Logge ind fra fremmed computer til udstyr bag TDC-box?

Hvordan logger man ind på udstyr tilkoblet min TDC-box.

Har fast IP udefra på routeren og fast lokal IP på udstyret. Hvad skriver man i browseren?

16 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis det er TDC boxen du skal ind på er det 192.168.1.1
Du har ret. Men er drejer sig om at få adgang til en hjemmeside bag boxen fra f.eks. en PC der er et helt andet sted i byen. Altså http://(ip, som jeg kender)/(et eller andet) eller sådan noget.
Hej,

Ud fra det du skriver burde det kunne lade sig gøre ved at du i adresse feltet i browseren skriver "Http://WAN-IPHumørikon med tungeort.

Det er uden "".

Porten skal du så logge ind i Homeboxen og "forwarde", dvs. du skal lade Homeboxen vide, at når der kommer en forespørgsel ind via WAN IP og den specifikke port, skal den videresende den forespørgsel til den LAN IP som din pc har.
Det er derfor også en god ide at din PC har en statisk IP.

Eks. Du skriver Http://80.100.100.100:1500 (dette er rent hypotetisk) Så vil signalet komme ind via WAN IP og forespørge på port 1500 som du så skal ind og åbne i Homeboxen og fortælle den hvilken LAN IP din pc har.

Håber det gav mening Glad humørikon

Jo det giver en del mening.
Hvis jeg bruger wanip får jeg mulighed for at logge på tdcboxen.
Bruger jeg wanipHumørikon med tungeort tænkes der længe og så får jeg det svar, at siden er lukket ned eller sådan noget.
Har det noget at gøre med, at det er et solcelle netkort med eget login og password som jeg prøver at nå?
Har ændret i boxen så lanip er tilknyttet port.
Hmmmm, jeg vil umiddelbart mene at der burde komme en login skærm hvis dit udstyr svarer på forespørgslen. Nu kender jeg det ikke men det meste udstyr skal sættes op til at "lytte" på den port som du kommer ind via. Det du sætter op i homeboxen er bare for at den ved hvor den skal sende trafikken hen, udstyret i sig selv skal også sættes opGlad humørikon

Udstyret er sat op. Har fast lokal ip. Kommer med loginskærm når jeg bruger http med localip.
Skal det forståes at du får en login til homeboxen eller til det udstyr du har sat på efter ? 

Det er login til homeboxen der kommer frem.
Ok, det tyder på at din portmapning ikke virker efter hensigten.

Lad os antage at dit udstyr har LAN IP 192.168.1.10 og du har lavet en portmapning mod denne LAN IP, vi kalder den port 3333.

Så skriver du din WAN IP:3333.

Har du skrevet noget i "omdirigerings port"?

Hvor skriver jeg wan ip:xxxx?
Har sat både ud, ind og omdirigeringsport til samme.
Alt efter om du bruger Internet Explorer, Firefox, Chrome eller en helt 4 browser, så er det fælles for dem at du i adresselinien (Der hvor du normalt skriver www. osv.) skriver WAN IP adressen efterfulgt af Humørikon med tungeortnummer.

Lad os antage at din WAN IP er 80.194.182.51.

Så skulle du skrive 80.194.182.51:3333 (hvis 3333 er den port du har åbnet).
Hvis du er i tvivl om hvilken WAN IP du har, kan du se det ved at gå ind på www.myip.dk.

Nåja. Det er det jeg har forsøgt længere oppe i tråden uden effekt.
Det kan være svært at sige hvorfor du ikke kommer igennem, eller om du rent faktisk kommer igennem men at dit udstyr bare ikke svarer korrekt.

Hvad er det for noget udstyr du prøver at forbinde til ?

Det er et netkort i et solcelleanlæg.

Kan godt logge ind via lokaal-IP.

Mit ønske er dog at kunne logge ind fra smartphone mv. der ikke er på den lokale box (WI-FI)

Yup, jeg er helt med på at du gerne vil komme udefra (WAN) og tilgå dit udstyr på indersiden (LAN).

Jeg tror du bliver nød til at kontakte hotline så de kan teste med dig Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)