Svar

Licenser ok i media player men fejler i netværksafspiller

Jeg kan afspille mine filer uden (licens)problemer i mediaplayer, men når de forsøges afspillet i netværksafspiller (SONOS) får jeg beskeden ”a valid license could not be obtained”. Nogle gange spiller nummeret i 15 sekunder før fejlmeldingen kommer, andre gange med det samme. Problemet er nyt for mig, da det virkede fint indtil for nylig, hvor jeg flyttede jeg hele min musikmappe til Homedisk. Jeg fortrød og flyttede musikmappen tilbage på pc og siden har jeg haft ovenstående problem.

icon

Bedste svar af FN1 17 april 2011, 22:57

Det er ikke lige din dag i dag, tipsjensen.

Brug Firefox i stedet. IE 9 er en gang lort.

Mvh FN ;-)

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Prøv og hent og afspil et nyt musiknummer på Play. På den måde får du fornyet din licens.

Mvh FN ;-)

Tak for forslaget, men det er desværre ikke så enkelt. Der er som sagt ingen licensproblemer i forhold til afspilning i mediaplayer. Jeg har to pc´er i min hjemmegruppe og det er kun den pc, hvor jeg har haft flyttet filerne til Homedisk og retur, der fejler med licenser, når den sender til SONOS. Den anden pc afspiller uden problemer i SONOS. SONOS-forum har givet mig følgende tilbagemelding på forespørgsel der: Sonos can't download the licence for you, MediaPlayer should do that, if it doesn't that it can mean that the files are not valid anymore.
It's also possible that the Files are not allowed to be played "offline" on a Sonos like device.
---- Det blev jeg ikke klogere af....

Har prøvet at resette SONOS til fabriksindstillinger uden held. Har forsøgt at følge vejledning til at resette DRM-licenserne. Reset-programmet virker ikke på min pc og hvis jeg forsøger at omdøbe DRM-mappen, får jeg en fejlmeddelelse om at det ikke er muligt, da en fil er åben i et andet program (selv om jeg ikke har andre programmer åbne).

Egentlig tvivler jeg også på at det et licensproblem, da jeg jo uden problemer kan afspille på media player. Der er sket et eller andet i overførslen af filer fra pc til Homedisk og tilbage fra Homedisk til pc, tror jeg, for det gjorde jeg kun på den ene pc (som er den der nu fejler).

Er meget nysgerrig på, at du overhovet HAR fået lov at afspille Play filer via Sonos... jeg har været ude i underlige krumspring med mit Mediaplayer bibliotek netværks-delt og så dén vej bagom afspille filerne via Sonos.

Min licencer kører også fint i Mediaplayer - men har på intet tidspunkt haft held med at afspille dem via NAS (=homedisk) eller lokalt fra PC ...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke lige din dag i dag, tipsjensen.

Brug Firefox i stedet. IE 9 er en gang lort.

Mvh FN ;-)

Jeg har nøjagtig samme problem, når jeg vil spille filer gemt på PCen på Sonos. Kan også sagtens spille via MediaPlayer.

Jeg kan ikke se, hvad løsningen blev. Er der nogen, der kan fortælle mig det?

<Tilføjelse til indlæg af. 14.Feb.2012: Jeg skal lige tilføje, at jeg IKKE har kopieret filer frem og tilbage, de er placeret på PC'en fra starten, og det er herfra Sonos ikke vil afspille dem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)