Lydkvalitet/bitrate

• 0 kommentarer
TDC Play musik på PC kører i øjeblikket med en utrolig dårlig lydkvalitet  Det lyder overhovedet ikke godt.

PC'en kører Windows 10 men jeg har også prøvet på en Windows 7 PC.

Jeg har målt på forbindelsen og den siger at jeg kun afspiller med 48 kbit/s.

Jeg kan ikke se at der er nogen steder jeg kan indstille dette højere.

Er der et problem hos TDC Play Musik?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej kfjj.

48Kbit er faktisk højere hastighed med hvad en normal musik CD kører med (en CD kører ved 44,1 Khz og det er faktisk det samme som 44,1 Kbit i strtreaming) så din musik har faktisk en sampling frekvens på 48 Khz.

Men du skal være opmærksom på at hvis du kører trådløst kan det være din forbindelse der er ustabil. og det kan medføre at du måske ikke får fulde 48 Kbit, og hvis de 48 Kbit ikke kommer i en jævn uafbrudt stream, VIL der komme afbrydelser, hak i musikken osv.. Vær også opmærksom på at hvis der er andre der bruger en evt. WIFi sammen med dig, og der er stor trafik fra de andre vil der også komme "Huller" i din musik.  Musik, og Film streaming kræver en STABIL forbindelse (Uanset om det er TDC, Netflixm HBO eller hvad man nu ser. og Jo bedre kvalitet jo hurtigere og mere stabil linje er krævet enten som WiFi eller trådet.)

Venlig Hilsen

Brian

Samplingsfrekvens målt i kilohertz er ikke det samme som bitrate målt i kilobit.

En CD er rigtigt nok samplet i 44,1 khz ved 16 bit. Dette giver i stereo 1411 kbit/s.

Dette er langtfra de 48 kbit/s som jeg måler fra TDC Play Musik.

Så vidt jeg husker har TDC selv skrevet at de udsender lyden med 192 kbit/s.

Der er ingen hakker eller udfald på musikken men en meget mudret bas og stort set ingen diskant.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det vidste jeg spå ikke Glad humørikon men man lærer jo altid nyt Meget glad humørikon

Ang. streaming med kun 48 Kbit, prøv at lave en hastighedstest, og se om der er båndbredte til det. Det kan jo være en fejl på linjen. Jeg havde engang hvor min linje var helt og komplet lav i hastighed. Men det blev løst da der kom en tekniker og rensede dåsen på huset for bænkebiddere, skidt, og irrede koberkabler. Glad humørikon

F.eks. TV2 og DR  (Og for den sags skyld streaming fra af TV fra Boxer) Skruer selv op og ned af hastigheden, alt effet kvalitet, og hastighed af linje. Det ved jeg så ikke om TDC Play gør. MEn det kunne være en mulighed.

Venlig Hilsen

Brian

Forbindelsen fejler ikke noget.

Alt andet streaming kører perfekt.

Målt på forbindelsen:

55 Mbit/s download

51 Mbit/s upload

TDC Play leverer i øjeblikket bare en dårlig lydkvalitet.

Jeg håber at de snart får løst problemerne.

Problemet med den lave bitrate og dermed dårlige lydkvalitet er der stadig.

Er der ikke en TDC-medarbejder der kunne give en forklaring på hvad der sker?

jeg har fået oplyst fra TDC at lydkvaliteten via app på telefon og tablet er 48kbit ved lav, og 192 ved høj.
på computeren kører TDC musik ved lac 192kbit og 320 ved høj. jeg har bare ikke kunne få noget information om hvordan jeg skifter til høj på computeren. man kan ikke gøre det inde på TDC musik. jeg fik af vide at det var en indstilling på min computers lydindstillinger eller i browserens indstillinger, men jeg har ikke kunnet finde noget i den stil. nogen der ved noget?

hvordan kan man måle om man streamer i 192 eller 320? det kan være svært at høre forskellen umiddelbart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)