Mail forsvundet

Jeg har adgang til webmail og har 2 mailadresser. Tidligere havde jeg mulighed for at skifte mellem de 2 mailbokse, men nu er den ene mailboks forsvundet. Jeg har forsøgt at sende en mail til den adresse som er forsvundet og får følgende meddelelse: 

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var '(e-mailadresse)'. Emne 'Forsøg', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.2.1 user: (e-mailadresse) is inactive or suspended, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23420', Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79.

e-mailadressen er åbenbart inaktiveret. Hvorfor er den det? Kan man få den aktiveret igen - og hvordan?

7 Kommentarer

Hej Paradis7100

Velkommen til TDC-forum.

Jeg er lidt ude og svømme. Normalt har du kun adgang til en mailbox (indbox) via din internet forbindelse.
Til den er en mailadresse og derudover kan du oprette op til 5 alliasser.

Derefter skriver du en fejlmeddelelse, som mig bekendt kun dukker op hvis du har et postpogram på din pc. Hvis jeg sender en ikke-ekstisterende mail fra mig via webmail, får jeg også en fejlmeddelelse.

Er det eventuelt i dit post pogram på din pc, hvor du har oprettet to kontoer? Et til mailadresse og et til dit allias.

Hvis begge dine mailadresser har været aktive, syntes jeg det lyder mærkeligt at den ene lige pludselig er inaktiv. Jeg vil tillade mig at henvise til svar 11 i denne tråd. Er der noget der nu kan nikke kenkendende til: /t5/Mit-TDC/Freemail/m-p/12317#M1504

Hvis du vil være sød at svare på ovenestående, er der sikkert en anden bruger der kan hjælpe dig.

Jeg prøver lige at uddybe lidt. Jeg har 2 mailadresser. Den ene har jeg normalt tilknyttet Outlook Ekspress, den anden er en free-mail. Men jeg har altid haft adgang til begge mailbokse via tdconline. Her var der en mulighed der hed 'skift mailboks'. Nu er min free-mail væk. Når jeg logger på tdconline er der kun den mailboks jeg betaler for...

Det link du henviste til handler om en diskussion om at man ikke kan oprette free-mail mere. Der er måske også tale om, at TDC også har nedlagt de bestående freemailkonti? Jeg bruger ikke min freemail så tit - men jeg mindes ikke at have hørt om at TDC vil nedlægge bestående freemailkonti. Er der nogen der kan hjælpe?

Hej igen

Det var da et dumt link jeg gav dig. Det siger jo ikke en snus.

Nu har jeg fundet en anden tråd. Prøv at læse Angelika's svar i nr.to.

Det er vist det nærmeste jeg kan komme.

/t5/Mit-TDC/Hvor-er-min-freemail/m-p/729

REDIGERET tilført:

Hvis den  mailadresse du har "tilknyttet" outlook exprex er en TDC-mailadresse, tror jeg ikke du yderligere kan oprette en freemail-adresse. Som jeg skrev i starten:

Normalt har du kun adgang til en mailbox (indbox) via din internet forbindelse.
Til den er en mailadresse og kan du oprette op til 5 alliasser.

Derfor hvis det er en TDC-mailadresse du har i outlook, og dermed i webmail, kan du kun gå ind i webmail og oprette nye mailadresser som alliaser.

Hvis det ikke er en TDC-mailadresse, skal du følge Angelika's råd.

Hvis du er tilfreds med mit svar, må du gerne klikke accepteret som løsning, eller spørger du bare igen.

Hmmm. Jeg tror dit link gav en forklaring. TDC har lukket min freemail - og jo - jeg havde adgang til begge TDC mailadresser fra det samme log-on på tdconline. Det var åbenbart som jeg frygtede. Hvorfor TDC gør den slags krumspring forstår jeg simpelt hen ikke - i denne særdeles konkurrenceprægede branche. Så må jeg jo oprette en gmail eller lignende - hos konkurrenten. Dårlig oplevelse. Men tak for hjælpen MajaH.

Hej , jeg har været ude for det samme, jeg havde en mail som jeg altid har haft, så prøvede jeg at få en mail med mit navn men da det er et ganske almindeligt ,-sen- navn ku det ikke lade sig gøre og så lavede jeg en anden... og da jeg loggede ind næste gang var den pist væk... og jeg kan ikke oprette en ny.... jeg mener ellers man kan ha 5 alias.

Hvad gør jeg??

Hej sheep

Velkommen til TDC-forum.

Pist væk! Underligt! Overrasket humørikon

Rigtigt! du har en mailadresse og ud over det har du mulighed for at oprette 5 mailadresser mere, hvilke der er alliasser, som du også skriver.

Du burde kunne få det til at virke, hvis du gør følgende:

Gå ind på din webmail: http://mail.tdc.dk/.  Klik på indstillinger i venstre kolonne, dernæst på mailadresser, og til sidst opret.

Håber det lykkes.Glad humørikon

Hej MajaH

Tusind tak for din hjælp Glad humørikon

Nu kører det hele som det skal igen... så du får lige en knuzzer Glad humørikon

Knuz Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@