MAC-adresser

Jeg har en del enheder tilsluttet på mit netværk via HomeBox. Der tildeles IP-adresser dynamisk og som regel går det ok. Men af og til er der konflikter når fx en af computerne (mac) vækkes fra dvale. Derfor vil jeg gerne tildele faste adresser og har fulgt TDC-anvisningen på hvordan jeg under DHCP-forbindelser gør dynamiske adresser statiske. Jeg sætter flueben i feltet til at aktivere statisk adresse, men det ser ikke ud til at slå igennem på oversigten. Det gik problemfrit da netværksprinteren fik tildelt statisk adresse

sfrimodt

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er svært at vide hvad det går galt, men i stedet for at tildele statiske IP-adresser, ville jeg prøve med at MAC-låse i routeren.

På den måde, får også dine enheder en fast IP-adresse, så du undgår konflikter.

TDC har en vejledning her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

Det er måske den du har brugt? - men scrolle ned til "opsætning af MAC-låse i routeren"

Mvh

Jo - det er det jeg har forsøgt - det med MAC-låsene. Og det skulle være ganske enkelt og det var det også med printeren. Men fx EyeTv Netstream nægter at få den faste adresse

sfrimodt

Omdømme 2

Du skriver"....Jeg sætter flueben i feltet til at aktivere statisk adresse, men det ser ikke ud til at slå igennem på oversigten...."

Bare for at være sikker - husker du også den lille detalje, at også "godkende"?

Det gør jeg skam. Og prøver også med opdateringspilen. Den står stadig listet som dynamisk og når jeg klikker ind på redigeringsfunktionen står den stadig uden flueben.

sfrimodt

Omdømme 2

Så ville jeg kigge i opsætningen af EyeTv Netstream.

"The Network section of the web interface for EyeTV Netstream DTT allows the configuration of the network connection, specifically the various IP addresses.  The two choices are DHCP (automatic detection of IP address, from a router or other device), and Manual."

http://support.elgato.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=3765

Eller ringe til TDC support.

Håber du finder en løsning

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8