Langsomt BREDBÅND

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hvorfor er TDC's bredbåndsforbindelse så langsom?

Jeg har en 2 Mb/s forbindelse, men når jeg surfer på TDC's hjemmesider kommer svaret !en halv evighed" senere med ca. 417 kb/s. Jeg har en elektronisk trafikmåler installeret.

Henter jeg data til programmer m.m. sker det oftest med de knap 2 Mb/s, så linien kan levere varen.

Så er det jeg skal spørge, hvorfor TDC bruger millioner af kroner på at gemme de data vi har bestilt, for så at dryppe dem ud selv om der er kapacitet i nettet til at fyre varen af i en fart.

Er nettet belastet, så har man ikke krav på mere end man betaler for - og kniber det, så er der jo en "Søforklaring" = løgnehistorie på dét.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Den korte forklaring på dit spørsmål er for de du har en langsom forbindelse.

at du kun bruger de ca 400 killobit når du er på kikker på hjemmesider er ikke helt så unormalt som du går at tror.

for at jeg kan hjælpe med en løsning, skal du også lige skrive hvilket styresystem du bruger og hvor du har den trafikmåler til at side.

Langsom - de 2 Mb som jeg betaler for, passer fint når TDCs trafikmåler tester forbindelsen. Ingen problemer dér. Så problemstillingen må snarere være fordi TDC ikke helt har styr på deres leverancer internt.   ;-D

Jeg bruger stort set alle Windows versionerne, men vi kan jo sige W7 selv om den lige er crashet. Jeg har en Vista Premium som virker. Softwaremåleren måler trafikken ind og ud af netkortet.

Jeg er nu mere og mere til Linux, men dér har jeg endnu ikke styr på en måler til dét. Hastigheden er dog lige langsom med Ubuntu 10.10 kablet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Vista, det forklare alt.

Jeg kender rigtig mange Vista bruger som har problemer med hjemmesider der kan være lidt tungeGal humørikon

Godt microsoft er kommet med win7.

det er bare ikke det der er problemet i dit tilfælde, så der kan du føle dig heldig.

Jeg tror dit problem er at du har formeget til at køre på dit netværk, jeg vil sige at bare med mere end 2 computere er 2 megabit bare ikke nok.

hvis det ikke er det der er dit problem så ved jeg det ikke, desvære.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)