Langsom opstart

I den sidste tid er min computer blevet utrolig langsom ved opstart, ca. 20 min hvor et program der hedder fssm32.exe bruger næsten al cpu kraft. Jeg har fundet ud af at det har noget med F-Secure at gøre, men hvordan slipper man af med det. Har prøvet diverse indstillinger i F-Secure, dog ikke prøvet at disable realtidsscanning, hvad der sikkert ville hjælpe, men jo ikke en løsning. En tur på Google gav en masse hits, men ingen løsning. Nogen der har en god ide?

3 Kommentarer

Hvilken windows?  Kunne være RAM mangel da f.eks. Vista bruger knap 1000 kb RAM selv og såen en F-secure sikkerhedsproram ting bruger garantrisset også meget til fancy interface og glimmer , og særligt i opstartsfasen er de slemme til at bruge en del ressourcer

Ps. Men ellers, hvis det er TDC sikkerhedspakke, du har, så mener jeg, du måske kan få præcis svar via kontaktformularerne herinde på tdc.dk

/Per

Hej Per.

Tak for dit svar. Jeg kører XP, og har aldrig haft problemet før installering af en opdatering. Jeg tror jeg prøver at afinstallere F-Secure og ser hvad der sker.

Lyder som en god ide. Vil dog ikke undre mig, hvis du skal have slettet nogle registreringsdatabase elementer, og det gøres måeke sikrest hvis f-secure har et "removal tool"

Og det er jo noget f-seucre relateret. Fandt lige den gode http://www.processlibrary.com/ igen :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)