langsomt bredbånd med MacBook Pro

Vi har lige fået en MacBook Pro som fungerer meget dårligt med vores TDC bredbåndsforbindelse.  Iflg. testen på TDCs hjemmeside er downloadhastigheden helt nede på 0,9.  Vi har flere andre PC´er, som alle fungerer fint med en downloadhastighed på ca. 5,6.

Problemet med Mac Book´en er der uanset om den tilsluttes direkte med kabel eller den kører trådløst,

men den fungerer fint på andre netværk, f.eks. på skolen.

Udstyret vi bruger er Speedstream 5100 og Netgear.

MacBook´ens software hedder:  Mac OS X ver. 10.6.4.

Er der nogen som har et bud på problemet?  Det er vel næppe virus når maskinen fungerer godt andre steder en hjemme.

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg er ikke helt sikker på hvad der er galt.

normalt ville det problem kun opstå hvis du downloader meget med et P2P program men efter som du lige har fåret din MAC tror jeg ike det er problemet.

Virus kan også udelukkes idet MAC og Linux systemer ikke får virus.

det kan også være du bruger for meget at din forbindelse og din MAC simpelhen trækker det kortste strå

så det eneste jeg kan siger er at du skal prøve at genstarte din router(sluk vent 5 min og tend igen) du skal også genstarte din MAC og dine PCer.

#Edit

Jeg har selvfølelig søgt efter en løsning på google.

At Mac ikke får virus var jeg ikke klar over - så har jeg lært lidt igen! 

Problemet er der også selvom det kun er Mac´en som er tændt, så teorien om at den trækker det korteste strå duer nok ikke.

Jeg vil forsøge mig med at genstarte routeren og se om det virker.

Tak for svaret.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Svane

Jeg tror miela1 mener, at der ikke er så meget virus til Mac. Men helt sikker på ikke at få virus er man ikke, som Mac bruger.

Jeg er selv mangeårig Mac bruger. Vi har 5 stk i privaten. Og jeg bruger faktisk TDC sikkerhedspakke til Mac. Det vil jeg i meget høj grad også anbefale dig at gøre. Modsat Windows, hvor min erfaring er, at virus beskyttelse bruger en del af din computers kræfter, mærker du den ikke på Mac'en. Du kan hente den her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24073

Med hensyn til din hastighed, har miela1 helt ret. Lige bortset fra det med virus Glad humørikon

Så jeg vil tro, at når du har hentet og installeret samt tjekket din computer og derudover fulgt de råd miela1 giver dig, vil du få hastighed på din computer igen.

Hvis ikke, så skriv her på tråden igen, så må vi se på, hvad der så kan gøres

Venlig hilsen

Patrick

Genstart af routeren hjalp desværre ikke. 

Jeg har forsøgt at google problemet, og det kunne se ud som om andre har oplevet noget tilsvarende:

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=120447524410495674

Jeg kan dog ikke umiddelbart se nogen løsning i ovennævnte link, så hvis i har yderligere forslag hører jeg meget gerne fra jer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Igen,

Det var måske et dårlig valg af ord at sige mac ikke får virus, alle systemer kan få virus selv de nye TV som kan sluttes til Netted kan få virus.

Det jeg mente var at der er så lille en sansynlighed for at MAC får virus at muligheden næsten ikke er der.

når du siger det ikke hjalp at genstarte routern ved desvære ikke hvad løsningen er men vil lige høre mig omkring og venner tilbage hvis jeg finder en løsning.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej svane

Det er da det vi på jydsk kalder "Træls".

Den tråd du henviser til, tror jeg ikke kan hjælpe. Den starter i 2007, da hed Mac styresystem osX 10.3, så vidt jeg husker og slutter i 2008, da det hedder styresystem osX 10.4. Lige i skrivende stund er det nået til osX 10.6.4.  Altså noget længere. Men det kan være det er det som giver problemet? Hvilket styresystem har du på din MacBook Pro?

Du kan se det, hvis du klikker på æblet i øverste højre hjørne. Lige neden under, står der "Om denne Mac". Når du klikker på det, kommer der et lille vindue op på din skærm, hvor der i toppen står "Mac OS X" version. Der står så noget med 10.x.x

Hvis du har andet end osX.6 - vil jeg foreslå dig at få opdateret. Det vil formentlig løse problemet. (Hvis man skal tror den tråd du har sendt).   Glad humørikon

Jeg ser frem til at høre, om det er det som er problemet.

Hilsen

Patrick

Der er version 10.6.4  på maskinen, så det skulle vøre ok.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)