Live mail og flere TDC mail adresser (alias)

Har kigget diverse tråde igennem vedr. mulighed for flere TDC mail adresser i Windows Live Mail. Men har ikke kunnet finde svar.

Mit spørgsmål er, om det er muligt at opsætte Live Mail til flere TDC mailadresser fra samme konto. Det kunne godt lade sig gøre i Outlook Express. I Live Mail kan jeg oprette en konto for hver mailadresse, men jeg får kun mulighed for at sende fra én af adresserne, og i øvrigt modtager alle konti alle mail. Er det Live Mail eller TDC, der er problemet?

Vh T 

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Taulow

Jeg har lige forsøgt at teste lidt.

Når man sætter de to konti op, kunne man i Outlook Express fjerne et flueben i den ene konto, der hedder "Medtag denne konto ved modtagelse af e-mail eller synkronisering", som betød at denne konto ikke hentede post, og dermed slap man for dubletter.

Det kan man også gøre i Live Mail, men den jeg testede med var tilsyneladende ligeglad, og hentede fortsat 2 e-mails for hver e-mail der blev sendt til postkassen.

Så min tanke er, at du skal ignorere den ene af de postkasser der er sat op.

Mht. afsendelse fik jeg en drop down menu frem, ud for Til-feltet, hvor jeg kunne vælge mellem de to e-mailadresser, jeg havde oprettet.

Så ud fra dette virker det med TDC-adresserne, men det lader til at Live Mail opfører sig lidt anderledes end Outlook Express - dog tør jeg ikke sige, hvorfor du ikke får drop down menu'en frem, så du kan vælge afsender.

Her skal du muligvis ind og se nærmere på Microsofts hjælpesider.

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg bruger også Livemail2011, samme opsætning - altså flere mailadr. på samme konto, det virker helt fint, og ja, det er rigtigt at fluebenet skal væk i "Medtag denne..." ellers hentes samme mail flere gange.

Når jeg vil sende en mail kan jeg øverst til højre vælge, hvilken mail jeg vil bruge som afsender.

Mvh

Kim

Hej Rasmus

Tak for svaret. Det virker fint i den forstad at jeg nu kan sende fra alle fem mail adresser. Og jeg kan nøjes med at alle mails i en af dem.

Men hvorfor kan jeg ikke konfigurere individuelle mailadresser. Vi har mange computere, msrtphones etc. Har det noget med TDC at gøre. Det kunne jo være rart, hvis jeg kunne nøjes med at have min egen mail på min smartphone og lade børnenes mail være deres egen på hver deres ipod. Tror du det kan lade sig gøre på en eller anden måde.

Jeg kan selvfølgelig bare bruge Gmail, men når jeg nu har TDC ...

Vh anders

Hej KsNa

Tak for dit svar. En hjælp at jeg nu kan sende fra alle adresser og nøjes med at modtage på én adresse. Men som jeg skriver til Rasmus fra TDC undrer det mig stadig, at jeg ikke kan oprette individuelle adresser. Bl.a. til smartphones, hvor jeg jo ikke vil modtage mails til alle mailadresser, men kun egne mails.

Vh anders

Hej Anders

Jeg ved ikke om du har set dette indlæg og jeg ved heller ikke, om det vil kunne hjælpe dig.

KPN's forklaring om opsætning

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Taulow

Problemet ligger i, at de e-mailadresser du har, ligger på samme postkasse, så når du henter post, henter du alt posten fra postkassen, uanset hvilken e-mailadresse det er sendt til.

En løsning er at sætte regler op i e-mailklienten, så den enkelte computer ikke henter de andres e-mails.

En anden løsning kunne være at oprette endnu et e-mailabonnement, dvs. så får du en separat postkasse, som en af e-mailadresserne kan flyttes over på.

Et e-mailabonnement tager vi 29kr for om måneden.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)