Svar

lav det rette lan kapel

hej jeg er løbet ind i et lille problem som jeg godt kunne bruge hjælp til jeg skal lave et netværks kabel der går i vægen da jeg har 2 stikdåser til montering på væg jeg skal fra homebox til stik til stik til ps3 det er så her problemet opstår hvordan skal ledningerne sedde i stikdåse 1 og 2 ???? 

håber på i kan hjælpe mvh Spernova...

icon

Bedste svar af Quark1 27 september 2011, 22:17

Hejsa,

prøv at se om ikke denne side kan hjælpe dig: http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er to rigtige måder at gøre det på.

Den ene måde er at føre en ledning fra router til stikdåse 1 og en anden ledning fra router til stikdåse 2. Den anden rigtige måde er at gøre det på er at føre en ledning frem til stikdåse 1 og så placere en hub (eller endnu bedre en switch) der - og så fra hub'en til stikdåse 2.

Du kan selvfølgelig eksperimentere med at parallelkoble de to dåser - men så skal du ikke forbente at kunne bruge begge stik samtidig og du bryder også den afskærmning der ligger i kablernes snoning. Herved inviterer du støj ind på dine linjer.

Vh

Peter

oki tak for det fine svar Glad humørikon men det var ikke lige det jeg mente tror jeg har fået skrevet det forkert jeg har været ude for en vandskade og måtte fjerne alt udstyr efter vi fik det hele lavet har jeg 2 stk stikdåser jeg ønsker at trække et kapel i mellem lige som teknikeren gjorde da han indstalerede det i sin tid mit problem er at jeg ikke er så meget inde i hvordan de forskellige ledninger skal sedde i stik dåsen.

jeg ønsker at sætte et kryds kabel i min rouder over i stikdåse 1 og lave et kabel fra dåse 1 til dåse 2 og sætte et krydskabel i dåse 2 og over i min ps3 som en slaks forlænger af 2 korte kabler..

jeg håber at det var lettere at forstå har let svært med af udtrykke mig på skrift Glad humørikon

Hejsa,

prøv at se om ikke denne side kan hjælpe dig: http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php

Tak det var lige det jeg var ude efter....

Quark.... tak tak og mange tak...

Mvh Spernova...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)