Licens problem. TDC play numre kan ikke afspilles efter flytning af harddisk.


Min harddisk hvor, Windows 7 er installeret, har jeg flyttet over i en ny computer. Nu virker mine TDC play filer pludselig ikke. Jeg får beskeden "Windows Media Player encountered a problem while playing the file". Ifølge denne side http://support.microsoft.com/kb/891664/en-us kan der opstå DRM fejl ved skift af hardware.

 

Jeg forsøger at følge instrukserne til at nulstille licenser på denne side http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32238#wmp men intet virker:

 

- linket til et program til at nulstille DRM er dødt.

- linket http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp viser mig en inaktiv knap

- linket http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html siger fejl når jeg trykker på knappen

 

Jeg har lokaliseret og omdøbt DRM mappen. Det hjælper ikke.

Jeg har hentet ResetDRM.exe. Programmet siger det kun er til WMP 11. Jeg har 12.

4 Kommentarer

Hej

Jeg tror ike det er dig der har lavet noget forkert. 

se her

http://kundeservice.tdc.dk/driftsinformation/driftsinformationdetailpage?fas_id=20150219-007629

Se denne tråd

/t5/TDC-Play/Kan-ikke-afspille-downloaded-musik-i-Windows-Media-Player/m-p/151383#M8202

Jeg tror ikke at der er gjort noget forkert. Jeg har en ekstern harddisk som jeg har en masse downloadet musik liggende på og der har aldrig været problemer. Nu har jeg prøvet at downloade musik fra TDC Play til "mappen musik" men jeg får jeg også oplyst at jeg ikke har adgang til PLAY. Jeg kan selv ikke afspille downloadet musik fra TDC Play, og har ikke kunnet det i omkring 2-3 uger. På min stationære pc var det først i Windows 8.1 problemet var der, men fra i torsdags 19/3 også i Windows 7. På min bærbare hvor jeg installerede Windows 7 mandag 16/3 har det hele tiden ikke været muligt at afspille downloadet musik. Dog kan jeg sagtens downloade musikken fra TDC Play men ikke afspille den, og så er man jo lige vidt.

Jeg fik fredag 20/3 en mail fra TDC om at der er problemer og at der kan gå op til 50 (halvtreds dage) før problemet er løst. Nogle dage forinden havde en medarbejder hos TDC kundeservice at der ville gå seks arbejdsdage. Det er unægteligt noget af en forske!Dermed kan man konstatere, at de ikke arbejder på akkordHumørikon frustreret

Det er med sikkerhed ikke hos brugerne af TDC Play fejlen ligger, men derimod hos TDC selv, og der tager man det tydeligvis ikke så tungt hvor lang tid der går før en fejl bliver rettet. 

Mvh.

ErikHjetting61

Hej.

Et spørgsmål:

Du skriver at din harddisk hvor Windows 7 er installeret er flyttet over i en ny computer. Skal det forstås bogstaveligt, således at harddisken med drev C er pillet ud af en gammel PC og sat ind i en ny PC, således at den nye PC anvender den gamle PC's software?

Hvis det er tilfældet, skulle Windows så ikke genaktiveres, og hvis ja, er det så gjort?

Den fejltekst, du nævner, er anderledes end de fejltekster man for tiden får fordi TDC har problemer med TDC Play-licenser, og har måske derfor en anden årsag. Den virker mere som noget, der har en lokal årsag, herunder (som du selv skriver), f.eks. at der er skiftet hardware. Hvis Windows ikke er aktiveret skal man ikke regne med at opdateringer m.v. fungerer.

Hej MS Erik

Som du nævner vil der opstå problemer med installation af opdateringer, hvis Windows ikke er aktiveret.

Det med harddisken tror jeg ikke betyder så meget. Jeg har selv musikken downloadet fra TDC Play liggende på en ekstern harddisk, men har også noget ligende på C-drev i mappen "musik".

Under alleomstændigheder synes jeg ikke at de hos TDC tager problemet alvorligt.

Jeg fik først at vide der ville gå seks arbejdsdage før problemet var løse, men senere kom en mail hvori der stod at der kunne gå op til 50 (halvtreds) dage. Med denne besked kan man vist godt regne med at de ikke bliver stressede hos TDC. Til gengæld bliver man rigtig irriteret over deres ligegyldighed over for kunderne.

Problemet er i hvert fald løst for mit vedkommende, og forhåbentlig også for andre af TDC PLAYs kunder, der ikke har kunnet afspille downloadet musik fra TDC PLAY. Både på Windows 7, Windows 8.1 og Misrosofts nye testversion "Windows 10" er afspilning nu mulig. Hvis man som kunde bare bliver ved at kontakte TDC, så tror jeg at det er med til at få dem til at åbne øjnene, og dermed få rettet fejlene.

Jeg fik 200 kr. godtgjort på min seneste regning fra TDC, netop på grund af den manglende nulighed for at kunne afspille downloadet musik fra TDC PLAY, så derfor råder jeg alle andre af TDC PLAYs kunder der har haft problemer til at brokke sig. Jeg ikke bare kontaktede TDC på mail, ringede til kundeservice, men skrev også et papirsbriv til TDCs hovedkvarter. Derefter gik der kun nogle få dage, så var problemet løst.

       

Mvh.

ErikHjetting61 

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)