Svar

Mac book pro kan ikk gå på trådløs homebox

Hejsa !

Vi har ligeskiftet fra Dansk kabel tv ´s internet til TDC da vi gerne ville have mere stabil internet og lidt hurtigere - og gerne vil have at vores piger kunne gå trådløst på nettet fra deres værelser men med en router fra Dansk kabel tv var det tit at dette ikk var muligt og at de skulle bruge ledning :-((

Men nu er vi så kommet på Homebox og det kører fint for mig og min pc som står lige op af Homebox men  men vores yngste datter kan stadig ikk komme på .-((.. Hverken med ledning eller  trådløst  så hva kan det skyldes?

Hun købte ny computer her for ca 3 uger siden - en MAC book pro og den vil ikk gå på TDC net men ellers går den fint på andre net ??

Hvad kan vi gøre ?

icon

Bedste svar af iMac 29 august 2011, 16:40

Hej,

hvis der er en tyk mur eller andre elektroniske enheder (micro-ovn, trådløs telefon mv.) mellem routeren og værelset, kan det godt gå ind og blokere/forstyrre forbindelsen.

Et alternativ kan være, at f.eks købe en Aiport Express, som du bruger til, at udvide netværket. Expressen (som anslutes på trådløst til din Homeboks) kan placeres hvor som helst, i en "fri vinkel" mellem din Homeboks og værelset, så kan Mac Book´en fange signalet fra den.

Expressen kan også bruges til andre ting (f.eks at anslutte musikanlægget og fælles printer).

Jeg er ikke en ræpresentant for Apple Glad humørikon, men har selv haft stor glæde af mine Expresser, da mit trådløse netværk skal nå langt og klare tykke mure, udhuse mv. Det findes sikkert andre produkter, der kan det samme, som en Airport Express.

Mvh

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hannejan1.

Tak for dit indlæg.

Jeg vil anbefale du kontakter Hotline, de kan forsøge og hjælpe på bedste vis.

Det er ikke nemt og foreslå forskellige ting over forummet nemlig.

Du kan finde kontaktoplysninger her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449

Dog vil jeg lige sige køerne er ret presset i dag grundet lyn i weekenden.

Mvh

René

Hejsa Rene !

Tusind tak for svaret.. Mac book´en vil godt gå på nu - når den er alle andre steder i huset end inde på værelset. Har prøvet at flytte homebox højere op - men det har ikk hjulpet..

Der er små 10 meter fra homebox til teenager værelse - så ved ikk lgie hva det skyldes.. Vi fik af vide at disse Homebox havde god rækkevide - så synes det er lidt øv øv at den ikk kan række fra midten af huset og til den ene ende :-(

Hvad er alternativet?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

hvis der er en tyk mur eller andre elektroniske enheder (micro-ovn, trådløs telefon mv.) mellem routeren og værelset, kan det godt gå ind og blokere/forstyrre forbindelsen.

Et alternativ kan være, at f.eks købe en Aiport Express, som du bruger til, at udvide netværket. Expressen (som anslutes på trådløst til din Homeboks) kan placeres hvor som helst, i en "fri vinkel" mellem din Homeboks og værelset, så kan Mac Book´en fange signalet fra den.

Expressen kan også bruges til andre ting (f.eks at anslutte musikanlægget og fælles printer).

Jeg er ikke en ræpresentant for Apple Glad humørikon, men har selv haft stor glæde af mine Expresser, da mit trådløse netværk skal nå langt og klare tykke mure, udhuse mv. Det findes sikkert andre produkter, der kan det samme, som en Airport Express.

Mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er 12 kanaler et trådløst netværk kan køre på. Prøv at skifte mellem dem. Det kan være så enkelt at der er en elelr to kanalder der bliver forstyrret.

Vh

Peter

Hejsa !

Tusind tak for svarene :-)..

Vi havde snakket lidt om Airport Expres da vi havde set den i et tv program på DK4 og min mand kunne godt tænke sig internet i garagen - så derfor tror jeg det bliver den løsning vi springer på..

Tak for hjælpen Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P