Svar

Læste mails forsvinder

• LEK
  • 0 kommentarer
Efter at jeg har fået ny pc med Win7 forsvinder åbnede mails fra min webmail indbakke i pc'eren  såsnart jeg sletter dem fra indbakken i min mobiltelefon.

icon

Bedste svar af FN1 1 marts 2011, 13:55

Non of my business, - men jeg synes du burde glæde sig selv med at få et rigtigt mailprogram fremfor at håndtere dine mails direkte på mailserveren.

Windows Live Mail er en naturlig afløser for Outlook Express, og det køre rigtigt fint sammen med TDC Webmail. Du vil stadig ha' den samme mulighed for at håndtere mails direkte på serveren, hvis du ønsker det.

Med et rigtigt mailprogram så behøver du ikke "gemme" dine hentede mail et andet sted end i Indbakken. Er de først hentet til mailprogrammet, så findes der ingen mulig måde hvor din mobiltelefon kan komme til at slette dem igen. Det er kun på serveren at dette kan ske.

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Mvh FN ;-)

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er et spørgsmål om opsætning.

I de fleste mailclients (mailprogrammer) kan man konfigurere sin opsætning til forskellige options. De mest almindlige er disse:

1: Mail slettes fra serveren når den er åbnet i en mailclient.

2: Der efterlades en kopi af mailen på serveren selvom den er åbnet i en mailclient.

3: Mail på serveren slettes når den bliver slettet i din mailclient.

Det er den sidst nævnte option der gør sig gældende i dit tilfælde.

I det tilfælde hvor du bruger din mobil som mailclient, er det min opfattelse at valgmuligheder for indstillinger er begrænsede i forhold til de muligheder man har i en "rigtig" mailclient.

Hvis du også har et "rigtigt" postprogram som eksempelvis Outlook, så kan du i dette konfigurere at der skal efterlades en kopi på serveren af dine mail.

Det kan muligvis forhindre at dine mails slettes fra serveren når du sletter dem i din mobiltelefon.

Jeg er i øvrigt tilbøjelig til at tro at dine mails også forsvinder fra serveren selvom du ikke sletter dem i din mobil, - helt enkelt fordi du ikke har sat dit postprogram til at efterlade en kopi på serveren.

Mvh FN ;-)

Tak for svaret. Da jeg ikke kan se at jeg kan ændre i opsætningen hverken på i mobilen eller i pc'en hvad vil du så råde mig til? Jeg synes altså at det er rart at jeg kan rense mobilen for mails og stadigvæk bevare mails i min indbakke på pc'en.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, - opsætningen på mobil rummer sjældent de store muligheder.

Jeg vil råde dig til at sætte dit mailprogram op til at efterlade en kopi på serveren, men det kan jeg ikke gøre uden at vide hvilket mailprogram du bruger.

Jeg kan også ha' mine tvivl om hvorvidt det hjælper.

Jeg henter mail på flere computere, og hvis der skal efterlades en kopi på serveren så skal denne option vælges på alle de computere jeg bruger, ellers vil den ene computer hvor denne option ikke er valgt fjerne de hentede mails fra serveren.

Det undrer mig meget at din mobiltelefon gør dette. Alle de mobiler jeg har haft gør ikke dette som default, - men det er da et "spændende" problem for mig som hjælper, uagtet at det givetvis er pisseirriterende for dig som bruger. Blinkende humørikon

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Jeg har forsket lidt mere i dit interessante problem.

Nogle mobiltelefoner kan sættes op til at afterlade en kopi på serveren, hvis man sletter mailen på mobilen. Det kan eksempelvis denne iPhone. (Se billede helt nede i bunden af websitet):

http://faq.domainmonster.com/email/access/iphone-email-setup/

Hvis ikke din mobil kan sættes op til dette, så må du styre din oprydningstrang og kun slette de mails på din mobil som du ikke ønsker at kunne hente på din computer efterfølgende.

Der er andre end dig der har sloges med dette problem, og nogle har udtænkt snedige metoder til videresendelse, opdeling i forskellige mapper med mere, - hvilket ofte er endt i en gang uoverskueligt rod, som de dårligt selv har kunnet gennemskue. Meget glad humørikon

http://www.ezz.dk/453648-t68i-sletter-mails-pa-serveren

http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-161672.html

De to mest enkle og mest nærliggende løsninger for dig er derfor:

1: Find ud af om din telefon har nogle settings tilsvarende den iPhone jeg har linket til.

2: Hvis ikke den har det, så må du styre din trang til at rydde op på mobilen, og først slette de mails på mobilen du ønsker at gemme på din computer når de er blevet hentet på computeren.

Du skal stadig huske at konfigurere dit mailprogram på computeren til at gemme en kopi af mail på din server. Ellers vil de blive fjernet fra serveren når du har hentet dem til computeren, og du kan således ikke hente dem igen til din mobil.

Da jeg i sin hentede mails til min mobil brugte jeg ikke denne option. Det kan nemlig også være en ulempe.

Jeg brugte kun mobilen til mail når jeg var ude at rejse og derfor ikke havde adgang til min computer, og jeg ønskede derfor kun at modtage de mails der var indgået under mit fravær, - og gad derfor ikke at modtage yderligere 50-60 mails som jeg i forvejen havde læst på min computer.

Det kan man jo vælge som man har lyst til. Blinkende humørikon

Mvh FN ;-)

Hej FN.

Jeg har "bare" en Nokia 3710 fold, og den har ikke så mange muligheder. Nu jeg tænker over det brugte jeg indtil for nylig Outlook Express, og da havde jeg ikke problemet, selvfølgelig. Jeg har nu valgt løsningen med åbne mails på pc'eren og derefter flytte dem til en mappe til midlertidige mails i pc'eren. Så kan det da ikke gå galt. Du var helt klar på at de mails der forsvandt havde jeg allerede hentet i pc'en inden jeg slettede dem i mobilen? (Jeg bruger TDC webmail.)

Tak for interessen. Lene. 

Omdømme 3

Non of my business, - men jeg synes du burde glæde sig selv med at få et rigtigt mailprogram fremfor at håndtere dine mails direkte på mailserveren.

Windows Live Mail er en naturlig afløser for Outlook Express, og det køre rigtigt fint sammen med TDC Webmail. Du vil stadig ha' den samme mulighed for at håndtere mails direkte på serveren, hvis du ønsker det.

Med et rigtigt mailprogram så behøver du ikke "gemme" dine hentede mail et andet sted end i Indbakken. Er de først hentet til mailprogrammet, så findes der ingen mulig måde hvor din mobiltelefon kan komme til at slette dem igen. Det er kun på serveren at dette kan ske.

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Mvh FN ;-)

OK og tak for denne gang Glad kvinde

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8