Svar

langsom bredbånd..?

• IVO
  • Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har en TDC homebox (Sagem modem) tilslutning med adgang til 20/1.MB bredbånd. . .de senester 3 > 4.dg har den været meget langt nede i hastighed, således at det tager evingdelige tider bare at logge ind på hjemmesider. 

Jeg har tilkoblet én fastnet komputer, én bærbar computer, et alarmsystem (lockon.dk) - en TDC homedisk, samt en YouSee boks (cinema). . .alle disse forbindelser er intakte, men det er PROBLEMET med at komme UD AF HUSET..!              - er der kabelproblemer her i området, Jægerspris, Gerlev, Fr.sund..?

icon

Bedste svar af IVO 30 januar 2011, 22:04

Hej Stephen.

Og tak for dit svar, men jeg HAR prøvet at frakoble alle førnævnte tilslutninger, således at det kun er min stationære PC som er på 4.porten - - samt den bærbare som er på trådløs.

Så Jeg kan kun se at fejlen måske ligger udaf til. . . eller det måske er modemmet som er stået af.   - hvad gør jeg så ved det..?

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej IVO

Det skyldes muligvis, at din HomeDisk er ved at køre backup.

Efter opdatering af HomeDisk-platformen hos TDC i den forløbne uge, kan der være problemer med surf-hastigheden, når HomeDisk er igang med backup og udnytter hele uploadhastigheden.

Prøv i første omgang at slukke din HomeDisk og se om din internetforbindelse så kører normalt.

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

Og tak for dit svar, men jeg HAR prøvet at frakoble alle førnævnte tilslutninger, således at det kun er min stationære PC som er på 4.porten - - samt den bærbare som er på trådløs.

Så Jeg kan kun se at fejlen måske ligger udaf til. . . eller det måske er modemmet som er stået af.   - hvad gør jeg så ved det..?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det første jeg ville gøre er at kontrolere at jeg får den hastighed jeg regner med,

http://hastighedstest.tdc.dk

i dit tilfælde skal du ligge mellem 10 og 20 megabit

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej IVO

Hvis du efter frakobling af alt "overflødigt" udstyr og genstart af TDC Boxen/HomeBoxen ikke kan måle en fornuftig hastighed, som miela1 har beskrevet det, så ville jeg fejlmelde linien på tlf. 80808047. Medarbejderen i Support/Kundeservice kan checke din linie med det samme, så det kan afklares, hvad næste skridt skal være.

Jeg håber, at du snart får din fulde hastighed tilbage Glad humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

Tak for fyldesgørende svar - det vil jeg så prøve.

Hej IVO

Hvis du ikke kender siden miela1 linker til, vil jeg bare sige, at det er en rigtig god måde at kontrollere sin internet-hastighed på.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er nemlig rigtig, så kan man også holde øje med hvorstabil ens forbindelse erBlinkende humørikon

og det er jo altid godt, da man kan bruge det til at fejlfinde, hvis noget går galt, derfor køre jeg den mindst 1 gang om ugen. så kan jeg somregl fange fejl før det går helt galt. og kontakte min ISP eller kontrolere om det er i min ende den er gal.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)