Langsom sideskift i web-browser

Min download hastighed på Tdc er målt til 3,45 Mbit - det er vel ok - men min web-browser er langsom ved sideskift og så faldt jeg over gode råd på TDc der skriver at man i Window 7 kan bruge Dns serveradresse og så skriver man 2 forskellige serveradresser man kan bruge? Nu er det så mit spørgsmål er kan man også det når jeg pt opholder mig i udlandet pt?

11 Kommentarer

prøv at skrive 194.239.134.83 som din primære DNS i selve pc'en eller evt prøv 8.8.8.8 som er googles DNS.

Dette burde give hurtigere svartider, hvis altså dit netværk tillader at du overwriter dets DNS med pc DNS

Dette burde ikke give problemer selvom du opholder dig i udlandet

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du er i udlandet, hvordan kommer du så på nettet?

Det er normalt den internet leverandør (ISP) som stiller DNS til rådighed.

Det gør ISP ved at du, når du etablere forbindelse får nogle oplysninger fra DHCP serveren.

Så hvis du er i tvivl, så lad opsætningen stå til automatisk.

Jeg kunne forestille mig, at TDC's DNS afviser kontakt med alle PC'er uden for TDC's IP scope.

Er der nogen som kan bekræfte det?

Googles DNS skulle altid fungere, men kan måske være mindre attraktiv i arabiske lande + Kina.

Det er korrekt at TDC DNS er låst på ikke TDC linier, men google eller openDNS er så svaret når man er i udlandet.

Man kan evt. sætte windows op med TDC DNS som primær og Google DNS som sekundær. Så burde pc'en selv skifte når den ikke længere kan bruge TDC's

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Men det kommer jo også rigtigt meget an på hvor Googles DNS-server er placeret. For når den er placeret på den anden side af kloden, så kan det godt blive et problem og sænke hastigheden yderligere.

Der er fx forskellige firmaer som tilbyder, når man downloader programmer, et såkaldt "spejl" eller 'mirror' som det også bliver kaldt, hvor filen, man skal downloade, bliver overført fra.

SÅ prøvede jeg for sjov at sætte den til at downloade fra et mirror i Australien. Windows forudsagde, at det ville tage imellem 55-120 minutter at downloade (118,5 megabyte med 20 mbit)

Herefter ændrede jeg til Stavanger, Norge, som var det nærmeste (118,5 megabyte med 20mbit) Det tog så 2 minutter.

Så det har stor indflydelse, at du vælger en nærtliggende DNS for ikke at bremse internethastigheden yderligere. Derfor vil jeg nok sige som mange andre også har nævnt: At på nær hvis din hastighed (aka loadhastighed i browseren) er virkelig langsom, så sæt DNS til at være automatisk, hvorefter du genstarter computeren og finder din Netværksindstillinger og "Reparérer forbindelsen" -så burde den nærtliggende router også opdatere både din ip, dns, og evt. gateway.

Ellers brug googles. Den virker over hele verden, også selvom du ikke er inden for TDC's "scoop"

Dog har jeg lige googlet siden (194.239.134.83) og fandt ud af, at den rigtignok er lokaliseret i DK, men burde ikke være låst ift. TDC/ikke-TDC -kunder

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HeinrichP

Ang. rettelser i indlæg. Ud for dit svar-indlæg står der instillinger og måske står der [rediger svar] og [slet svar]. Hvornår vi kan, afhænger af hvor mange svar eller indlæg vi har skrevet. Da du står som Rådgiver, vil jeg næsten tro, at du kan rette egne indlæg. Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, MajaH.

du har helt ret, med Rangen "Rådgiver" og der over kan man rediger i egne indlægBlinkende humørikon

Omdømme 2

Mange tak for de søde svar@MajaH og@Miela.

Jeg er åbenbart lige blevet opgraderet til Rådgiver, for jeg har nemlig ikke før kunnet redigere i mine egne indlæg. Dog kunne jeg ikke slette den efterfølgende kommentar, som nu bare står tom i stedet for, fordi jeg bare har slettet alt teksten.

Hvilke muligheder har i som Hyppige Rådgivere og Betroede Skribenter mv?

Hej igen

Jeg kan kun tale for mig selv og jeg kan også slette et indlæg helt og lægge et billede op. Jeg er ikke sikker, men jeg tror der skal gives tilladelse af en moderator til at lægge billeder op. Mig bekendt er det kun moderatorerne der kan gå ind og rette i ALLE indlæg og det syntes jeg da også er rimeligt nok.

Hvilke fungtioner der følger med rangsystemet er jeg ikke inde i.

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Rang-og-pointsystem/td-p/2746

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tror entlig ikke der er noget jeg kan mere end hvad MajaH kan, som "Betroet Skribent", udover at jeg kan bruge mine egne billeder som avatar, men det mener jeg at man skal have højere rang end "Betroet skribent" for at kunne.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)