Lydstyrke variere ekstremt fra kanal til kanal

• Bruger
  • 12 kommentarer
Hej i forum

Vi har et problem, synes vi, med at lydstyrken varierer enormt meget fra kanal til kanal. Specielt når man skifter fra visse sd kanaler over på hd kanaler. 

Kanal 5, 9 osv. er også meget høje, dr1 som regel meget lav. Det er ved at være irriterende at skulle skrue op og ned hele tiden alt efter hvilken kanal man er på.

Findes der nogle gode råd / firmware fix til TDC-boksen som vi kan installere som retter denne fejl? Eller findes der en indstilling som vi skal slå til eller fra i boksen?

14 Kommentarer

Vi har det samme problem. Er der ikke nogle som kan hjælpe os med dette problem??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Der er ingen brugertilgængelig indstillinger i tv-boksen som kan hjælpe jer.

Eneste udvej er derfor at fejlmelde tv-boksen hos hotline.

OK tak  for hjælpen, jeg snakker med Hotline.

Hej webben, du må meget gerne skrive her igen, når du har fået et svar fra hotline.

mvh.

Hej dafojk

Tak for din indlæg.

Jeg synes lige jeg ville kommentere kort på indlægget.

Forskellig lydstyrke på de forskellige kanaler er desværre ikke et problem, vi kan løse ved TDC hotline. Problemet skyldes at kanalerne fra leverandørernes side har forskellige lydniveauer, og derfor også har det når de kommer ud til jer brugere. Det er desværre ikke lige til at løse, da vi ikke må ændre på signalet.

Nogle TV'er har en funktion der hedder auto volumen, som udbedrer dette. Det er dog noget, hvor vi må henvise til producenten.

Hilsen Niels

Hej Niels

Det var godt nok en skam. Vi bruger ikke højtalerne i vores tv, det giver en for dårlig lyd.

Men det vil sige, at det ikke kun kan være os der oplever dette problem.

Måske kunne i skrive på jeres "todo" udvikler-liste, at i kunne se på at regulere lyden fra boksen af? ala den som autovolumen som du nævner sidder i nogle tv. Det kan i være at i kan gøre noget via softwaren.

Vend endelig tilbage hvis der kommer sådan et "fix" på tegnebrættet, for hvis kanal-udbyderne ikke selv kan finde ud af at ensarte volumen - så må andre gøre det for dem  Glad humørikon

Mvh.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

På nogle fjernsyn kan man justerer lydstyrken for hver enkelt kanal eller indgang, den mulighed skal vi da bare have i TVbksen.

Så en mulighed for preset af lydstyrke for hver kanal, er et stort ønske.

Mvh

Kim

Ja det var også en super mulighed. 

Så ville jeg foretrække, at man kunne sætte den på "auto-volume" så boksen selv justere alle kanaler ind til samme DB output.

Derudover en manuel indstilling. Det ville vlæe specielt handy for dem der sapper over på kød-kanalen efter 24.00, at sætte den til volume = 0 

Glad humørikon

Hej Niels.

Mange tak for dit forslag til at bruge auto volumen på TV'et. Det har vi gjort nu, og lyden er nu ens på alle kanaler Glad humørikon

Hej webben

Jeg er da bare glad for at kunne komme med brugbar input Glad humørikon

Hav en god dag.

Hilsen Niels

Hej dafojk

Det er ikke et dårligt forslag. Jeg har givet det videre til vores udviklere, som selvfølgelig så vil se på om det er muligt.

Men ja det er et problem, der omfatter alle vores TV kunder, men i sagens natur også er hos andre selvskaber.

Hilsen Niels

Det lyder rigtig fint Niels, tak for det. Bliver spændende at se om der kommer noget ud af det. 

Dér vil i så få et "unique selling point" ifht. de andre selskaber Glad humørikon 

Var alligevel herinde for at oprette et nyt indlæg, så ville lige høre om der er noget ny i denne her sag?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er stadig ikke blevet implementeret en "auto volume" lignende funktion i TV softwaren. Jeg formoder at Niels_TDC sendte forespørgslen videre til udviklerne, men det ser ikke ud til at være noget der bliver implementeret i den nærmeste fremtid.

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P