Svar

Lansommeligt Bredbånd eller !!!

Hej derude i den store vidende verden.

Min viden om bredbånd, Routere o.sv. er ikke ret stor, så hjælp!

Jeg har bredbånd med op til 5 Mb men når jeg f.eks. henter musik liger hastigheden typisk mellem

530 - 548 Kb/sek gaab hvor langsomt Er der noget jeg har misforstået, eller er det normalt?

M.v.h. chapia

icon

Bedste svar af miela1 4 september 2010, 01:00

Hej igen.

Hvis det er den måde du vil have den på. den teoretiske download hastighed på 5Mb er 625 kB/s (kiloByte/s) alså 5000 Kb (Kilobit/s) / 8 og efter som der i indlæget står Kb/s (Kilobit/s) regner jeg med at der er kørt en hastigheds test.

hvis der menes KiloByte ville jeg godt tilslutte mig at over 500 ville være udemærket. 

Se original

6 Kommentarer

Hejsa

Ingen tvivl. Det er ALT for langsomt!

Er det fra TDC Play du henter?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Prøv at køre en hastighedstest.

F.eks. her: http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

Det kunne jo også være den server du downloader fra der er langsom. Det får du testet med måleren.

Husk også at der skal kabel til når du måler hastigheder. Du kan ikke være sikker på trådløse opkoblinger.

Vh

Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det svar Ulrik er kommet med her, er faktuelt forkert.

Så vi håber der kommer en, som vil komme med det rigtige svar Glad humørikon

Invisigoth

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Ja men så vil jeg prøve. sådan som jeg ser det kan der være 2 grunde:

• Som PeterA siger kan servern du downloader være langsom, hvilket hvis det er TDC Play serveren tror jeg ikke det er det.
  • ellers kan der være noget der bruger din båndbredde.
    • Det kunne være hvis du har TDC Tv og ser tv og/eller optager det kan godt tage noget forbindelse
    • det kan også være hvis du bruger P2P programmer, de kan godt bruge meget forbindelse.
    • det sidste jeg vil nævne er at der kan være nogen ude fra der bruger dit net ulovligt. (WEP og WPA er meget nemme at bryde så det ville være nemt for en "Hacker" at komme ind på dit net hvis du bruger en af disse)  
Jamen kæreste venner, inkl. TDC medarbejdere (pinligt !!!), hvor lidt ved i om ADSL?

Teoretisk maximum for 5mbit er 640 kb/s, hvilket man aldrig opnår på grund af overhead og den måde som protokollen nu engang fungerer på. Alle resulater over 500 kb/s må betragtes som fremragende; vedkommens ADSL kører derfor ganske optimalt for en 5mbit.

/Oboke

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen.

Hvis det er den måde du vil have den på. den teoretiske download hastighed på 5Mb er 625 kB/s (kiloByte/s) alså 5000 Kb (Kilobit/s) / 8 og efter som der i indlæget står Kb/s (Kilobit/s) regner jeg med at der er kørt en hastigheds test.

hvis der menes KiloByte ville jeg godt tilslutte mig at over 500 ville være udemærket. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)