Mail opsætning Mac - Outlook 2011

Har problemer med at opsætte min Mac med Outlook 2011 til den nye udgående asmtp.mail.dk server fra TDC. Har både prøvet manuelt og med TDC-mailsupport......

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh

JKJ

17 Kommentarer

Hej

Prøv dette link

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Dette har hjulpet andre.

Hilsen

hj100

Hej

Ovennævnte svar er til en forkert

Beklager

hj100

jh100 - For en anden gangs skyld: Da du er oppe på 25 indlæg, kan det være du har mulighed for at slette egne indlæg ud for det indlæg du vil have slettet under indstillinger..

Hej J-K-J

Hvis det er en tdc-mailadresse, burde det virke: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27738

Hvis det er en gamel, hotmail eller anden mailadresse fra en anden mail-udbyder, skal du ind på den webside, hvor din mailadresse er oprettet, typist under support.

Ellers har jeg ikke flere bud, da jeg ikke kender Mac.

.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis man har en Mac, er der ingen grund til at bruge Microsoft Outlook.

Bruge Mac´ens eget mail-program. Der er mange alternativer her, som du bliver nød til at fortælle mere om.

Hvem er din udbyder, altså mail-domæne. Er det f.eks en arbejds-mail som kører på Outlook, som du vil bruge til din Mac, skal du tale med IT-afd. på dit arbejde, og få de rette indstillinger. Du kan f.eks. sætte op det via Exchange, så din kalender og mail automatisk synkroniserer med Mac´en.

Eller det en hotmail, gmail, TDC-mail mv. skal du følge de anvisninger fra respektive udbyder, til at sætte op din mail på Mac´en via mail-programmet (IKKE Outlook)

Hvis du forklarer nærmere, kan jeg måske give dig et tydligere svar.

Mvh

Hej

Vi har MS-Office pakke på Macén og vil gerne bruge den da vi kender Outlook. Min udbyder er TDC - altså ....@mail.dk, men de giver ikke support på Outlook 2011. Derfor min søgen efter hjælp på Forum.

Der drejer sig om at TDC vil ændre deres udgående server fra smpt.mail.dk til asmpt.mail.dk samt porte fra 25 til 578 - og det kan jeg ikke få til at fungere, enten om jeg taster det manuelt ind i konto oplysningerne eller benytter noget software (TDC-Mail support) som TDC har lavet for at gøre det lettere.

Mvh

JKJ

Omdømme 2

Hej igen J-K-J,

så vil jeg kraftig anbefale, at du glemmer alt om Outlook. Nu har du jo skiftet fra Windows til OS X, så hvorfor vil du beholde noget der er Windows-styret?

Jeg lover, du bliver lykkelig for Mac´ens medfølgte mail-program og synkronisering med iCal og kontakter.

Åbne systemindstillinger

Vælg E-post, kontakter & kalendere

Vælg "tilføj konto"

Følg anvisningerne.

Wupti, det fungerer bareGlad humørikon

ps: (587 og ikke 578)

Omdømme 2

Nej, nej, nej, Ass. Pr. MajaH, NEJ!! Ikke på en Mac. Uanset, hvad, så er løsningen ikke at bruge Outlook - løsningen er Mac´ens mail-program.

Vi taler om to forskellige systemer.

Mvh

Microsoft har hjælp til Office til Mac på deres hjemmeside. Her er et link til Outlook 2011 på Mac:

http://www.microsoft.com/danmark/mac/outlook/getting-started-with-outlook

Der er under selvstudium bl.a. hjælp til oprettelse af mailkonti (på engelsk). Bemærk at porten til udgående i eksemplet er 587. Port til indgående er 995 i eksemplet. Der er også en forskel i om det hedder POP3 eller POP. Der skal nok eksperimenteres lidt. Det er muligt at SSL (sikker forbindelse) ikke må være slået til som den er i eksemplet. Jeg har ikke selv en Mac så det er ikke afprøvet i virkeligheden.

M.v.h.

MS-ERIK

Omdømme 2

Alle, der ikke har en Mac, skal nok undlade at svare!??????

Outlook (Microsoft) er IKKE et program - der taler særligt godt sammen med OS X!

Der er alternativer, der giver brugeren større oplevelser og enklere opsætninger. Ikke noget med porte, dit og dat!

MS-ERIK skriver: "jeg har ikke selv en Mac så det er ikke afprøvet i virkeligheden." Men måske skal det afprøves i virkeligheden, inden du svarer?

Windows er ikke OS X - det er et andet system, som befrier brugeren for MS-Erik´s-"windows-teorier".

Der er et svar, og det kan man ikke bortse fra - en Mac-brugere skal ikke sætte op Outlook som mail-program. Det er helt enkelt ikke optimalt.

Mvh

iMac

Jeg svarer hvem jeg vil, hvor jeg vil og hvad jeg vil. Det bestemmer du ikke! Og så vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke selv har valgt min tittel, så du behøver ikke være spydig!

Hvis du lægger mærke til det, var jeg den første der reagerede, og jeg kunne ikke vide, at du også havde tænk dig at svare. Advar mig lige næste gang, du har i sinde at svare, så er du rar Blinkende humørikon

Selvom det ikke er optimalt, kan det vel godt fungere. Særlig hvis ikke JKJ gider sætte sig ind i et nyt program, og måske også hvis JKJ lige har betalt en formue for outlok-programmet.

Det kan godt være du elsker mac, men det var ikke det spørgeren spurte om, og når  JKJ skriver et forkert portnummer, og jeg samtidig ser på tdc's  webside, at det er forkert, så skriver jeg det! Og så må JKJ selv bestemme, om der skal prøves igen med outlook eller med et postpogram beregnet til mac.. 

Omdømme 2

Kære MajaH Overrasket humørikon Slap af! Du efterlyser selv en slags selvjustits i dette forum - nu får du den tilbage.

Og du har fuldstændigt ret i, at jeg ikke bestemmer noget som helst, det gør du heller ikke!

Dette er et forum, som du så ofte påpeger, for TDC kunder, og alle har ret/mulighed for at komme med et bud - nogle mere brugbare end andre. Det skal vi alle sammen være bevidste om.

Jeg har en mening, du har en mening - det er op til trådstarter at bruge de svar der kommer.

Uanset, hvad/hvem jeg elsker!!

Hvad er "postprogram"?

Mvh

@iMac - Så er vi jo enige Meget glad humørikon
@JKJ - Hvad med dig - har du fået noget af det til at virke?

Hej IMac og Maja,

Er pt udrejst, men vil prøve at få det til at virke, når jeg kommer hjem igen - evt. Mac's Email program.

Indtil videre tak for jeres engagement.

Mvh

JKJ

Det blev efterlyst om nogen kunne hjælpe med at opsætte en Mac til Outlook 2011. Selv om jeg ikke selv har en Mac på nuværende tidspunkt (men får det muligvis) må det være relevant at oplyse om en hjemmeside fra producenten af Office til Mac - hvoraf Outlook er en del - som indeholder hjælp og anvisninger på opsætningen af mailkonti på Outlook på en Mac. Office på Mac er en Mac-programpakke, det drejer sig ikke om at få et Windowsprogram til at køre på en Mac. Jeg får muligvis selv en Mac og har derfor undersøgt mulighederne for kontorprogrammer, der kan arbejde videre med allerede eksisterende dokumenter som er oprettet på Windowsmaskiner.

M.v.h.

MS-ERIK

Omdømme 2

Se væk fra, at jeg kan være påståerlig eller provocerende - så er mine svar ganske udvalgte, og kun til dem der er usikre på skift fra Windows til OS X.

Der er et skift, og det skal man tage højde for og tænke anderledes.

Jeg ville aldrig svare på noget, jeg ikke har forstand på.

NEJ, NEJ, Outlook er ikke optimailt for OS X. En gammel vane, der skal elimineres?

Mvh

Er indstillingerne i denne vejledning fra TDC prøvet?

Bemærk at der skal sættes et flueben for at man kan få lov til at rette portnummer. Vist med rødt i vejledningen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27738

M.v.h.

MS-ERIK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8