Svar

Mail alias - hvor finder jeg disse, hvis de ikke står under Indstillinger - Mail adresser

Da vi er to i hustanden, der har hver sin emailadresse, og ikke ønsker at modtage hinandens mail, ville jeg gå ind og ændre dette ved at få vores aliasadresser til kun at modtage de mails, der er sendt til det enkelte alias, men hvor gør jeg det, når det enkelte alias ikke står under Indstillinger - Mail adresser? Når jeg kigger derinde står der kun en enkelt adresse, og det er ikke et af de to alias'er vi benytter. Er der nogen, der ved hvor jeg så kan finde dem? Eller hvordan jeg ellers kan rette det?

icon

Bedste svar af miela1 25 januar 2011, 23:09

Hej,

Jeg er ikke sikker på hvor du kan finde dine mail aliasser.

Det du vil er det at modtage dine mail i hvær sin mail box?.

hvis det er til fældet så kan du ikke, Aliasser er bare forskellige navne for den samme mailadresse. så selvom at du 1 mail adresse g 4 aliasser er det stadig kun 1 mail adresse, bare med 4 extra navne.

du kan sammen line det med dit navn har på forum, det er bare et alias for dit rigtige navn men det er stadig dig jeg sidder og skriver til.Blinkende humørikon

det du kan gøre er at gå ind og opsette soterings regler så mails bliver sotoret ud i forskellige mapper.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg er ikke sikker på hvor du kan finde dine mail aliasser.

Det du vil er det at modtage dine mail i hvær sin mail box?.

hvis det er til fældet så kan du ikke, Aliasser er bare forskellige navne for den samme mailadresse. så selvom at du 1 mail adresse g 4 aliasser er det stadig kun 1 mail adresse, bare med 4 extra navne.

du kan sammen line det med dit navn har på forum, det er bare et alias for dit rigtige navn men det er stadig dig jeg sidder og skriver til.Blinkende humørikon

det du kan gøre er at gå ind og opsette soterings regler så mails bliver sotoret ud i forskellige mapper.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg antager at du har en TDC mailadresse (benytter TDC's mailserver) eftersom du opretter dit spørgsmål her.

Dine mail-alias finder du således:

Log ind på dette website: http://mail.tdc.dk

Klik på "Mail" - "Indstillinger" - "Mailadresser".

Du er nu på et website hvor du kan se dine valgte alias, - og hvor du kan ændre, tilføje nye (op til 5), eller slette.

I øverste højre hjørne af sitet står den mailadresse, som er din oprindeligt valgte, og som de øvrige er alias for.

I visse mailprogrammer kan du ikke bruge sorteringsregler til noget som helst af det du her efterspørger.

Hvis dit mailprogram eksempelvis er Outlook, som er det mest anvendte, så kan du i dette KUN bruge Sorteringsregler til at sortere post efter afsender og det er ikke det du har brug for.

Hvis du skal seperere din og din kones post, så har du brug for at kunne sortere posten efter modtager og det kan Outlook ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Igen.

Jeg har lavet lidt reserch og leget lidt for at finde udaf om de snart mange postande om at man i outlook ikke kan lave regler for sotering efter medtager kunne passe, og det gør de ikke, 

jeg har derfor lavet en lille vejledning til hvordan man gør.

Åben Outlook og når du står på startsiden klikker du "Alt", "F", "O", "R" eller Filer >> Oplysninger >> Adminstrer regler og beskeder.

klik på ny regl.

Vælge Anvend Regl på meddelser, jeg modtager.

Udklip.PNG

Klik næste.

Vælge: Med bestemte ord i modtagerens adresse under trin 1.

Klik på Bestemte ord under trin 2.

Udklip.PNG

Skriv den mail adresse du vil oprette reglen for. og klik Tilføj. og OK.

Udklip2.PNG

Klik Næste.

Vælge flyt den til mappen <mappenavn>

Udklip3.PNG

Under trin 2, klik på <mappenavn>

Vælge den mappe du vil flytte mailen til. og klik på OK

Udklip4.PNG

Klik nu Udfør, Anvend og OK

du har nu oprette en regl for sotringn af mails sendt til en bestemt modtager adresseBlinkende humørikon

EDIT:

Jeg glemte at skrive at den her vejledning er lavet efter Outlook 2010 der kan der for være ting der er anderledes i eldre Outlook programmer.

og så glæmte jeg at sige at jeg også selv er kommet med den påstand at man ikke kan, men jeg sat mig for at finde udaf en måde at gøre det på.Humørikon med tunge

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil antage at dit ønske om at seperere din og din kones mail er udsprunget ud fra et ønske om privacy, - altså at du ikke har adgang til din kones mail, og at hun ej heller har adgang til dine mail.

Den privacy er jo på ingen måde opnået ved at Outlook henter mails fra begge alias og blot placerer disse i to forskellige indbakker. Det løser jo ikke noget overhovedet.

Omdømme 3

PS: Bare lige for at holde det helt enkelt.

Så længe der er tale om 2 alias for samme mailadresse, så kan du på ingen måde seperere de 2 alias på en sådan måde, at din kone ikke fuldt ud har lige så stor adgang til dine mails som hun har til sine egne, og omvendt.

Alene det faktum at I begge SKAL bruge eksakt samme Username og Password til kontoen burde få en lille klokke til at ringe.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Miela1

Tak for din research omkring sortering efter mailadresser i Outlook. Jeg var ellers blevet overbevist om at det ikke kunne lade sig gøre af FN i et af hans tidligere indlæg, men så blev jeg da lidt klogere omkring dette, så håber jeg da at denne dokumentation er noget som FN også kan bruge. Med hensyn til at se hinandens mails er det et spørgsmål om at opsætte sin pc med sin egen alias mailkonto, og opsætte regler så man kun modtager de mails til sin egen konto.

Jeg har aldrig modtaget min kones mails på min PC, og hun modtager ikke mine mails på hendes PC.

Omdømme 3

Jeg så hellere en dokumentation for at det var udelukket at hente andre mails end sine egne.

Uanset din opsætning, så vil du så nemt som ingenting kunne hente din kones mails også, - og det er præcis det der er min pointe, - nemlig at du uanset opsætning ikke er sikret privacy, så længe der er tale om een og samme mailkonto med et og samme username og password.

Omdømme 3

Hej, KPN.

Tak for dit svar. det fik mig til at tænke på en måde hvor man også kan opsette Outlook til at Kun hente mails til den ene Mail adresse, så man kan modtage sine mails på hvær sin computer. så du får lige lidt ros for at inspirer migBlinkende humørikon

Hvis man istedet for at sette en regel op for at flytte mail til mappe, så kan man sige den skal selettes med det samme.

så går man ind og opsetter sin mail konti til at lade mails ligge på serveren men slette dem efter ex. 7 dage

det samme gør man så med den anden computer der setter man bare reglen op til den anden mail adresse.

på den måde kan man sotere sin mail imellem 2 computere.

jeg har ikke afprøvet det men det skulle virke.

Omdømme 2

Hej miela1

Det er netop på den måde jeg har opsat vores PC'er herhjemme, så det er fint nok.

Og til FN, selvfølgelig kan jeg, hvis jeg absolut vil læse min kones mail, gå ind på serveren og læse dem, men jeg kan også lade være. Hun kan så til gengæld gøre det samme med mine mails.

Det er ingen problem for vi har nemlig opsat regler for vores personlige adfærd.

Omdømme 3

TAK, - det var bare det jeg ville have bekræftet. Der er ingen privacy, - og det er hvad jeg hele tiden har anført i debatter vedrørende dette.

Omdømme 2

>FN

Trådopretteren har efterlyst hvordan man sorterer til forskellige mailadresser, og det har vedkommende fået et glimrende svar på, og har ikke nævnt et ord om "privacy".

At der ikke er den "privacy" som du nævner er udmærket at gøre opmærksom på, og det kan vi altså bare ikke rigtig gøre noget ved med alias mailadresser. Jeg har ikke observeret andre brugere hævde det modsatte, så det er fint nok at du er blevet bekræftet omkrng dette.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)