Mail fejler i test

• 0 kommentarer
Hjælp..

Jeg har mistanke om min mail ikke fungerer, synes antallet af nyhedsbreve/reklamer er lig nul og sådan plejer det ikke at være [i]

Jeg har prøvet at køre mailtesten og den fejler hver gang i det sidste punkt: modtager testmail med beskeden at serveren er optaget, men på trods at fejlen, kommer valgmuligheden om "reparer mail" aldrig frem.

Jeg har prøvet at afinstallere og installere den igen 2 gange, men stadig med det resultat..

Hvad gør jeg så nu?

2 Kommentarer

Hej Jm75

Nej du får ikke en fejlmedelelse om at din mailklient skal repareres, for det er højst sansynlig ikke der problemet ligger, men derimod en defekt mail der ligger i indbakken på din webmail.

Log på webmail.

opret en mappe, og flyt alle mail fra indbakken, hen i den nye mappe, fra datoen før du har mistanke om at problemet opstod.

Åben din mailkliendt og se om den henter nogle mail og luk programmet igen.

I webmail flytter du den ældste mail, fra den nye mappe og tilbage til indbakken.

Åben din mailkliendt og se om den henter den mail du lige har flyttet. Luk programmet igen.

Sådan flytter du en mail af gangen, indtil du forhåbentlig oplever, at en mail ikke bliver hentet. Det er den mail der gør at serveren er optaget. Ja, det er besværligt, med mindre du kan undbære nogle af de mail du har flyttet, og så sletter du selvfølgelig bare dem, eller hvis du har mistanke til en der ser mistænkelig ud..

Husk at melde tilbage, hvad du finder ud af. Det hjælper også andre brugere. 

Hurra hvor det hjalp :-)

Jeg tror i hvert fald det hjalp.. den har lige bestået fejlfindingstesten, men det har så ikke væltet ind med mails jeg måske ikke har modtaget, men spørgsmålet er om det er fordi jeg har haft slettet og oprettet min mail i forsøg på at lave det.

Mange tak for hjælpen Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P