mail - jeg får ikke altid vedhæftede filer, selvom mailafsender har sendt dem med

• lmm
  • 0 kommentarer
Jeg har problemer med at modtage vedhæftede filer (PDF, word) i mails. De kommer ganske enkelt ikke med, selvom afsender har vedhæftet dem. Det har ikke noget at gøre med størrelsen af filerne, så der er problemet ikke. Men det har vist sig, at det ofte er MAC-brugere som jeg har problemer med at modtage vedhæftede filer fra. Har tjekket mine indstillinger i mailen, og det så fint nok ud.

Er der nogen som kan hjælpe her. Jeg køre Windows? Men da vi jo har at gøre med en web-mail så bør operativsystemet ikke drille her. Spørgsmålet er om der er nogle filtre, som er sat op... Hjææælp

31 Kommentarer

Hej Imm

Velkommen til forummet.

Det er bestemt ikke det bedste svar jeg kan give dig, Trist humørikon men jeg har ledt lidt på tdc-siderne og fundet dette.

http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_net_sik_mail#tabs-2_14873

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med dit problem. En anden nok løsningenl så derfor følger jeg med i denne tråd af nysgerrighed.Glad humørikon

Hej igen

Tak for linket. Men desværre løste det ikke mit problem. For så vil den frasortere flere filer, og det er kun filer afsendt fra en Mac computer. Jeg har tjekket både SPAM og Virus filtre og det ser fint nok ud.

Jeg håber, at der er andre derude, som kan hjælpe.

mvh

Lotte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Okay, PDF filer burde ikke give problemer.

Hvis afsenderen ikke er sortlistet (som du siger, at han ikke er) burde der ikke vær problemer.

Kun i de tilfælde, hvor selve PDF filen er meget stor, vil TDC's e-mail system nægte at modtage den vedhæftede fil. Ved du, havd maks. størrelse per e-mail er i din opsætning (dette kan du tjekke ved at logge på TDC Webmail).

Afsender af mail er ikke sortlistet - jeg får nemlig mailen, men bare uden vedhæftede filer... Og størrelsen på filerne er under 100 KB, så det er jo ikke det store vi taler om. Derfor undre det mig, at de vedhæftede filer ikke modtages overhovedet, selvom afsender kan se, at han HAR vedhæftet dem:-)

hej igen

En indskudt bemærkning.

Har du tjekket din mappe med uønsket post? Blinkende humørikonDet kunne jo være de svavnede breve med filer er der. Ved du hvilke filer det er? billeder, dokumenter eller zipfiler? Hvis det er zip-filer, altså en fil der ser sådan du navn.zip kan den være opfattet som virus af postprogrammet. Det sker i hvertfald at jeg må hente post i den mappe.

Mailen havner fint i indbakken, og uønsket post er tom. Der er tale om pdf- eller word filer - ikke zip. Og jeg har normalt ikke problemer med at modtage disse filtyper fra andre mail-afsendere - kun den ene person, som sender fra en MAC

Hej igen

Hvad sker der hvis du sender vedhæftede filer til MAC-brugeren? Jeg har ikke forstand på MAC. Hvis ikke du kan sende til den pc, kunne og jeg skriver kunne det jo være opsætningen på MAC'EN. Jeg syntes det er mystiskOverrasket humørikon

Hej Maja

Han kan godt modtage filer fra mig, hvilket er årsagen til at jeg henvender mig til tdc forum for hjælp:-) Og du har ret - det er mystisk.

Jeg kan ikke lade være med at spørgeBlinkende humørikon: Har din ven prøvet at sende en fil til sig selv? Ellers er jeg blank for flere forslag. Det bliver spændende at se om du får løst dit problem. pøj pøj.

Hej Maja

Min ven kan godt sende mails til sig selv.

Hej igen

Hvorfor skal det dog være så besværligt? Nu troede jeg lige at jeg havde fået ekpederet problemet videre til din ven. ØV

Hvis du får løst det. Via andre, håber jeg du vender tilbage og fortæller om det. Så lærer jeg nemlig også noget. Nå  - det kan jo godt være at der er andre der ikke har opgivet at hjælpe. Jeg følger med bagvedBlinkende humørikon. PØJ igen....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Imm

Kan det tænkes, at der er virus i de vedhæftede filer - eller at Webmail "tror", at der er virus? Hvis det er tilfældet og du samtidig under Indstillinger har flueben i "Fjern virus fra mail", så kan det måske være årsagen til, at filerne ikke når frem. Prøv evt. midlertidigt at fjerne fluebenet fra "Fjern virus fra mail" og se, om det gør en forskel.

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Godt input, men flueben er allerede sat, så de burde ikke være virus-inficeret.

Hej

Jeg tror du misforstod Stephen svar. Han foreslår dig at fjerne afmærkningen igen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lmm

Vejledningen i Webmail lyder: "Fjern virus fra mail fjerner den virusinficerede del af mailen og indsætter i stedet en tekst, der fortæller om indgrebet." Jeg er derfor enig i, at en evt. virus skulle være fjernet. Men hvis der er en virus i en vedhæftet pdf-fil, så modtager du ikke pdf-filen! Ved at sætte det centrale virusfilter "Ikke aktivt", skulle du også modtage mails med vedhæftede filer, selvom de vedhæftede filer er virusinficerede.

Som Maja skriver, foreslår jeg derfor, at du MIDLERTIDIGT sætter det centrale virusfilter "Ikke aktivt" og ser, om du så modtager de vedhæftede filer. Gør du det, så ved du i hvert fald, hvad årsagen er, men så skal du også være varsom med at klikke på de vedhæftede filer, for så kan de indeholde virus.

Jeg ved ikke, hvad "en tekst, der fortæller om indgrebet" dækker over, da jeg aldrig har modtaget en sådan mail, så hvis der ikke har været en sådan tekst i nogle af dine mails, så er det selvfølgelig nok tvivlsomt om det hjælper noget at vælge "Ikke aktivt", men jeg vil da foreslå, at du lige prøver det af.

Mvh

Stephen

Jeg har de samme problemer med vedhæftede filer. Jeg sender ofte vedhæftede filer via distributionsliste, og det er hovedreglen, at en 3 - 4 stykker modtager selve mailen, men IKKE den vedhæftede fil. Jeg bruger Outlook. Når der sendes via WEB-mailen er der ikke problemer m.h.t. modtagelse af vedhæftede filer. Problemer har kørt siden september 2010 både hos TDC og hos Microsoft, der hidtil ikke har kunne finde nogen forklaring. Jeg har imidlertid opdaget, at der er det fælles for de, der ikke modtager den vedhæftede fil, at de bruger Windows Mail, og det tjekker Microsoft op på i øjeblikket!

Hej hst1943

Velkommen til TDC-forum.

Du skriver at microsoft er ved at undesøge om det er en fejl ved windows live mail. Vil du evt. skrive i denne tråd når du ved noget om det?

Vil du gøre mig en tjeneste: Hvis jeg sender dig en privat meddelelse med min mailadresse, vil du så prøve at sende en mail med en vedheftet fil til mig, da jeg har windows Mail?

Lad høre fra dig, om du er med på ideen før jeg sender?Blinkende humørikon

Ja, den er jeg med på. Send din mail til:

xxxxxxxxx@mail.tele.dk

så svarer jeg med en mail vedhæftet en fil, som du evt. kunne sende med til mig sammen med dit svar!

Hvis jeg har givet udtryk for, at Microsoft er ved at undersøge om der er problemer med Windows mail, skal det nok lige modoficeres til, at de har fået at vide om min erfaring (Jeg venter i øvrigt på et svar fra Microsoft, der har været særdeles imødekommende og opfølgende på "problemet")

Venlig hilsen

Henning Stenholt

Jeg har fjernet din mailadresse fra dit indlæg. Af hensyn til din anonymitet. Det er fuldt offentligt i indlæg, hvis du skriver det på din profil, eller sender til mig i en PM (Privat Medelelse) sikres din personlige sikkerhed og anonymitet. Her kan det nemlig kun ses af medlemmer ´

Du skulle også meget gerne ha modtaget en privat meddelse fra migGlad humørikon

Hilsen Angelika - Moderator.  

Hej igen

AV der brandte jeg mig - nu kommer du også på opgave.

Jeg vil godt have at du går ind på denne side som tilhører Patrick:

/t5/user/viewprofilepage/user-id/5

På den side ude til højre skal du klikke på en privar meddelelse til ham og bede ham om at fjerne din private mail adresse. Robotter støvsuger forum for at samle adresser til spam.

Jeg går ind på din profilside og finder Send privat meddelelse til denne bruger. derefter får du en mail fra mig.  

Når du har fået min mail står der et 1-tal vetil højre for hjælp.

ØØØHHHh - hvor bli'r du a' doBlinkende humørikon

Jeg har ikke fået nogen svarmail?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Indlæg slettet af KPN

Inlæg slettet af MajaH
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Ja sådan kan det gå når man ikke giver sig tid til at læse samtlige indlæg ordentlig. Jeg har givet vildledende svar - Beklager - derfor har jeg slettet mit indlæg.

Hej Henning Stenholt

Jeg har siddet og holdt øje med hvor hvornår der kom mail fra dig. Jeg har også åbnet min gmail konto på nettet. Jeg har ikke modtaget nogen mail hverken på gmail-kontoen på nettet eller på mit postprogram på min PC. 

Og det har jo en årsag.

Du har været så venlig at gøre mig opmærksom på en misforståelse fra minTrist humørikon side ved at sende mig en privat mail.

Du skriver Windows Mail og jeg har Windows Live Mail. Det er desværre ikke første gang bedstemor tager fejl, og det bliver sikkert heller ikke sidste gang. Undskyld Henning. Jeg (og KPN) sletter lige lidt af vores fejltagelser, for ikke at forvirre yderligere.

Hvis du hører om en løsning fra microsoft, angående fejlen på din WINDOWS MAIL, håber jeg, du vil vende tilbage til tråden og fortælle om en mulig løsning.Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)