Live mail 2011

Pludselig er det blevet umuligt for mig at sende mail, det har ellers fungeret upåklageligt, hvad er der mon sket???? Jeg kan sagtens modtage---

jeg får følgende besked når jeg forsøger at sende:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var: 'dklisc@get2net.dk'.

Emne ''
Serverfejl: 550
Svar fra server: 550 5.1.8 sending domain not allowed, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851 (get2net.dk)
Server: 'asmtp.mail.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC78
Protokol: SMTP
Port: 587
Sikker (SSL): Nej

I fanen for udgående server, har jeg flueben i "min server kræver godkendelse" og jeg har en TDC mailadresse som jeg logger på via -  ganske som det sig hør og bør hvis man skal bruge en "ikke-tdc-adresse" via tdc's servere.

Hvad gør en klog, og hvad gør jeg???

6 Kommentarer

hej dklisc

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

I fejlmeldingen står der et link. Har du set på den side om der er noget du kan bruge?

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851

Det er ikke så smart at skrive sin mailadresse i forum. Robotter kan opsnappe den eller den kan misbruges på anden vis.

Jeg vil anbefale dig at skrive en PM=privat meddelelse til en moderator og så fjerner han den.

Skriv gerne igen, hvis dit proplem ikke er læst. det kan være der er en anden der kan svare.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Du kan ikke mere sende mails over TDC's server med en afsenderadresse indeholdende en fremmed udbyders domænenavn. Du skal bruge udbyderens smtp-server.

Som Maja skriver kan du prøve at følge postmasters link og evt. bruge løsningsforslag derfra eller opsætte din mailklient til at bruge udbyderens postserver.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

der var KPN hurtigst.

en klog læser den fejlmeddelse du får.

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851.

der står tydligt at du ikke kan sende fra get2net.dk, email.dk, cool.dk, image.dk, city.dk, 12move.dk, e-box.dk, ready.dk, begavet.dk email adresser igennem TDCs Asmtp server, der for skal du bruge den server der stilles til rådighed af din mail udbyder.

Hej

Kan modtage mail post men ikke sende post  for oplyst en fejl kode ved forsøg på at sende post-

serverfejl: 500kode 550,Fejlnummer:0x800ccc79 er dert hjelp at hente ???

med venlig hilsen

hcs

Hej hcs

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

TDC har lavet nogle få ændringer som du skal rette, for at du kan sende mail.

Jeg foreslår at du skal se din mailopsætning efter:

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp og port 587 - det kan være det er derfor du ikke kan sende.

Når du har foretaget rettelserne, skal du lukke og åbne dit postprogram, for at ændringerne kan træde i kraft.

Ret den udgående mail server til mail.telenor.dk og fjern flueben "server til udgående post kræver godkendelse" Så skulle det virke. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)