Langsom trådløs tdc forbindelse

• 0 kommentarer
Hejsa

Jeg bruger efterhånden meget tid i min kærestes lejlighed, hvor jeg flittigt låner hendes trådløse netværk til at skolebrug.

Problemet er bare, at hendes trådløse netværk er ulideligt langsomt. Hendes forbindelse skulle vist være en 10/xx forbindelse, men det tager en evighed at komme fra en side til en anden. F.eks. hvis jeg er på en hjemmeside og hurtigt vil hoppe videre til google, så viser Firefox, at den "forbinder", men det tager gerne 5-10 sekunder før den hopper videre til den aktuelle side.

Hendes computer fungere umiddelbart bedre, da der ikke er denne lange ventetid. I nogle situationer er det til at rive sig i håret over, at det går så langsomt at komme videre til en ny side. Når siden så endelig kommer, så er den til gengæl meget hurtigt loaded færdigt.

Jeg faldt over en løsning på TDC's hjemmeside, hvor man skriver DNS-adressen manuelt i TCP/IP protokollen, men da jeg forsøgte dette, kunne jeg efterfølgende ikke logge på netværket uden "begrænset eller ingen forbindelse".

Det kunne være rigtigt rart at få noget hjælp til dette. Det er simpelthen utåeligt at arbejde med.

På forhånd tak.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Når det fungerer med en computer - og ikke med en anden, så er det computeren du skal kigge på. Fejlen kan sipelthen ikke ligge i nettet i det tilfælde.

Og så er det svært.... For hvad har du lige på din computer? Hvordan er din firewall indstillet? osv.

Når det er et netværk i kan flytte med, går jeg ud fra at det er et USB-modem. Du kunne så starte med at se på jeres USB-porte. De findes efterhånden i en del versioner og hastigheder. Der kan også være forskel på hvordan (og hvor hurtig) de har forbindelse til computerens interne bus. Det er svært at sige på afstand - men prøv at kigge i den retning.

Vh

Peter

Hej Peter

Ja jeg er enig i, at det må være en opsætning på min computer der ikke fungerer optimalt med TDC's router.

Forresten er det en stationær router... du ved sådan én der hænger på væggen ;-).

Jeg har ikke lignende problemer med andre steder jeg logger på rundt omkring i "verden" f.eks. i min skole, derhjemme og offentlige transport midler.

Jeg har en fornemmelse af, at TDC routeren ikke er glad for min DNS adresse eller lignende.. Eller også er netværket sat forkert op på min computer på en eller anden måde..

Jeg  kører forresten WinXP

Hovsa

Det ser ud som om der var tale om langsom "sideskift"... Jeg prøvede endnu engang at bruge TDC's DNS-adresse som det primære og satte den sekundære til Google's (8.8.8.8)...

Det går MEGET hurtigere nu. Jeg tror bare internettet generelt var ustabilt sidste gang jeg prøvede dette.

Mange tak for svaret ellers.

Med venlig hilsen Matthias

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)