Mail forsvinder ved flytning.

Siden februar måned forsvinder mail fra og til én ganske bestemt mailadresse - g-mail, når jeg flytter dem. Både når jeg flytter dem fra indbakken og fra send. Alle andre mail er der ikke problemer med.

Kan det skyldes ekstrem stor sikkerhed/speciel sikkerhed fra mailafsenderens sikkerhedssystemer????

Mvh

Porthos 

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej porthos,

Det er noget tid siden du skrev - fandt du en løsning?

Hvis ikke, så kunne det måske hjælpe at vide om du tilgår Gmail via en browser, eller igennem et mailprogram (og i så fald hvilket).

Hilsen Ulf

Hej Ulf.

Tak for dit svar - nej! problemet er stadig ikke løst.  Jeg bruger tdc`s mailprogram og lader modtagne og afsendte mail til og fra g-mail blive i hhv. indbakke og sendt. Det er temmelig generende og af og til flytter jeg så nogle af dem, for at se om problemet stadigvæk er der, og det er det desværre.

Har du måske en forklaring????

Hilsen Porthos

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

TDC's mailprogram? Så vidt jeg ved, har vi ikke haft vores eget mailprogram i umindelige tider, men vi havde vist for lang tid siden fået lov til at sætte vores navn på Outlook Express.

Jeg tænker, at det nok har noget med indstillingerne at gøre, og da det er en Gmail-adresse, er det hos Google, at du skal søge svaret. Her er et link til Gmail Hjælp på dansk: https://mail.google.com/support/?hl=da

God fornøjelse Glad humørikon

Hilsen Ulf 

Hej Ulf.

Tak for rådet. Jeg forstod nok ikke dit spørgsmå i dit første svar. Men altså; jeg tilgår g-mail via browser, bruger tdc-web-mail - bruger ikke mailprogram.

Har fulgt dit råd med at løse problemet ved hjælp af linket til g-mail, men har endnu ikke fundet noget brugeligt - men leder videre.

Pt. og indtil videre tager jeg kopi af g-mail og gemmer dem på min pc, men det er jo lidt besværligt.

Hilsen Porthos

Hej porthos

Nu har jeg læst dit spørgsmål nogle gange, og har derfor et forslag.

Hvis du primert bruger webmail, vil jeg tro at der i gemel er et sted du kan videresende til webmail.

Hvis det er gmail du bruger, kan du gå ind i instillinger på webmail og videresende mail til gmail.

Endelig kunne du jo prøve at opsætte et mailprogram på din pc, oprette din webmail-konto og din gmail-konto i det postpogram. Gør du det, henter det postpogram dine mail fra henholdvis gmail og fra webmail, og så skal du ikke flytte rundt på noget..

Hvis du har styresystem windows 7, vil jeg anbefale  Windows Live mail 2011

1.  Windows Live Mail - Download
  2. . Windows Live Mail - Opsætning TDC-side
  3. . Windows Live Mail - Tilbagemelding         - Fundet af Miela1 TDC Kunde
  4. . Windows Live Mail - Dansk stavekontrold - Fundet af Jesper TDC Forum moderator
Hej Majah

Tak for dit råd med at opsætte et mailprogram på min pc - det vil jeg følge, hvis problemet bliver for irriterende. 

Men iøvrigt, så har jeg ikke selv en g-mailkonto. Problemet opstår, når jeg modtager mail fra en g-mail på min webmail. Mærkeligt nok har jeg aldrig modtaget g-mail fra andre end den ene person!!!!

Mvh Porthos

Hej porthos

Du siger at du kun har en person der sende fra en gmail. Hvis du vil, kan du prøve at sende en PM. privat meddelelse til mig, så sender jeg dig en mail fra min gmail.

På min profilside, ude til høje, står der et link, hvor du kan skrive til mig personligt. Du må nemlig ikke skrive din mailadresse her i forum. 

Jeg har fuld forståelse for hvis du ikke vil prøve, men det er næsten det bedste forslag jeg kan være behjælpelig med. Glad humørikon

Hej

Tak for din PM

Jeg sender 3 mail til dig( jeg skal lige have skrevet dem førstBlinkende humørikon).

En almindelig, og en med et link og en med en zip-fil. Derefter prøver du at flytte hver enkel, for at se om det er alle tre eller kun nogle af dem det går galt med.

redigeret tilført:

Alle tre er sendt.Glad humørikon

Hej MajaH

Tak for de tre mail - de forsvandt ikke ved flytning - så måske er problemerne forsvundet, eller også er der noget galt med mine indstillinger et eller andet sted.

Foreløbig tak for hjælpen og de gode råd.

Mvh

Porthos

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)