Svar

Mail eller poppet mail

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej..

Jeg har web mail. Hvad er egentlig forskel på en mail eller en poppet mail?

Håber en kan svare mig, da det vil glæde mig.

Er poppet mail et nyt fænomen eller har jeg bare sovet i timen?

Mvh

icon

Bedste svar af PeterA1 14 september 2012, 07:50

Faktisk - så er det lige omvendt..... POP var først Glad humørikon

POP kræver at der er installeret et stykke software på computeren, så som Outlook, Eudora.... Eller en anden af de tusindvis af mailklienter der findes.

Webmail udnytter det trick at man normalt allerede har en browser installeret, så som Explorer, Chrome, Firefox.... og så bruger man "bare" den.

Når man bruger den "gamle" POP løsning - så henter man typisk også mails'ne ned på ens egen PC, og sletter dem på mailserveren. Så skal man selv huske at få lavet backup af vigtige mails. Hvis man bruger webmail (ved TDC, Gmail, Hotmail.....) så kigger man bare på sine mails. De bliver liggende på serveren. Det er en stor fordel hvis man f.eks. både har en stationær PC, en bærbar og en smartphone. Så har man tilgang til alle mails ligegyldigt hvilken enhed man kigger på dem fra. Hvis man kører klientløsningen kan man komme til at sprede dem over flere enheder. Derudover er os private typisk nogle drønnerter til at få lavet de der sk... backups Glad humørikon

Efter min private mening er det webmail-løsningen der er fremtiden. Der skulle være flere internetudbydere i USA der slet ikke tilbyder den "gamle" POP løsning mere.

Vh

Peter

Se original

22 Kommentarer

Jeg har desværre ikke et svar til dig, men ville selv lige nu oprette et indlæg om emnet - så jeg venter spændt på et svar.

Venlig hilsen

Sarah

Jeg har det samme problem, og venter også spændt på et svar.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Faktisk - så er det lige omvendt..... POP var først Glad humørikon

POP kræver at der er installeret et stykke software på computeren, så som Outlook, Eudora.... Eller en anden af de tusindvis af mailklienter der findes.

Webmail udnytter det trick at man normalt allerede har en browser installeret, så som Explorer, Chrome, Firefox.... og så bruger man "bare" den.

Når man bruger den "gamle" POP løsning - så henter man typisk også mails'ne ned på ens egen PC, og sletter dem på mailserveren. Så skal man selv huske at få lavet backup af vigtige mails. Hvis man bruger webmail (ved TDC, Gmail, Hotmail.....) så kigger man bare på sine mails. De bliver liggende på serveren. Det er en stor fordel hvis man f.eks. både har en stationær PC, en bærbar og en smartphone. Så har man tilgang til alle mails ligegyldigt hvilken enhed man kigger på dem fra. Hvis man kører klientløsningen kan man komme til at sprede dem over flere enheder. Derudover er os private typisk nogle drønnerter til at få lavet de der sk... backups Glad humørikon

Efter min private mening er det webmail-løsningen der er fremtiden. Der skulle være flere internetudbydere i USA der slet ikke tilbyder den "gamle" POP løsning mere.

Vh

Peter

Tak Peter for en fantastisk uddybende svar på mit spørgsmål.

Ja, der burde være flere webmail-udbydere. Og ja, der er mange som ikke

er god til det med at tage backups. Gerne kun når det er for sent. Blinkende humørikon

Tjah jeg foretrækker nu en native Mail klient fremfor at sprede den med UIen lokalt og data håndtering remote, ski.. frusterende når man mister forbindelsen og ikke lige fik gemt et langt brev som endnu ikke var sendt. Desuden er det surt ikke at kunne se/læse sine mails offline fordi de ligger remote, hastigheden er også noget andet. Desuden kunne det måske anspore private til netop at for lavet backup f.eks. også at andre vigtige dokumenter, programmer, indstillinger og f.ek.s fotos, hjemmevideo m.m.

Alternativt er at vi private overhovedet ikke burde have/eje en computer. Det er vi for dumme til. Næh så skulle vi hellere nøjes med en diskløs enhed, og så have alting i slyen... igen med den ulempe at det altid vil kræve forbindelse til skyen for at tilgå ens digital liv. 

Jeg siger dog nej tak og tager heller backup af eget digital liv.

Mht. mail er fremtiden lokale mail klienter og imap IMhO (dvs. lokal cache/kopi og data tilgængelig for flere enheder i skyen, som synkroniseres ved opkobling Glad humørikon

Webmail su..s Glad humørikon

Hej igen. Tak for svarene, men jeg er stadigvæk lidt skeptisk med at turde åbne de mails som er "poppet mail", fordi jeg har brugt TDC webmail i mindst 6 år nu, og har aldrig modtaget sådanne mails før. Jeg sletter dem uden at åbne og læse dem - tør simpelthen ikke. Hvis jeg kan få en forklaring på, hvorfor jeg pludselig får sådanne mails, og om der er en fare forbundet med at åbne dem, så vil jeg blive meget glad.

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår spørgsmålet - men så vidt jeg kan se, så har det lidt at gøre med mit skrig om hjælp i denne tråd /t5/Mit-TDC/Ops%C3%A6tning-af-Outlook-2010/td-p/94158 ???

Det ser ud til, at flere af Jer der svarer, måske kan svare mig på mit problem ..... Anyone ???

Da jeg har brugt TDC webmail i mindst 6 år, så er det mange år siden at jeg har rodet med Outlook, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Håber at der er andre der kender noget til Outlook som kan hjælpe dig, men jeg tror at du skal finde en tråd som omhandler Outlook. 

Jeg har oprettet en tråd om problemet, havde håbet at få svar der - men det går desværre ikke så godt Trist humørikon

Jeg venter og ser til imorgen, ellers må jeg jo ringe til support....

Har også brugt webmail i lang tid i ca 5-6 år. Håber da du får svar på dit spørgsmål om Outlook.

Det kan ikke være et komma eller et mangel eller mere på et tegn som ikke burde være der ?? Har engang prøvet noget lignende, og da var der nemlig et mellemrum for lidt eller også var der et for meget, og løsningen kom flyvende.

Håber du får løst dit problem meget snart. Ikke morsomt at det ikke fungerer.

Tålmodighed er en dyd siges det.. Blinkende humørikon

Smydi_Plander

Dit problem består i at det er forkert logon du bruger o g  tråden omhander "en poppet mail, så jeg kan ikke lige få øje på forbindelsen med dit problem og med en poppet mail, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.Glad humørikon Jeg har svaret dig i din tråd.

Go weekend til alle i tråden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har ikke kunnet finde hoved og hale i denne tråd, tror at der bliver snakket forbi hinanden.

Jeg bruger normalt ikke TDC-webmail, men har idag prøvet og der var 2 mails begge fra TDC - begge deres nyhedsbrev, den ene var en mail, den anden en poppet mail.

På det lille kuvertsymbol vises en pil sammen med kuverten og holdes musen hen over står der "Poppet mail"

Jeg tror det er det watch spørger til, og jeg kunne da også godt tænke mig at vide - Hvad er forskellen.

Da det er i webmail, har det altså ikke noget med POP i mailprogrammet at gøre.

Mvh

Kim

Begrebet poppet mail burde betyde at en sådan er POPpet af webmail fra en af evt. flere andre pop3 konti, som man kan få webmail til at hente via pop3 og vise sammen med sin TDC mail. Men umiddelbart lyder det måske som om det er en fejl at dette symbol vises, hvis dem der oplever det ikke har indstillet sin konto til at poppe andre konti.

Det burde TDC undersøge efter min mening.

Omdømme 3

Jeg har ingenting ændret, og poppet mail er først begyndt at optræde i webmail d.14.09.2012, de mails der kommer er nyhedsmails fra bla. TDC, Imerco, m.m.  Hmm.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der bliver nu ikke snakket forbi hinanden her.... :-)

Men jeg vil da gerne prøve at uddybe. Når man bruger webmail i sin rene form - så får man først sine mails at se når man logger ind på sin mailkonto.

Hvis man installerer en notifikationsservice på sin webmail - eller f.eks. en webmail-app - så får man en meddelelse når der er en mail. Den kommer via POP. I hverttilfælde på Gmail kan man frit slette denne notifikationsservice, og man kan stille den tilhørende app til ikke at notificere. Jeg kan dårligt forestille mig at det samme ikke er tilfældet generelt, men må da indrømme at det er årevis siden jeg har været på TDC's webmail.

Som økonomiministeren siger: "Sådan er det bare" :-)

En poppet mail er IKKE farligere at åbne end alle mulige andre mails.

En forvekslingsmulighed:

Man kan være logget ind på f.eks. Gmail og se at der ankommer mails - men det må man ikke forvekle med at de bliver poppet. Det er kun fordi siden er sat op til at opdatere sig selv med jævne mellemrum.

Vh

Peter

Omdømme 3

Det er et nyt fenomen der er opstået, uden at jeg har ændret noget i opsætninger m.m., jeg ser det KUN i TDCwebmail, når jeg henter de samme mails ned med LiveMail, kan jeg ikke se forskel på dem.

Mvh

Kim

Hej

Det var aligevel pokkers. Jeg har lige været inde i min egen webmail, både på tdc's webside og på yousee's og minsanten om ikke jeg også får mail der er markeret som "poppede" Mail. Overrasket humørikon Nemlig Kim - jeg havde heller ikke lagt mærke til noget, i min WLM.

Når nu ikke TDC og Yousee, syns det er nødvendigt at informere om de nye ikoner - er det da rart at PeterA gider forklare om det. Tak for det Peter!

Jeg har Spurt på yousee's forum: http://forum.yousee.dk/showthread.php?2559-Poppet-mail

Og så er der nu sket det mærkelige, at de mails i min indbakke, som var "poppede", lige pludeselig ikke er "poppede" mere. Dejligt at vi er tilbage i "gamle" tilstande.

Sarah

Omdømme 3

Ja, det ser ud til at have normaliseret sig, mine er heller ikke poppet mere.

Mvh

Kim

Heller ikke her Overrasket humørikon

Juhuu, mine er heller ikke poppede mere Glad humørikon

Ja. Det er fantastisk, for mine mails er hellere ikke "poppede" mere.

Så må jeg lytte til pop-musik. Humørikon med tunge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P