Mac

Værsgo musikken er din - bare ikke for Mac-brugere. Hvornår mon TDC Play får orden på den sag _ eller skal man gå til et andet teleselskab for at få musik til Mac? Hvam?

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det er rigtig at du ikke kan spille downloadet musik fra play når du har en Mac, og jeg mener heller ikke du kan med linux.

grunden der til er at musikken er beskyttet med Microsoft DRM(WMA DRM) som det kræver Windows Media Player installeret for at spille, dog har du stadig fri adgang til Play, da du stadig kan streame musik, det eneste det kræver er WMP plugin til din internet browser, for det medste vil din browser selv bede om at få lov til at downloade den.

jeg mener også det er det samme med Wimp og Telia Musik, men det må du ikke hænge mig op på.

jeg tror grunden til at TDC har valgt at bruge Microsoft DRM er at der er langt flere der køre med Windows end MacOs og Linux, samt at det kan være at det er noget at Musikkernes Branceforening kræver. ligesom at de har en for høj pris på at få lov til at bruge musikken så vi i danmark heller ikke kan bruge spotify

der er også den mulighed at køre Windows 7 eller Vista på din Mac enten som hovede styresystem, eller i gennem en viasuel maskine

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)