MAIL LINK ONLINE PLEASE HELP ME

Jeg kan ikke sende mail via min mail box direkte ved at trykke på et mail link online hvad skal jeg gøre for at kunne dette ? feks jeg finder en mailadresse online og vil klikke på det så jeg kommer direkte til min mailbox og kan sende vedkomne en besked  PLEASE HELP ME!!!

MVH PUKIE

3 Kommentarer

Hej Pukie

Jeg forstår dit spørgsmål således:

Når du ser en mailadresse på en webside, og klikker på det, vil du gerne have at en ny skriveklar mail åbner sig fra din mailklient med den mailadresse automatisk sat ind i.

Jeg har Windows live mail, og har før kunnet det, men kan ikke mere, hvilket jeg er godt tilfreds med.

Metoden kan medgøre en sikkerhedsrisiko.  Når du holder musen hen over sådan et link eller et link i det hele taget, så kontroler først linket, for at de om linket fører hen til det sted eller mailadresse, som linket ser ud til at føre dig hen til. Du kan kontrolere det nede i venstre hjørne på statuslinien i dit browservindue i Internet Eksplorer. Status linien får du frem ved at højreklikke, øverst i tomt område ud for det røde kryds.. Eks. dette link fører til en mailadresse til tdc:   tdc@tdc.dk.  Eller rettelig, det tror du, for jeg har nemlig rettet i den undeliggende kode, så hvis du klikker, uden at se i statuslinien kommer du til noget helt andet. Prøv at tjekke. og derefter at klikke. Siden jeg linker til er sikker. Blinkende humørikon

Jeg syns derfor du skal kopier genvej og åbne en ny mail, for at sætte mailadressen ind.

Et lille tip mere: Det anses ikke for god net-etik at skrive med kun store bogstaver. Nogle brugere vil opfatte det som om den der skriver, står på et gadehjørne og råber. Det er bedre at bruge fed skrift eller kursiv.

Jeg kan desværre ikke hjælpe yderligere, men måske kan en anden bruger, hvis du skriver hvilken mailklient du har, og måske flere oplysninger af det du vil have hjælpe til..

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej pukie,

du skriver ikke hvilket mail-program du vil, at hyperlinken skal åbne, men gætter på Windows Mail?

Sådan vælger du Windows Mail som standard-e‑mail-program:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/troubleshoot-problems-with-windows-mail

Hvis det ikke er Windows Mail, er proceduren alligevel det samme - altså du skal fortælle din PC hvilken mail-program der skal være standard.

Mvh

TEST: mailto:tdc@tdc.dk  

Det virker - Tak for det iMac.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8