Løsning: Hvis du ikke kan finde/installere Play-appen på din Windows-telefon

For en måneds tid købte jeg en ny mobil; min første med Windows, og skulle naturligvis have fat i Play-appen i en vis fart. Som bekendt skal man have et bruger-ID for at kunne hente apps i Marketplace, og her slap jeg glat igennem ved at bruge det Live-ID jeg i årevis har brugt til Live Messenger på computeren.

Problemet var bare, at Marketplace ikke kunne finde hverken Play-appen eller den nye Mit TDC-app. Jeg gik (ad flere omgange) i min lokale TDC-butik, hvor de heller ikke kunne kalde Play-appen frem. Den ene gang ville de få en med teknisk indsigt til at se på sagen og så ringe tilbage (jeg fik iøvrigt aldrig det opkald), og den anden gang blev jeg anbefalet en nulstilling af telefonen, der slettede kontaktpersoner, musik og hele baduljen. Men intet af det hjalp.

Nu har jeg fundet ud af hvad der gik galt: Da jeg oprettede mit Live-ID for år tilbage, bestod det ikke af meget andet end et brugernavn (mailadresse) og et password -- i dag inkluderer det en masse andre oplysninger, bl.a. ens hjemland, som jeg jo ikke blev "spurgt om" dengang. Og Play-app'en udleveres tilsyneladende kun til dem der logger på med et Live-ID der udtrykkeligt er dansk.

Så jeg forsøgte at rette min profil på Live.com, så feltet for nationalitet står på Danmark i stedet for at være tomt -- det hjalp desværre ikke. Nu har jeg i stedet lukket min gamle Live-konto og oprettet en ny: Når jeg bruger den nye til at komme på Marketplace, var der ingen problemer -- og nu kører Play omsider på min telefon...!

Morale: Pas på med at bruge dit eksisterende og nogle år gamle Live-ID på din nye Windows-telefon -- overvej i stedet at oprette et helt nyt til brug på telefonen.

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hippien

Godt at du lagde det indlæg ind, det er der sikkert mange der kan få glæde af.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Jeg tror ikke det er den eneste forklaring. Jeg har lige oprettet en Windows live profil og app'en er der ikke. Måske er der noget med seneste opdatering af Lumia'en. Jeg har tidligere kunnet hente den.

Skidt for TDC, at de markedsfører Lumia så voldsomt, når de ikke kan levere varen.

Omdømme 3

Hej Ole

Den er væk, den der app til TDC play, selv om de reklamerer med den på netop TDC Play.

Se link: /t5/TDC-Play/TDC-Play-til-Windows-Phone-findes-ikke-l%C3%A6ngere/m-p/81745

Jeg synes personligt, at de skulle fjerne hjælpen til Windows phone på TDC Play, når appen nu ikke er tilgængelig mere.Humørikon frustreret

hilsen Bente

Altså, det virker stadig ikke...

Vi har omkring 10 stk. Lumia 800 her - ingen af dem har TDC Play i Marked...

Min datter har en Lumia 710, der er det også forsvundet...

Sprog/region er dansk - og dansk Live ID...

Forskellige versioner af Firmware...

Er der en tidshorisont så vi kan give de sidste brugere af Lumia TDC Play også?

Tak

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Steam

Velkommen til TDC Forum.

Det blev meldt i går eftermiddag at den kunne findes på market place, men den er væk igen.

Vi er på den og poster så snart der er nyt i sagen.

Solskinshilsen

C

Omdømme 3

hej stream

Supplerer lige Chriz

Her er app'en.

Se link: http://www.windowsphone.com/da-dk/search?q=tdc+play

hilsen Bente

Det er simpelthen smukt - der er ikke et øje tørt...

Musik igen i lange baner - jeg siger tak...

Omdømme 3

Hej Chriz

Næh den er da ikke væk, jeg har fundet den og lagt den ind som link.Humørikon griner højt

Se link:  http://www.windowsphone.com/da-dk/search?q=TDC%20Play

Godt du er glad stream.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Kat meget glad Check - så er der også meldt klart fra maskinrummet.

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P