Lej film på Ipad og se den på dit tv?

Jeg har hentet TDC Play app'en til min søns Ipad 2. Herefter har jeg via en hdmi adapter koblet ipad'en til tv'et. Det fungerer fint med at streame tv, men jeg kan ikke leje en film og afspille denne. Jeg får en besked om, at mirroring er slået til. Er det ikke muligt at se en lejet film på ens tv via en ipad?

Mvh.
Morten

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej morsoe/Morten

Tak fordi du stiller dit spørgsmål her på forum.

Du skriver, at det fungerer fint med at streame TV, men du kan ikke se film?

Det lyder mærkeligt. Ikke at du ikke kan se film, men at du kan streame TV Glad humørikon

Jeg ville egentlig have svaret, at det kan ikke lade sig gøre, fordi format er forkert. Fordi, min egen erfraring er, at når jeg sidder og ser noget på min iPad, fra Play app'en, så kan jeg ikke få det på mit Apple TV (2). Får en besked om at format ikke er understøttet. Den afspiller lyden, men ikke billede.

Dette ville jeg have troet også gjorde sig gældende for hdmi adapteren. Men det gør det altså ikke, idet du godt kan se TV.

Jeg vil forsøge mig derhjemme i aften, med at efterligne dit setup. Se om jeg kan se streamet TV og om jeg ikke kan se filmene fra film pakken.

Grunden til jeg ikke bruger ordet "Leje" film, er at de film som ligger i App'en, alle er en del af "Film pakken" du også har på dit TV eller din computer, når du bruger Play app der.

Jeg vender altså tilbage i morgen, når det er forsøgt hjemme og jeg ved lidt mere. Hvis det viser sig, at det er samme udfordring når jeg forsøger mig, sender vi det videre i TDC. Men vil godt lige være sikker på det er format og ikke opsætning  Glad humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Morten/morsoe

Kan se du ikke har læst min post fra i går endnu.

Vil du ikke lige kvittere på, om du stadig søger svar på dette?

Når du har gjort det, vil jeg svare igen, med mine erfaringer fra testen hjemme (eller, hvis andre er interesserede i det, så bare giv besked)  Glad humørikon

Hilsen

Tak for dine svar. Jeg er meget interesseret i at høre om din test hjemme.

Og ja det er film fra filmpakken, vi forsøger at streame fra Ipad 2 til TV via en Apple HDMI adapter.

Mvh.

Morten

Omdømme 3

Det er fint.

Jeg genoptager mit lille private forsøg og vender tilbage.

Glad humørikon

Omdømme 3

Hej igen

Morten, jeg får ikke fejlen.

Men måske jeg ikke gør som du skriver.

Hvilket styrestystem har du på din iPad 2?

Det kan du se hvis du går i "indstillinger", "Generelt" og til slut "Om".

Herinde står der mange ting. Du skal ned og finde "Version". På min iPad 2, står der f.eks 6.1.3 (10B329).

Hvor meget ledig plads er der på din iPad. jeg læste i et Apple forum, at det kan være afgørende for, hvor godt det virker med det der sættes til iPad'en.

iPad er i stand til at afgøre, opløsning, opdaterings freqvens og andre ting omkring dit TV.

D.V.S. at den ikke bare sender et signal ud. Inden der kommer noget, ud af stikket, forsøger den at tilpasse det, således det ser godt ud og fungerer. Hvilket TV sender du signal til? Kan det være det er der som går noget galt? Har du et andet TV, kan du forsøge dig med det også og se, om det er samme resultat.

Jeg ser om jeg kan komme til mine forældre og prøve på deres B&O TV her i weekenden. Måske det er anderledes på den.

Hjemme har jeg et Pillips SMART TV.

Du skriver HDMI adapter. Hvilke stik bruger du ind i TV? (jeg har 2 forskellige adaptoerer. En som kun virker med HDMI og en som virker med de små runde phono stik, der også sidder bagpå TV'et).

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P