Legitime mails overføres til SPAM mappen

• LDJ
  • 0 kommentarer
Jeg har i et stykke tid skullet flytte legitime mails, fra SPAM mappen, til INDBAKKEN.

Jeg rapporterer hver gang at mails fra de pågældende adresser ikke er SPAM.

Jeg har valgt at SPAM mappen skal tømmes hver dag, så hvis jeg ikke er opmærksom på fejlen, så bliver de slettet inden jeg når at se dem. [i]

To legitime mails, som i dag er blevet overført til SPAM mappen, er fra:

ComputerSalg.dk

nyhedsbrev@flatpanels.dk

Jeg vil gerne vide hvad der forårsager fejlen?

Vil det hjælpe hvis jeg ikke nøjes med at rapportere: IKKE SPAM, men samtidigt skriver et indlæg herinde [i]

MVH
LDJ

12 Kommentarer

Hej LDJ

Det er da et værre flytteri. Trist humørikon

Om det hjælper at skrive herinde, ved jeg sørme ikke. Hvis du regner med at andre kunder kan begynde at flytte dine mails og sørge for at de havder der, hvor du vil have dem, nemlig i din INDBAKKE, så hjælper det IKKE.

Det er godt du har rapporteret "ikke spam" (i din webmail" formoder jeg.) - men jeg foreslår, at du ændrer strategi og kontakter http://postmaster.tdc.dk/

Indtil du igen får dine mails i indbakken, kunne du jo nøjes med at tømme spammappen en gang om ugen. Blinkende humørikon 

Hej Maja!

Jeg har set at emnet har været diskuteret herinde før, og da jeg stadig oplever problemet, kan det ikke være blevet løst.

De ikke SPAM rapporterede mails/adresser bliver vel brugt til et eller andet?

Er der nogen fra TDC som følger med i indlæggene på forum'et? Ellers er det vist omsonst at skrive her. Jeg vil, som du foreslår, rette henvendelse til postmaster, for at høre om han har en forklaring på problemet, og bede ham om at løse det.

Mht. at rapportere SPAM herinde, så skulle det kun opfattes som en joke. Hvis jeg var moderator her, ville det irritere mig at se det samme emne dukke op hver anden dag, som en ny tråd Glad humørikon

MVH.
LDJ

Forhenværende moderator på PlanetAMD64 Glad humørikon

Hej igen

Hvis du ikke selv var kommet på den ide med at skrive til postmesteren for TDC-webmail, kan jeg ikke se det var helt omsonst at skrive her på forum.Overrasket humørikon

Da du er den eneste som har svaret i denne tråd, er der sikkert ikke andre der har haft det problem som jeg har?

Derfor er det ikke relevant, IMO, at fortsætte vor behagelige "samtale" Glad humørikon

Så EOD herfra.

MVH.

LDJ

SMS-forkortelser:

IMO      =

SSVD   = Så siger vi det
EOD    = End of discussion
JK       = Just kidding

Meget glad humørikon

Hej Igen!

AFAIK = As far as I know

AFAIR = As far as I remember

AFAICT = As far as I can tell

IMO = In my opinion
IMHO = In my humble opinion
LOL = Laughing out loud

PITA = Pain in the a**

RTFL = Rolling on the floor laughing

ROFLMAO = Rolling on the floor laughing my a** off
RTFM = Read the fine (f*cking manual) manual

TIA = Thanks in advance

Det var dem jeg lige kunne komme på, men Google bragte mig til denne side, hvor vist alle til dato akronymer er nævnt:

http://www.internetslang.com/

Jeg Google'de lige lidt mere. GIYF = Google is your friend

Der er godt nok nogle ret sjove forkortelser  Meget glad humørikon

Vi er vist kommet noget  off topic her. LOL

MVH

Leif Dahl-Jensen aka LDJ

Hej

Du er ikke ene om at have det problem. Jeg har telefonisk kontaktet en TDC medarbejder og han mente det skulle løses ved at rapportere den enkelte mail som "ikke spam". Men det har jeg snart gjort længe nu og der sker bare intet - mails'ene havner stadig i spammappen. Jeg spurgte hvorfor de havner i spammappen og han mente, at det var fordi de indeholdt billeder. Men den holder ikke, for jeg modtager da masser af mails med billeder i i min indbakke.

Jeg konkluderer at der er ingen hos TDC som er i stand til at give en ordentlig forklaring på problemet. Jeg betaler for min mailadresse, men kan ikke selv bestemme, hvilke mail jeg vil have i min indbakke - det er simpelt hen for dårligt. Og ja, jeg er godt sur.Gal humørikon

Hej Skou!

Tak for dit svar. Jeg havde forestillet mig at der ville komme mange indlæg vedr. emnet for tråden, idet jeg antog at der var mange der oplevede den samme fejl.

Når der er så få der har reageret, så fristes jeg til at tro, at det kun er personer der abonnerer på nyheder, fra bestemte mail adresser, der oplever problemet. Eller de opdager måske ikke, at deres mail bliver slettet? Trist humørikon

Jeg er af den overbevisning, at der ikke er nogen ansvarlige fra TDC, der følger med i indlæggene på dette forum, ellers burde en TDC medarbejder have reageret på mit indlæg.

Bortset fra vores utilfredshed med fejlen, må det osse' være kedeligt for dem der sender de legitime mails, at de får deres breve slettet af TDC.

MVH.
LDJ

Den ene af mine afsendere er Dandomain, hvor jeg har et domænenavn. De er efter min mening helt pålidelig, så hvorfor havner de i spammappen? Hvem er det som kan ændre det? Er det Dandomain eller TDC?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

De fleste fælles SPAM-filtre fungerer på den måde at brugerne markerer mails som SPAM, hvorefter filteret selv gør det fremover. Derudover kigger filteret på forskellige måder at distribuere mails på - og der kan distributøren faktisk gøre meget så man undgår de går i SPAM.

Hvis man så forsøger at "afmarkere" en mail som SPAM - så kommer filteret til at træffe en beslutning. Hvis der er en der afmarkerer og 10 der markerer som SPAM - ja så bliver resultatet at filteret fortsat anser den pågældende mail som SPAM. Sådan er det bare hvis man trækker på et fællesfilter som det TDC tilbyder.

Man kan helt gratis få mulighed for at gøre sorteringen bedre. Slå SPAM-filteret fra. Sæt kontoen op til at videresende alle mails til en Gmail-konto og håndter det derfra. Googles rutine er rigtig god - og den tillader individuelle opsætninger, forstået på den måde, at når en mail bliver markeret som ikke-SPAM, så kommer den igennem for fremtiden.

Vh

Peter

Hej Peter! Jeg har en mail konto, hos TDC, og beder om at de varetager den på den bedste måde. Jeg har et personligt SPAM filter, på TDC's mail server, med adresser jeg har tilføjet igennem mange år. Hvis mit personlige filter skulle overskride de 100 stk adresser, som TDC har sat som loft for et personligt spamfilter, kan jeg sætte mit Mailwasher Pro filter op til at sortere uønskede mails fra. Det burde, IMO ikke være i TDC's interesse, at deres kunder skal skifte til en anden udbyder for at modtage mails. Hvis Google's rutine er så god, som du skriver, burde det, efter min mening, anspore TDC til at blive lige så dygtige. Med venlig hilsen LDJ
Blot en opdatering.

Jeg har i dag fået lagt 3 mails i SPAM mappen, grundet den "demokratiske" funktion som det centrale SPAM filter fungerer efter:

ComputerSalg.dk    
Komplett.dk         
ComputerSalg.dk

Kan der have været konkurrenter inde for at stemme om hvem der skal i det centrale SPAM filter? Altså på helt demokratisk vis Meget glad humørikon

Jeg bliver nok nødt til at acceptere løsningen med en g-mail konto. Jeg er godt nok ikke meget for at skifte mail addr. efter at have haft min mail adresse hos TDC i snart 10 år

Trist humørikon

LDJ

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)