Lås ved tyveri

Jeg har en kode til min mobil, men hvis den bliver stjålet mens den er åben, kan jeg ikke forhindre tyven i at aflæse mine data? Kan man gøre noget i den forbindelse?

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Det kommer meget an på hvilken mobiltelefon der er tale om her.

Jeg ved at man kan trace sin iPhone 3GS/4 helt loveligt via et applikation der hedder Find my iPhone som er gratis, dog kræver det at man har en me account som desværre ikke koster gratis endnu, der går rygte om det bliver gjort gratis når iOs 5 kommer..

Mener også at have læst at lignende applikation findes til android og nokia. men er lidt usikker på det.

Håber svaret kan bruges ellers er du meget velkommen til at skrive igen :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan du godt, men det gør dit liv lidt mere besværligt.

Som du sikkert har bemærket så går din telefon i "dvale" (Tastaturlås) efter ret kort tid hvorefter du skal låse tastaturet op igen, typisk ved at trykke Menu *

Du kan forsyne denne tastaturlås med en kode, som man så skal angive for at få lov til at låse tastaturet op igen.

Når du slår Tastaturlås med kode til, så skal du angive en kode. Koden er pr. default 12345.

Du kan efterfølgende ændre denne kode i telefonens sikkerhedsindstillinger, hvilket nok også er anbefalelsesværdigt idet ret mange godt ved at den fra fabrikken er 12345.

Mvh FN ;-)

Tak for respons. Jeg har en Nokia 7020!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jamen det er da vældigt fint.

Jeg har en del Nokia telefoner, og de har alle den mulighed at man kan sætte kode på sin Tastaturlås.

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_7020_UG_da.pdf

Mvh FN ;-)

Tak, nu har jeg fundet ud af at sætte tastelås på, men ikke hvordan jeg ændrer koden?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Sikkerhedskoden på nokia er 12345 fra starten af, den kode bruges til at fabriksindstille enheden med og ikke til at låse tastaturet med.

Men kan dog ikke huske om det er muligt at gøre det på en Nokia da det er længe siden jeg har haft sådan en.

12345 er den der låser tastaturet!

Omdømme 3

Til spørger:

Jeg efterprøver naturligvis mine svar hvis det overhovedet er muligt, - og det har det været i dette her tilfælde idet jeg helt enkelt blot har prøvet at sætte en sikkerhedskode på min Tastaturlås på min Nokia telefon.

Når jeg sætter tastaturlås på denne, så bliver jeg bedt om at angive en sikkerhedskode, og den kode jeg skal bruge er 12345.

Så du kan tage det for helt givet at 12345 er den kode der som default bruges til at aktivere Tastaturlåsen.

Mvh FN ;-)

Det forstår jeg godt, og har gjort det, men det jeg ber' om hjælp til er, hvordan man ændrer koden?

Omdømme 3

> hkprofil

"12345 er den der låser tastaturet!"

Ja, - det er lige præcis hvad det er. Skal vi prøve om vi kan komme videre herfra uden forstyrrende misinformationer?

Mvh FN ;-)

Beklager, hvis jeg er meget tungnem, men det er 12345 jeg skal bruge når jeg skal "låse op" ????

Omdømme 3

"Det forstår jeg godt, og har gjort det, men det jeg ber' om hjælp til er, hvordan man ændrer koden?"

Ja, - det ved jeg godt at du forstår, men det er der åbenbart andre der ikke gør.

Sikkerhedskoden ændrer du således, - stadig givet ud fra een af mine Nokia telefoner, men de plejer at være ret ens rent menumæssigt.

Bemærk: Inden du ændrer koden skal din telefon IKKE være Tastaturlåst.

Vælg Menu > Indstillinger > Sikkerhed > Adgangskoder > Skift Sikkerhedskode.

Så er du fremme ved den menu hvor du kan skifte din sikkerhedskode.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Du er ikke tungnem, - det bringer blot unødig forstyrrelse ind i tråden når der sidder en og postulerer at mine korrekte anvisninger ikke er rigtige.

Indtil du selv ændrer koden, så er det 12345 du skal bruge til både at aktivere tastaturlåsen og til at låse den op igen.

Mvh FN ;-)

Tak for hjælpen!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)