Langsom mobil bredbåndsforbindelse

Jeg har en 5 Mbit mobil bredbåndsforbindelse og bor på Nørrebro i København, hvor der teoretisk burde være fin dækning. Imidlertid har jeg endnu ikke igennem 7 måneder opnået test-hastigheder over 900 kbit/s - download. Jeg har benyttet både TDC's egen og Telestyrelsens test på alle tidspunkter af døgnet og på forskellige steder i mit nabolag. Jeg er helt med på, at flere brugere deler signalet fra sendemasten, men et tab på over 80% af den teoretiske hastighed, er det ikke lige i overkanten? Eller formuleret på en anden måde så undrer det mig, hvad jeg egentlig får for min dyre forbindelse.

Har andre af jer de samme problemer, eller er det bare hos mig? 

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvad du teoretisk kan have og hvad du i virklgheden her er ikke altid det samme.

ex. Teoretisk set skal jeg ikke have 3G her hvor jeg bor på kanten af djursland, men aligevel gar jeg 3G hvis jeg åbner et vindue, hvis jeg tager tager til århus er der mage steder hvor der alle steder skulle være 3G og Turbo 3G kan alt signal forsvinde bare ved at gå et par skrit.

nu kender jeg ikke lige jeres forhold, men jeg ville tro at det ligesom herovre skyldes lokale forhold som Træer, Huse og alle de andre ting man ikke kan tage forbehold for i en teoretisk model.

men jeg ville nu aligevel opfordre dig til at ringe til TDC og høre om der er noget de kan gøre.

Hej

min søn har lige købt en 4 MB mobil bredbånd. Han bor i Brabrand i Århus, og i butikken checkede de om der var 4 MB dækning, hvilket der skulle være.

Realiteten er han ikke kan komme over 0,07 MB. Det er simpelthen bonde fangeri at skulle betale for 4 MB og reelt kun få meget mindre.

Vi har checket at den forbinder til 3G o.s.v.

Pale Liebe

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej, Jeg ville ikke kalde det bunde fangeri.

det er mobilbredbånd, deri ligger det at det kan tages med, så når du betaler for 4 megabit er det for muligheden for at kunne bruge 4 megabit der hvor der er mulighed for sådan en forbindelse.

der er rigtig mange paremetere der spiller ind på den hastighed man har.

De største er.

dækning,

afstand til mast.

hvormange brugere der er på masten

du kan se på TDCs dækningskort hvor høj fkorbindelse det er muligt at få et det område.

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p_help_mob_daek&id=13038

men du skal huske at det er en teoretisk model, og de faktiske forhold kan varier.

OP TIL, OP TIL, OP TIL!

Husk det når i køber en service ydelse!

Der kan ikke kræves 4 mbit/s fordi der står de to magiske ord "Op til". Og når det kommer til Mobilt bredbånd er der så mange ting der spiller ind at "4 - 5 mbit/s" er TEORETISKE hastigheder beregnet på et stykke papir! I praksis er det MEGET vanskeligt at opnå den hastighed man TEORETISK betaler for, og man skal stå i en MEGET speciel situation for at det kan lade sig gøre.  

Man skal huske at kigge GRUNDIGT på dækningskortet inden man køber en sådan ydelse, hvis det er i håbet om at have den ønskede dækning. Man skal også tænke på hvor mange mennesker der benytter samme 4 mbit/s ligesom dig i området i deler jo båndbredden! 

Midt i byerne er der ofte langsom hastighed men god dækning, mens der på landet ofte er ringe dækning men god hastighed. 

Jeg har opnået 5 mbit/s midt ude i en skov engang, det var ret morsomt, mens jeg i byen havde væsentligt dårligere hastighed.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Har du undersøg hvilke netværk du kører på??? Jeg har erfaring med at Connect it kan finde på at køre på EDGE nettet selv om der er dækning for 3G.

Prøv at tvinge den til at køre 3G, det kan være det hjælper

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P