Mail Delivery Faliure - SPAM

Jeg får ca. 50 mails hver dag med emnet "Mail delivery faliure"

De kommer fra afsender "Mail Delivery System" med adresse postmaster@abuse.mail.dk som om jeg har sendt en masse mails til ugyldige adresser - det har jeg ikke.

Har prøvet at sætte et filter op, men det virker ikke.

Andre der har været ude for noget tilsvarende?

Det er ret irriterende

Henrik W

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henrik W

Det er bestemt ikke TDC's postmaster du modtager disse mails fra, altså er der tale om det 21 århundredes største årsag til frustration... SPAM!

Afhængigt af hvilken mailklient du bruger, er der mulighed for at sætte et internt filter op, så disse mails ikke kommer i din indbakke. Derudover vil jeg også, anbefale dig at melde mailen som spam, inde på www.mail.tdc.dk. Dette gør at emailen bliver noteret i TDC's system, og forhåbentligt snart kommer på TDC's spamfilter.

Hilsen

Alex

Hej Alex,

Tak for dit svar. Og undskyld hvis jeg fik det til at lyde som om det kommer fra TDC.

Jeg bruger ikke nogen klient - bare webinterfacet til TDC mail - det er derfor det undrer mig.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen, du fik det slet ikke til at lyde sådan, men det er det spammerne, vil have dig til at tro at det er Glad humørikon

Hvis du bare bruger TDC's webinterface, vil du nok desværre modtage meddelelsen, indtil TDC's mailsystemer har opfattet adressen som en "spammer" hvorefter den begynder at filtrere den over i spam mappen.

Bare husk at anmelde emailen som spam Glad humørikon

Alex

Det lyder dog mere som system bounces (Mail Delivery Failure) og ja den slags vil (fra TDCs mail system og mange andre) ofte komme fra en postmaster. Hvis den indeholder et link til en forklarende web side hos tdc.dk, så er det sådan en bounce.

Hvis du er uforstående over hvorfor du modtager dem, så prøv at læse et medsendte forklarende link på tdc.dk, måske kan det kaste lidt mere lys over årsagen. Tror ikke det er spam, men evt. et resultat af spam eller andet, som ikke kunne lykkedes at fremsende.

Moderator: Har fjernet alskens personlige mailadresser og underlødige links Glad humørikon -Ulf

Tak for svar.

Jeg syntes nu godt man kan kalde det for spam når man får mellem 50 og 100 af den slags om dagen.

Her er et eksempel - og det skal understreges at jeg IKKE har forsøgt at sende noget til adressen nederst:

Mail Delivery Failure

Return-Path: <postmaster@abuse.mail.dk>
Received: from fep22 ([80.160.76.226]) by fep35.mail.dk (InterMail vM.8.01.05.07 201-2260-151-119-20120423) with ESMTP id <20120913135211.PZGY26791.fep35.mail.dk@fep22> for <XXXX@mail.dk>; Thu, 13 Sep 2012 15:52:11 +0200
X-TDCI-HELO: fep48.mail.dk
X-TDC-Received-From-IP: 195.41.46.231
Authentication-Results: fep22 smtp.mail=postmaster@abuse.mail.dk; spf=pass; sender-id=pass
Received-SPF: pass (fep22: domain abuse.mail.dk designates 195.41.46.231 as permitted sender)
X-TDCICM: v=2.0 cv=cIJXehBB c=1 sm=1 a=sT7UTrwoKpUA:10 a=s2IXShpnxEYA:10 a=hg_eMzweAAAA:8 a=C_IRinGWAAAA:8 a=egzX9NdBguZO0-9u6QkA:9 a=CjuIK1q_8ugA:10 a=uLTLmEOJnXsA:10 a=si9q_4b84H0A:10 a=TbOLwi_CzRYTFsHhw-gA:9 a=Q5F9HbempA2Y7Kdxvf8+tQ==:117
X-TDC-RCPTTO: XXXX@mail.dk
X-TDC-FROM: postmaster@abuse.mail.dk
Received: from [195.41.46.231] ([195.41.46.231:58075] helo=fep48.mail.dk) by fep22 (envelope-from <postmaster@abuse.mail.dk>;) (ecelerity 2.2.3.50 r()) with ESMTP id B0/35-00753-A05E1505; Thu, 13 Sep 2012 15:52:11 +0200
Reply-To: postmaster@abuse.mail.dk
Message-ID: <0E.F2.02981.A05E1505@fep48.mail.dk>
From: Mai Delivery System
To: XXXXX
Subject: Mail Delivery Failure
Date: Thu, 13 Sep 2012 15:52:10 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status; boundary="GUrkCLqYLYcvivp+w20ZDUJZl+OYxeMhBzeiXA=="
Filer: Vedhæftet fil (1 KB), XXXXX(1 KB)

Fra: Mail Delivery System
Svar-til: postmaster@abuse.mail.dk
Til: XXX
Filer: Vedhæftet fil  (1 KB), (1 KB)

En email afsendt med din emailadresse kunne ikke leveres.
Du modtager derfor denne fejlmeddelelse fra TDC med information om,
hvem der ikke har modtaget din email.
Du kan finde en dansk forklaring (uden modtager oplysninger) her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2855

This message was created automatically by the mail system.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients.
This is a permanent error. The following address(es) failed:

XXXX

Jo det kan man godt kalde Spam, udfra en definition af Spam som værende al uønsket post.

Problemet med sådanne bounces er, at det nemt kan skyldes det faktum, at enhver i verden kan afsende post med ens adresse som afsender og hvis sådan post ikke kan leveres, ja så bounces fejl om dette til en helt uforskyldt. Er det rigtigt slemt kaldes den slags for et 'Joe job' eller blow-back. Det kan være svært at komme til livs. Yderste konsekvens kan være at skifte email adresse Trist humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)