Langsomt bredbånd om aftenen

Jeg har for nyligt fået opdateret mit internet til 20/2 mbit. Det betød at mit internet blev en del hurtigere. Uafhængigt at dette var der nogle problemer med en ledning med vand i el. lignende for et par uger siden (det var ikke hos mig problemet var, men et part hundrede meter væk fra mit hus). Jeg havde derfor ikke internet i lidt over en uge. Dette blev dog fikset, men siden da har mit internet været meget ustabilt, dvs. meget langsomt om aftenen og nogle gange om morgenen. Det fungerer oftest som det skal midt på dagen. Der er ikke andre der bruger internettet, og jeg havde aldrig oplevet disse problemer før reparationen.

Hvad er problemet?

5 Kommentarer

Har lige fået fejlmeldt min linje med samme problem, min bli'r meget sløv henover eftermiddag og aften.

Ring til kundeservice og forklar dem problemet Glad humørikon

I er ramt af der TDC kalder "Natdyk".

Vi har fået nøjagtigt samme problem igennem, det sidste år. 

Vi har i mange år haft en 8Mbit forbindelse, men for et år siden fik vi flere og flere udfald. TDC satte så forbindelsen ned til 6Mbit, og der virkede også en periode, men så begyndte vi igen at få fejl, så linjen blev sat ned til 5 Mbit. Stadig her inden for den sidste uge er den så galt igen, og de kære TDC til sætte den ned til 4mbit, og de mente ikke at de kan gøre noget ved dette.

Ny har vi så fået lagt linjen om på en anden kobberforbindelse, og det har hjulpet lidt, men igen så spørger man sig om, hvornår sættes den ned igen.

Jeg synes det er utroligt at de ikke gør noget ved problemet i stedet, at sætte hastigheden ned er da kun en midlertidig løsning? desuden er det frygteligt irreterende at blive sat ned i hastighed, hvis man f.eks. forbruger diverse forskellige online tjenester. Netflix eller lign. Der kræver en vis mængde båndbredde.. Eller hvis man er mere end 1!! I hustanden.

Jeg har lige snakket med tech support, hvor jeg fik fik at vide at de ikke kan hjælpe mig

om aftnen bliver mit internet også langsomt, problemet er ikke båndbreden men latency, altså hvor lang tid der går på at sende en besked frem og tilbage over internettet.

Han sagde at jeg skulle tage en hastighedstest, og rigtigt nok lå den inden for det lovede, men det er jo ikke problemet siger jeg til ham.

De kan åbenbart kun garantere båndbreden, men ikke latency. Dvs. de kan sælge dig en kæmpe forbindelse der stadig er voldsomt langsom

Klag til forbruger rådet. Og til DR's forbruger program. (Og på trustpilot.dk)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)