skifte passwordet til TDC Internet Mail, lykkedes det at få iPhone mail'en til at køre.

Passwordet til TDC Online sættes under Selvbetjening Privat.

Passwordet til TDC Internet mail sættes inde fra Webmail'en - Indstillinger - Password.

Som brugernavn angives de 12-cifrede nummer, som Kenneth skriver.

God sommer eller hvad de kalder det her vejr Glad humørikon

Peter

Tak drenge. Så er jeg også på. Havde lige en udfordring med det 12 cifrede brugernr, men et opkald til tdc (yousee) medførte en ny adgangskode, så nu funker det pludselig. Husk at ændre udgående server hvis i har anden udbyder end tdc. Jeg har 3 på og bruger smtp.3.dk. Tak Kenneth og Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

I får lige link til vejledning til opsætning af iPhone

iPhone 4 med TDC mail:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/?wm=3a3497a801081a237873

iPhone 3 med TDC mail:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=29458

iPhone 3 opsætning af ikke TDC mail:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063#mail

(mon ikke den kan bruges til iPhone 4 også?)

Og den store guide til opsætning af telefonerne, hvor I selv kan klikke jer frem:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/?wm=3a3497a801081a237873

God fornøjelse

Hilsen

Hej Patrick

Du har ret i at der ikke er nogen dumme spørgsmål, men jeg syns der er dumme svar. Jeg har i over et år forsøgt at få dette til at fungere og TDC support og dine vejledninger har ikke kunne forklare hvad problemet er.

Du skal få skrevet i din vejledning at TDC har to forskellige accounts til Internet mail og til TDC Online/Webmail. Det er kun den account til Internet Mail som kan anvendes til iPhone. Denne account kan IKKE ses under selvbetjening, passwordet til den skal sættes under webmail. Det er super ulogisk lavet og netop derfor burde det nævnes under jeres vejledninger.

Go sommer

Peter

Nu har jeg fulgt og afprøvet samtlige foreslag i dette forum, og den kommer med samme fejl hver gang brugernavn/password er forkert... Jeg har samme password til begge kontoer hos TDC, så jeg ved at det er korrekt... Det skal siges at det er på min IPad 2 at den driller, det kører fint på min iPhone 3GS.
Hej :

Vi har samme problem: Vores iPhone 4 er begyndt på ikke at kunne hente post, og kan ikke finde popserveren.

Opsætningen på telefonen er nøjagtig den samme som på PC (ok, så vidt vi kan se) med servere, pop3.mail.dk og asmtp.mail.dk, med korrekt POP konto password.

Vi bruger ganske vist postadressen som bruger istedet for det 12 cifrede kundenummer.

Men--- den helt store pointe er at det er en fejl der er opstået inden for de seneste dage !

Vi kører DHCP internt men har også 3 statiske netadresser til vores IHC elsystem.

Kom nu ikke og fortæl mig at TDC har spærret for at hente mail fra det trådløse net af een eller anden sikkerhedsårsag ?

Jeg kunne til nød forestille mig at man skulle bruge TDCs proxy og nameserver for at bruge smtp, og der skal være på intra TDC net, men vi bruger altså asmtp, der jo sjekker password og bruger.

med venlig hilsen

Jens Frederik

Hej Petakris:

Du får faktisk brugernavn og password til din e-post konto, når du starter hos TDC.

Når du bruger 'rigtig' e-mail, logger dit postprogram ind på en computer der kaldes en POP server

fordi den kører et sprog/en protokol der hedder POP.

Sådan en kunne en gammel DOS maskine hente post fra, eller Linux osv.

Nå du henter webmail, henter du i virkeligheden ikke noget men går ind på en side med et webmail login, og på siden kan du se dine mails. Webserveren gør nemlig det samme som dit postprogram på PC en , men viser indholdet på en webside (den du logger ind på).

Derfor er  der ikke noget ulogisk i at bruger og password  er forskellige, fordi det er forskellige systemer.

Så kan du vælge at synkronisere dem eller ændre password, som TDC også skriver.

Når man har en pop server til post er det fordi alle mulige postprogrammer er kodet til at hente post fra sådanne, mens en webmail server basalt set kun er brugerflade.

Så ikke brok dig over lige det problem :-) Der er sikkert værre ting TDC har gjort ;-)

med venlig hilsen

Jens Frederik

Nogen der så kan hjælpe mig kan ikke få det op at kører på 4s... har en freemailkonto (der havde en anden udbyder før TDC overtog) så derfor har jeg ikke noget kundenummer og når jeg så prøver at oprette den på den måde der nu er vist på diverse sites - kommer den frem med at brugernavn eller password ikke er rigtig til pop3.mail.dk. har telia. Nogen der kan hjælpe???

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

En freemail kan kun tilgås via web, ikke et mailprogram (pop).

Mvh

Kim

Tak

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8