Leje af film i HD - hvornår?

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hej!

Hvornår bliver det muligt at leje film i HD på TDC TV?

Jeg har Home Trio Fiber med 50/50 Mbit forbindelse, forstår ikke jeg skal se film i SD på mit fine 52" Full HD TV - det ser bare ikke godt ud [i]

Hvis YouSee kan finde ud af at udbyde film i HD kan i vel også - specielt med den båndbredde?

Mvh.

/Thomas

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Thomas

I øjeblikket er det ikke muligt at leje film i HD.

Det er fordi at vores STB platform, ikke understøtter, den teknologi der skal til (8048 Bitframe Mpeg4).

Yousee benytter sig af kabelnetværket, og derfor en anden platform end TDC Tv, derfor er det muligt for dem at gøre det.

Da det ville kræve en ret stor forandring af TDC's TV platform, er der desværre ingen tidshorisont på denne ændring.

Alex

Hej Alex,

Jeg har måske en lille smule svært ved at forstå (set med forbruger brillerne på) hvad forskellen er på at streame et TV signal i HD og at streame en film i HD - umiddelbart ville jeg jo mene at man "bare" skulle streame med samme kodning?

Set med tekniker brillerne kan jeg jo gætte på at det er fordi HD filmene ligger i et format med så høj bitrate (kvalitet) at Cisco boksens DSP ikke kan følge med afkodningen? Og på grund af DRM må i ikke transcode til en bitrate som boksen kan håndtere...

I det tilfælde kan jeg godt se at der er lange udsigter, hvis alle skal have skiftet TV boksen ud, før man kan åbne for HD film udlejning - men så vidt jeg ved er TDC TV platformen introduceret efter man introducerede Samsung boksen hos YouSee - hvorfor har man valgt en platform der ikke er fremtidssikker?

/Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for svaret!

I min undersøgelse af sagen, var det den forklaring jeg fik.

Vil dog indrømme, at min tekniske viden på emnet, sikkert ligger under din Blinkende humørikon

TDC bruger bl.a. deres forum til at følge kundernes ønsker til fremtidige produktændringer, så forhåbentligt vil det blive en mulighed i fremtiden, men lige nu er der desværre ingen ændringsplaner.

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P