Mail og Linux

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har netop installeret openSUSE, en linux distribution, på en computer her i hjemmet, hvor mails og internet-besøg håndteres af en TDC trådløs router. Jeg har prøvet for udgående mailserver at skrive: smtp.live.com og for til svarende indgående: pop3.live.com. Det virker ikke.

Vil nogen her i forum have ulejlighed med at oplyse, hvordan jeg opsætter min mailkonto ****.@live.dk.

Venlig hilsen

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu ved jeg ikke lige hvor du har fået den ide at det skulle være servere der heddeer live.com du skal kommunikere med .... :-)

Prøv med oplysningerne herfra:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6005

Så ser du også at dine mails liger på servere der hedder mail.dk.

Vh

Peter

Kære Peter,

Jeg troede at jeg skulle bruge den samme server som jeg betjener mig af nu. (jeg bruger pt to mailkonti *.live.com og *.gmail.com)

Du foreslår

Prøv med oplysningerne herfra:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6005

Så ser du også at dine mails liger på servere der hedder mail.dk.

Mine mails ligger ikke på mail.dk-servere.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Oki.... jeg gik lige ud fra du havde dine mails ved TDC. Men det har du da ret i at du ikke behøver....

Men så må den du har dine mails ved kunne forsyne dig med tilsvarende oplysninger?

Jeg ved i hvert tilfælde at de ligger på gmail. Men hvis du alligevel brnytter dig af gmail - hvorfor benytter du så ikke bare webadgangen?

Vh

Peter

Tak. Jeg har fundet den vejledning som findes på gmail, og prøvet at følge den. Indtil videre uden succes, sandsynligvis fordi mit kendskab til Linux er meget ringe.

Men jeg kan da prøve webadgangen, selv om jeg synes det er ret besværligt. På min windowsbaserede computer skal jeg blot åbne Outlook for at modtage såvel *.live.dk mails som *.gmail.com mails.

Til gengæld får jeg alle mails, altså såvel *.live.dk mails som *.gmail.com mails,  to gange samtidigt via Outlook. Det er de to mailkonti, jeg har opsat i Outlook. Meget uforståeligt og frustrende for mig.

Min drøm er at kunne hente mail fra hver af mine konti, og kun fra en ad gangen, også på min linuxbaserede computer.

Med venlig hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P