langsom homedisk - Airport express (apple)

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hejsa (alle i kloge mennesker[i]))

Jeg har længe haft glæde af min homedisk som har fungeret helt uden problemer.

Men efter jeg har fået en Airport Express fra Apple på mit netværk er forbindelsen til homedisk'en blevet meget langsom. Jeg kan sagtens finde disken og kan også se mine ting... 

Men det går godt nok meget langsomt... Jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor..... Så please hjælp.

/AJ

1 Kommentar

Hej abeol

Har du mulighed for at skrive lidt info på hvordan du har kablet tingene sammen osv?

Hvis du har koblet både HomeDisk og Airport til HomeBoxen og den blev langsom lige da du koblede din Airport til, så er det sansynligvis fordi du mangler at indstille din Airport så den ikke laver DHCP konfigurering.

Efter en hel del søgen på google og apples egen side er jeg kommet frem til at du skal logge ind i konfigurationen til din Airport Express og indstille den til at fungere som Client. Jeg ved dog ikke hvor/hvordan du gør det da det ikke fremgår af den hjælp jeg fandt, men se om du kan finde et sted der hedder noget med Client og aktiver det. 

Ellers må du håbe på at der findes nogen her på forum som er lidt mere Apple nørd end mig, som måske kan hjælpe dig Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)