Mail

Har en mail-boks, og har nu ikke længere adgang til den.. noget siger mig at TDC har slettet den efter jeg ikke længere har bredbånd gennem TDC(kunne ikke levere på ny adresse)

What to do?

8 Kommentarer

Hej Kyrill

Muligheden for at din nye udbyder har afmeldt bredbåndet hos TDC er højst sansynlig.

Hvis dette link ikke giver dig adgang til din mailbox, er den slettet for bestandig: 

http://mail.tdc.dk

What to do???

Din nye udbyder må da have en mail tjeneste. Prøv at tjekke deres webside. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Ellers tag kontakt til TDC - du kan betale dem et mindre beløb, for at have mailboks hos dem.

Du kan ikke "genskabe" dine mails, men du kan vidst godt få din mailadresse genskabt.

Electronic skrev:

Du kan ikke "genskabe" dine mails, men du kan vidst godt få din mailadresse genskabt.

Hej Mathias

Jeg mener der skal gå ½ år før en slettet mailadresse kan tages i brug igen. På denne side står der at slettede mailadresser ikke kan reserveres. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=33601

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja,

Nej, den kan ikke "reserveres". Ergo, er der en anden der har oprettet kyrills mailadresse hos TDC, kan han/hun ikke få den igen. Er der ikke det, kan den bare oprettet på ny vel?

Det halve år, er vel bare inaktivitet, indtil ens mailboks bliver slettet? Glad humørikon

Hejsa

Jeg syns jeg har læst det et sted, at for at beskytte mailadressens forhenværende ejer, åbner tdc ikke for muligheden for at bruge mailadressen, men at den kan ligge ubenyttet i ½ år, og hvis så den forhenværende ejer er den første der beder om den, når det ½ år er gået, kan det igen blive hans/hendes. 

Det må da stå et eller andet sted på tdc's sider, hvilke retningslinier de retter sig efter.????Glad humørikon

Omdømme 2

Okay.

Det mindes jeg ikke at have set nogle steder. Glad humørikon
Rasmus fra tdc - skriver lidt her:
/t5/Mit-TDC/Jeg-har-en-mailkonto-men-kan-ikke-finde-den/m-p/53629#M5418

Det kunne nu være rart at vide det helt bestemt. Jeg kan jo have misforstået det. Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Både MajaH & Electronic har ret!

Det er sådan, at når en mail adresse er blevet lukket, så bliver den sat i karantæne et halv år - hvorefter den bliver frigivet til brug igen, efter "Først til mølle" princip.

Et eksempel kan være, hvis f.eks " mailto:rasmus@mail.dk " har været brugt af Rasmus Jensen i mange år, skriver hans venner til mailen. Rasmus vælger så at flytte til udlandet, hvorfor han siger mail adressen op ved TDC og laver en ny mail adresse. Han har så 90 dage, hvor han kan have et autosvar som henviser til den nye adresse. Når de første 90 dage er gået, dem man kan kalde "fortryddelsesperioden", kommer mail adressen i en "karantæne" periode. Den er på yderligere 180 dage, hvor den er låst. Der efter, altså i det her tilfælde efter 90 + 180 = 270 dage, vil den blive frigivet, så den næste kan få den. Dette kan sagtens være Rasmus Hansen, men hvis den oprindelige Rasmus fortyder, kan det også være Rasmus jensen, som er hurtigst og får mail adressen.

Men i de 180 dage, mailen er i karantæne, kan ingen få mail adressen. Denne periode er lavet, for at sikre, at Rasmus Hansen, ikke modtager mail som skulle have været til Rasmus Jensen.

Ovenstående er sådan, som vi mener det er nu. Det skal dog lige tjekkes op, om det er ændret for nyligt, så snart den ansvarlige vender tilbage fra ferie om ca. 3 uger. Så vi vender tilbage omkring den 1. august i år.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P