Løft røret, men hvordan?

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hvordan løftet man rører på en Nokia C5?

Jeg vil gerne komme i kontakt med menuen til indstillingen af min voicemail, med hensyn til at forlænge ringetiden inden voicemail får i gang. Jeg har fundet "koderne" til det, men de starter med "Løft røret" og hvis jeg trykker på den grønne tlfrørs knap på min Nokia C5, så kommer jeg til listen over udgående opkald og får ingen klartone, som jeg har brug for.

Håber der er en, der kan hjælpe.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa.

Jeg vil gerne prøve at hjælpe, men jeg har desværre valgt Voicemail fra på vores mobiltelefoner hos TDC.  Trist humørikon

Såfremt, din telefon ikke er ret gammel, kan du enten ringe til Nokia Customer Care, eller læse inde i Nokia's forum, om andre ejere af C5 eventuelt kender løsningen til dette - og det kunne jo tænkes, at der sad nogle af TDC's folk, som selv ved, hvad der skal til.

Håber, at du får fundet ud af dette.

Mvh

MacGyver

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Elsie,

Håber dette kan bruges:

Indkod nummeret til telefonsvareren (Mobilsvar)Info

1Find "Tlf.svarer"

• Tryk på Menu-tasten.
  • Find Indstillinger, og tryk på Navigationstasten.
  • Find Tlf.svarer, og tryk på Navigationstasten.

2Indtast nummeret til telefonsvareren (Mobilsvar)

• Hvis der allerede er indtastet et nummer:[list]
  • Tryk på Valg.
  • Find Skift nummer, og tryk på Navigationstasten.
  • Indtast dit Mobilsvar-nummer.
  • Nummeret findes både i det velkomstmateriale, du har modtaget fra TDC, og på din regning. Du kan også få det ved at kontakte TDC kundeservice på tlf. 80808020.
  • Tryk på Navigationstasten.[/list]

• 3Afslut

• Tryk på Rør på for at afslutte og vende tilbage til standbypositionen.
    "kilde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/ "

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal såmænd bare taste den pågældende kode ind INDEN du løfter røret, - og så trykke på opkald (løft rører) når du har tastet koden ind. Så virker det.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Og her fra min hjemmeside, som jeg ikke må linke til her:

Avancerede indstillinger af kode 61 med tidsforsinkelse:

Hvis man deaktiverer kode 61 for at undgå at Voicemail går for hurtigt i gang, så vil Voicemail overhovedet ikke gå i gang uanset hvor længe telefonen ringer, - og det kan jo godt være lidt upraktisk, at den der ringer op slet ikke får mulighed for at lægge en besked.

Man kan derfor lægge et tidsinterval ind i kode 61, - det vil sige at man definerer et antal sekunder telefonen skal ringe inden den går over på Voicemail. Det ser således ud:

Løft rør. tast   **61*nummer*11*30#   læg rør på.

Forklaring til koden:

Tallet 30 angiver det antal sekunder telefonen skal ringe inden den går over på Voicemail. 30 sekunder er det højeste antal sekunder man kan definere.

Intervallet i sekunder kan angives med følgende værdier: 5 - 10 - 15 - 20 - 25 - 30 sekunder.

Tallet 11 angiver at indstillingen kun skal gælde for taleopkald. Talkoderne for hvilke typer opkald viderestillingen skal gælde for ser således ud:

• 10 gælder for både tale, fax og data.
  • 11 gælder kun for tale.
  • 13 gælder kun for fax.
  • 25 gælder kun for data.   

• Hej FN og jytfin

Tak for jeres indlæg.

Og det lyder meget logisk at indtaste koden og så trykke på løft røret. Det kan man jo også med telefonnumre. (Hvorfor har jeg ikke tænkt på det ???)

Men

Jeg kan bare ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet med **61*nummer*11*30# Besked: "Unknown applikation"

Så med **61* for måske at komme til en menu, men ak, tre toner i stigende intensitet. 

Efter så have gennemgået jytfin's påskrift prøvede jeg igen, nu med beskeden "Anmodning ikke udført"

Hvad nu?

Jeg bed i det sure æble, ringede til TDC, ventede de obligatoriske 5 min, inden man kommer igennem, snakkede med en sød kundeserviceting, der ikke kunne hjælpe, men kunne stille mig om til en teknisk support, der fandt ud af, jeg har et abonnement, der gør, jeg skal ind på MobilFlex Connect og rette det derinde.... SUK!!!!

Men nu virker det!

:-) :-) :-)

Elise

Omdømme 3

Ja, - det var da lidt uheldigt at du skulle høre til de ganske få der ikke kan bruge tastaturkoder til at indstille viderestilling, - men nu har du da heldigvis fået det løst på anden vis.

I øvrigt godt tænkt at du også prøvede med **61* Det er nemlig heller ikke alle der kan benytte tidsforsinkelsen.

Hvis man ikke kan benytte tidsforsinkelsen, så kan man alternativt deaktivere den option der hedder "Viderestilling ved ikke svar". Det er nemlig den der er synderen når Voicemail går for hurtigt på, idet den opfatter 2-3 ring som ikke svar.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P