Langsom upload fra Homedisk til server

Hej,

Jeg har netop installeret en Homedisk og synes det går lidt langsomt, når Homedisken skal overføre til den eksterne backupserver.

Jeg har en 20/1 mbit og det ser ud til, at den kun overfører ca. 1 GB i døgnet. Det betyder så, at hvis jeg fylder Homedisken op, tager det næsten 1 1/2 år at lave backup til skyen [i]

Er der en indstilling, jeg skal have kigget på? Jeg har ikke sat nogen begrænsning på Homediskens ret til at bruge båndbredden.

/cholm

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cholm

Med hensyn til information om backup-hastigheden på HomeDisk er der måske lidt hjælp at hente i denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Langsom-backup-af-Homedisk/td-p/20393

Jeg kan tilføje, at da jeg for nogle måneder siden installerede HomeDisk og lagde 100GB på den, så gik der et par uger, før backup'en var helt på plads.

Mvh

Stephen

Det er endnu ikke lykkedes at få lavet en backup Gal humørikon

Jeg har prøvet at gendanne databasen men den går i stå efter ca. 150 mb ud af 30 gb. Jeg kan ikke se nogen forklaring i loggen.

Er der nogen der har idéer til hvad der kan være galt?

/cholm

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cholm

Ja, det er godt nok surt.

Måske kan du via HomeDisk Medieafspiller se, hvilken fil backup'en er i gang med, prøve at fjerne denne fil fra HomeDisken og så genstarte HomeDisken? Det kan jo være, at backup-programmet er stødt på en fil eller filtype, som det af en eller anden grund ikke rigtig kan håndtere.

Det lyder mærkeligt, hvis backup'en skulle være gået helt i stå, uden en fejlmeddelelse i loggen. Er din skiftenøgle, som viser backup-status, gul eller rød? Hvis den er gul, så burde backup-funktionen ikke være gået helt i stå.

Har du i øvrigt problemer med din bredbåndsforbindelse?

Mvh

Stephen

Hej stephen,

Tak for input. Skiftenøglen er p.t. gul men den rykker sig overhovedet ikke. Den har også været rød, og så var det jeg gendannede databasen.

Jeg har ikke problemer med min 20/1 forbindelse.

Hvordan ser jeg hvilken fil den evt. er gået i stå ved. Hvor i HomeDisken skal jeg kigge?

/cholm

Omdømme 3

Hej cholm

Når du åbner "Dokumenter" i TDC HomeDisk Medieafspiller, vises der forskellige ikoner på mapperne/filerne, alt efter fil-status (om der er lavet backup, der afventes backup eller backup-processen er i gang).

Øverst til venstre i vinduet kan du under "View" vælge, hvilkem fil-status, der skal vises, og vælger du "Processing", skulle du gerne kunne se, hvad systemet er i gang med at lave backup af. Jeg mener, at ikonet er en blå "bjælke".

Mvh

Stephen

Både "Billeder" og "Dokumenter" står med et blåt timeglas, og når jeg holder cursoren over, står der "Venter"

Jeg kan ikke se noget ikon for igangværende upload.

I "Dokumenter" har jeg kun backup af alle mine e-mails, og dette kan jo godt tage noget tid. Imidlertid lå de ikke på homedisken første gang jeg forsøgte at lave backup.

/cholm

Omdømme 3

Hej cholm

"Dokumenter" på HomeDisken har førsteprioritet, når der laves backup, så når der er timeglas ud for "Dokumenter", må backup'en været gået i forbindelse med backup-kopiering af et dokument.

Hvis du åbner mappen "Dokumenter" og eventuelle undermapper, kan du så finde en fil, der ikke har timeglas eller flueben?

Er det i øvrigt eml-filer, du har liggende på HomeDisken? Dem har jeg nemlig dårlige erfaringer med. Jeg havde flere eml-filer, som fik min backup til at gå i stå, så til sidst valgte jeg at fjerne alle eml-filer fra min HomeDisk.

Mvh

Stephen

Jeg var ude for det samme for et par uger siden. Har vel haft min Homedisk i 1 måneds tid nu. Den stoppede ved 47 % og blev stående i dagevis. Jeg slettede herefter 1, siden mange mange filer som den stod og "tyggede" på og til sidst har den uploaded det jeg har bedt den om.

Jeg skal nu til at uploade resten og guderne må vide hvordan det kommer til at gå.

Til min overraskelse når jeg kiggede på "start" - "Denne computer" har jeg nu Homedisk liggede som 15 forskellige drev !!! Jeg kan umiddelbart ikke slette dem og jeg aner ikke hvad der er gået galt.

Jeg må indrømme at jeg ikke er særlig imponeret over TDC´s Homedisk, det virker lidt som om den er kastet på markedet længe inden den var klar til det. Ligesom dengang TDC indtroducerede TDC TV, der gik også laaaang tid 1-2 år før det kørte tilfredsstillende. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har fået kompenceret på mit abbonoment og jeg synes egentlig det ville være rimeligt hvis TDC også gjorde det med dette "homedisk" projekt.

Alt i alt kan jeg således ikke hjælpe dig Stephen men blot nævne jeg har haft samme problem - ligesom mange mange andre. Den opdatering TDC skrev ud om for 1-2 uger siden løste for mig at se - intet !

Rigtig rigtig irriterende.....

mvh. Christian.

Hej Christian

Enig i at TFDC homedisk virker som noget beta-skrammel og at du og jeg og mange andre er med i et udviklingsprojekt formedelst et månedligt gebyr.

Jeg er ikke sikker på jeg snart gider bøvle mere med den i øvrtigt tredie sorte kasse fra TDC (ombyttet to gange). Flinker folk i deres support, men hvad andet kan de være? For få skidtet til at virke kan de ikke.

Men er der nogen alternativer? Har netop sagt min billige og meget tunge løsning i USA op og finder ikke at der ogle gode danske/nordeuropæiske til en halv eller trekvart hund om måneden. Jeg er forresten ligeglad med om jeg har et NAS-drev herhjemme, da jeg har en del ekst drev der bare kan køre det inden upload.

Ole

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P