Lyd via TDC tv

Hej med jer

Jeg har Home trio med alm.. og HD, lyden kører jeg optisk ud i mit Bose anlæg, hvilken kvalitet for jeg og sendes der ud i Dolby Surrounde!

Vh

Hinrichs

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Både ja og nej.

Mange TV kanaler bliver idag stadig kun sendt i stero, men der er også kanaler der sender i 5,1 kanals lyd, jeg kan ikke sige at det er dolby men jeg mener at der er dolby pro logtic 2

Håber det var svar på dit sporsmål

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg vil da lige tilføje, hvad en TDC tekniker har oplyst mig om lyd:

HD kanalerne sendes i Dolby og ifølge ham, var det de nyeste film på de forskellige TV 1000 kanaler, som sender i Dolby.

Har man et surround anlæg (enten 5.1 eller 7.1), og har placeret sine højttallere korrekt, er det meget nemt at lytte sig til, om det er Dolby eller ej. F.eks. hvis der flyver en helikopter i venstre side af skærmen, får du lyden i venstre side. Flyver den videre hen over skærmen, opleves det lydmæssigt på samme måde - altså at lyden flytter med, hvor helikopteren er.

Det bedste lytteudstyr du kan have, er faktisk dine egne ører :-)

Med venlig hilsen,

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det er rigtig, at man kan høre om det er surround men at du skulle kunne høre om det er Dolby, den holder ikke vand, det kunne jo i teorien være DTS.

i praktis vil den sterio som TV2 og DR1 sender i, lyde ikke helt så perfekt men på samme måde. og kan muligvis også kaldes en surround, men det er lige at trække den lidt meget

så med mindre du er trænet i at høre forskæld kan du ikke høre forskeld.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

"Dolby Prologic" og "Dolby Digital 5.1" er 2 vidt forskellige ting.

I øjeblikket kan TDC kun sende "Dolby Prologic". Det betyder, at man i princippet ikke aner om udsendelsen er i surround (lyd udstyret kan ikke selv gå i surround tilstand, da lydsignalet ikke signalerer, at det er surround). Man kan måske hører det, nat man slår sit lydudstyr om i en Prologic mode.

Man kunne opfordre TDC til at sende et "Prologic flag", når udsendelsen er i (native) surround.

Dette burde teknisk kunne lade sig gøre.

Omdømme 3

Hej, jeps-92

Det er en rigtig godidé, og jeg syndes det er noget du skal gå vedre med til TDC.

Det er helt rigtig at Dolby Prologic(DP) og Dolby Digital(DD) bestemt ikke er det samme DP  og DP2 er analog og DD, og Dolby Digital Prologic er digitale det er den mere åbenlyse forskæld fæles for dem er at de højst kan køre med 5,1 kanals lyd i modstening til DTS som hvis jeg husker rigtig er den eneste der kan køre 7,1 kanals lyd.

Jeg har rost dit indlæg.Glad humørikon og du fortjæner det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Jeg vil også gerne takke for debatten, og fortsæt den endelig.

Det er en god idé med mærkning af programmerne. Om det er teknisk muligt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg har hermed gjort de ansvarlige opmærksom på denne tråd, da det helt sikkert er fornuftigt.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Teknisk er det muligt at mærke en "audio stream" med et prologic flag. Om det så kommer helskindet gennem Home trio boksen er så en anden sag Blinkende humørikon

Det største problem er nok, at få det enkelte programmer mærket med "prologic". Desværre tror jeg ikke program udbyderne er særligt gode til at gøre opmærksom på dette. Ligeledes tror jeg heller ikke at TDC har folk ansat til at rette i disse informationer manuelt.

Omdømme 3

Hej, igen.

Ja og så skal man jo også lige regne ud om det er økonomisk forsvarligt.

Hej

Der sendes ikke i surround fra TDC, det kan ikke lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

TDC har til mig sagt, at man i nær fremtid vil begynde at sende ud i surround, fra de kanaler der udsender surround lyd. ( bl. andet DR HD )

Jeg må indrømme at jeg syntes det er meget dårligt, når man tænker på hvad vi betaler hos TDC.

MVH

Lars

Omdømme 3

Hej, Lars.

Jov, det er da lidt sjovt, kan du fortælle mere.

jeg ved det som er beskrevet oven for og i en anden tråd virker.

Hej

Jeg ved at både, Sverige, Tyskland, DR HD, og VH1(foreks. via parabol) sender med surround

ind imellem.

Hvis du har en DVBT modtager der kan sende 5,1 videre til en surround forstærker, kan du modtage surround fra DR HD.

Jeg har en forholdsvis ny forstærker med HDMI indgange, også med optisk indgang, og intet af det udløser afkodning af nogen art fra TDC.

Jeg har talt med en TDC medarbejder der fortalte at man på nuværende tidspunkt ikke kan udsende i surround, men at det skulle være muligt i nær fremtid.

MVH

Lars 

Omdømme 3

Hej,

så må det vi har diskuteret oven over, være det samme som når det lyder som Surround på DR1 og TV2.

men så er det jo det om en Storio lyd som lyder som sourround, er sourround, men i alle tilfælde kan det bruges.

tak for dit svar.

Har du et surround anlæg, kan det med garanti simulere surround. Men ægte surround lyd er det ikke.

MHV

Lars

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring lyd/Dolby og surround. Jeg er i mellemtiden blevet en del klogere og har erfaret, at TDC's tidligere udmeldinger om, at bestemte kanaler er i Dolby er ukorrekte. Jeg har selvfølgelig ladet mig narre af mit surround anlægs gode evner til at imitere den ægte lyd.

Min forstærker røber jo ved afkodning af lyden, at det er stereo jeg lytter til. Ved isætning af en DVD'er i Dolby, viser lydkilden i forstærkeren det samme og lydens kvalitet bliver ganske enkelt meget bedre.

Til de seneste indlæg i tråden, vil jeg tilslutte mig lydentusiasternes bøn om en snarlig opgradering af lydkvaliteten i TDC boxen. Det må heller ikke glemmes at nævne, at boxen har ganske gode funktioner og at den er temmelig stabil i brug til hverdag. Jeg har tidligere haft en harddisc optager fra Canal Digital, som var det rene mareridt i brugervenlighed, men til gengæld havde den sgu Dolbylyd :D. Det er da pudsigt...

Omdømme 2

kimbr skrev:
Til de seneste indlæg i tråden, vil jeg tilslutte mig lydentusiasternes bøn om en snarlig opgradering af lydkvaliteten i TDC boxen. Det må heller ikke glemmes at nævne, at boxen har ganske gode funktioner og at den er temmelig stabil i brug til hverdag. Jeg har tidligere haft en harddisc optager fra Canal Digital, som var det rene mareridt i brugervenlighed, men til gengæld havde den sgu Dolbylyd :D. Det er da pudsigt...

Jeg er helt på bølgelængde med begge ting.

Det ville være en rigtig god ide, hvis TDC øgede kvaliteten af deres lydspor. Det ville nemlig også hjælpe til med at gøre Prologic afkodningen mindre fejlbehæftet. Som det er nu, resulterer Prologic afkodning i irriterende støj fra surround kanalerne.

Jeg har også lige droppet Canal Digital på grund af den håbløse software til deres boks. Man må dog lade dem, at den tekniske kvalitet af billed og lyd var virkelig god. Video båndbredde som TDC kunder kun kan drømme om og ægte DD surround kanaler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)