Svar

Linksys router efter TDC Homebox

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg har hidtil haft en lidt ældre installation med et Speedstream 5100 modem fra TDC efterfulgt af min egen Linksys WRT54G wireless router. For at få signal rundt i hele huset, har jeg efterhånden installeret en lang række bridges, repeatere og diverse andre dimser, som er sat op til at kommunikere med Linksys routeren.

For at få bedre hastighed, skal jeg nu udskifte Speedstream modem'et med en TDC Homebox (Sagem). Jeg ville meget gerne benytte Homeboxen udelukkende som modem, så jeg kan beholde hele det kørende trådløse netværk - dvs. blot have en enkelt kabelforbindelse mellem Homebox og router og ellers køre videre som hidtil.

Når jeg tilslutter Homeboxen får jeg fint signal via kabel fra alle 4 computerudgange (testet med kabel direkte til pc), men jeg kan ikke få internetforbindelse over i min Linksys router. Jeg har testet alle 4 computerudgange over til indgangsstikket på routeren med det forbindelseskabel, som giver forbindelse mellem Speedstream modem og router og for god ordens skyld også med almindeligt netkabel, men uden held. Fra routeren er der hverken trådløs internetadgang eller internetadgang gennem routerens computerudgange. 

Er der nogen, som kan hjælpe ?

icon

Bedste svar af giweo 19 juli 2011, 06:44

Slå DHCP fra i din Linksys

Giv den en anden IP adresse end HomeBoxen har

Forbind 2 LAN porte mellem HomeBox og Linksys

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Slå DHCP fra i din Linksys

Giv den en anden IP adresse end HomeBoxen har

Forbind 2 LAN porte mellem HomeBox og Linksys

Super - det gjorde tricket. 1000 tak.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$