Langsomt trådløst netværk (VDSL router) Home trio - hvad gør jeg?

Hej,

Jeg har Home Trio (4 tv tilkoblet). VDSL router er på loftrum ´-vi bor i etplans hus på 175 m2.

Jeg har trådløst internet - men har i stuen meget dårlig signal. TDC hotline har checket min forbindelse og kan ikke gøre noget, hvorfor jeg håber på jeres hjælp.

VDSL router fra TDC  har 300mbit/s, Wireless N. Jeg overvejer at købe netgear n600 wireless dual band router og bruge istedet for VDSL router fra TDC. Den har 600mbit - og skulle have langt bedre rækkevidde så signalet til det trådløse netværk forbedres. Er der nogen der har erfaring med at udskifte VDSL router med denne Netgear router. Prisen er pt. 599 kroner men før end jeg kaster mig ud i ny investering vil jeg gerne have jeres råd.

Jeg er ved at være frusteret over håstigheden og den dårlige signal dækning på mit trådløse netværk så håber på jers hjælp. Har overvejet repeater men har hørt både godt og skidt om at forstærke det trådløse netværk. Er der nogen der har god erfaring med dette og hvad skal jeg i så fald købe.

På forhånd mange tak

Søren

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Du er 100% bundet til TDC's VDSL Modem/Router så du kan ikke udskifte denne med en model fra Netgear.

Du kan derimod sætte et andet trådløst accespoint til TDC's VDSL Modem/Router hvis du ikke er tilfreds med ydelsen fra denne.

I praktis er jeg dog noget usikker på hvad du får ud af det hvis du sætter den nye enhed umiddelbart ved siden af TDC's VDSL Modem/Router - du kan lagt fra være sikker på en bedre dækning selvom producenten lover det.

Har du meget brugt for stabil trådløs dækning i stuen, er den eneste rigtige løsning at trække et kabel fra TDC's VDSL Modem/Router og sætte et trådløst accespoint på dette kabel i stuen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Først - tillader mig at citere en anden brugers (HenrikP) indlæg på tråden "Vedvarende problemer med routere fra Sagem":

"De (Sagem bokserne) er fabrikeret i 2003 og opfylder krav fra 1995. (står på den franske seddel der er vedlagt, jeg kan fransk) underskrevet af direktør for Sagemcom."Jeg mener nu, at man har en hel del at vinde, ved at bruge en anden trådløs router - det kan næppe blive dårligere end Sagem-routeren. Og hvis, man ikke opnår et bedre resultat, kan man jo bare returnere den nyindkøbte, indenfor fortrydelse-tiden.

Deaktiver den trådløse del på TDC´s router, koble din egen WiFi-base på med netværkskabel (LAN), og opret et nyt trådløst netværk i hjemmet.

Jeg har selv en Airport Extreme som klarer det trådløse netverk fremragende til et hus i tre etager + anneks. Mindre kraftige (og billigere) WiFi-routere, kan nok også gøre det.

Held og lykke

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Der er også rigtigt meget at vinde, ved at placere routeren centralt i dit hus, så der er så få vægge så muligt til der hvor brugeren af routeren befinder sig.

At have den til at stå på et luftrum, er i min mening, en halvering af ydelsen.  Et loft er tygt og ofte isoleret.

Jeg vil dog give folk ret i af sagem routeren er en del dårligere end nogle af de nyere modeller man kan få nu om dage.

Da jeg lånte min brors her til jul, for at sammenligne, var der 8db mindre støj på forbindelsen, ifølge wifi analyser, så det kan godt betalt sig at investere i en ny hvis du har et kraftigt forbrug i dit hus.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)