Langsom backup af Homedisk

• 0 kommentarer
Hej.

Jeg lagde 40 gb over på min homedisk mandag morgen. I dag torsdag har den kun taget backup af 24%.

Vi har 5mbit/512 i hastighed. Kan det godt passe at det skal tage så langt tid?

Eller er homedisken gået i koma?

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg ved ikke så meget om HomeDisk'en.

men du skal huske at når du tager en Backup er det din Upload hastighed du bruger, i det her til fælde 512 kilobit.

hvis vi prøver at regne lidt.(det er ikke den rent faktiske tid det vil tage det er en teoretisk udregning)

512 killobit = 64 killobyte, det vil sige at du kan uploade med 64 kilobyte/s(edit: 1 kilobyte = 8 kilobit)

så for at regne ud hvor lang tid det vil tage at overføre 40 gigabyte skal vi først regne 40 gigabyte om til kilobyte.

40 * 1 000 = 40 000 megabyte.

40 000 * 1 000 = 40 000 000 kilobyte.

eller 40 Gigabyte = 40 milioner kilobyte.

så hvor lang tid vil det tage at overføre 40 milioner kilobyte når du kan flytte 64 kilobyte pr sek.

40 000 000 / 64 = 625000 sek.

625000 / 60 = 10417 minuter.

10417 / 60 =  174 timer.

174 / 24 = 7.23 dage.

så hvis så vi også tager højde for at du umliigt kan bruge hele din opload hastighed, og det du kan bruge af den skal også bruges til når du er på nettet og hvad du ellers laver, og vi tager også højde for at du ikke konstant uploader med din homebox.

så vil jeg sige at det er meget sansynligt at det tager en uge til 14 dage.

håber det besvared dit spørsmål og undskyld for matematiken, jeg ælsker barge matematikMeget glad humørikon

Edit: jeg regner med at der går 1 000 byte på en kilobyte, man kan også regne med at der går 1024 byte på en kilobyte, 1 000 er bere mere brugt og det vil være mest rigtig i den her sammen hæng, man kunne også regne med at 1 024, da Microsoft Windows regner med 1 024 hvilket også er svaret på at din harddisk skrive en mindre kapasitet end der står på lablen ex. en 320 gigabyte hardisk vil i Windows optræde som at være på ca. 298 gigabyte, men i linux vil den optræde som at være 320 gigabyte da Linux(mener også MacOs regner med 1 000)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Halm,

Tak for din henvendelse.

Din HomeDisk er bestemt ikke gået i koma. Forskellige faktorer kan spille ind, når der skal gættes på hvor lang tid det tager at komme helt i mål, f.eks. hvor mange filer, det drejer sig om.

miela1's beregninger virker rimelig - men tager ikke højde for at at der går lidt ekstra tid hver gang backupprogrammet afslutter én fil og påbegynder den næste.

Vi har i konkrete målinger set, at det tager mellem 20 og 30 sekunder for meget små filer at gennemføre en backup - checke at filen ikke allerede findes i backuppen, overføre data og sikre, at den er kommet helt over og at filerne er ens (den på Homedisken og den i backuppen).

mvh

Thomas - Homedisk ansvarlig

Tak for hjælpen.

Jeg kan bare ikke helt forstå at i dag, altså et døgn senere står den stadig på 24% backup.

Men jeg venter med tålmodighed.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Halm

Når din backup-procent stadig står på 24%, vil jeg foreslå, at du prøver at kigge i loggen, for at se om der evt. er en fejlmeddelelse.

Loggen er et faneblad under "avancerede indstillinger". Du klikker på værktøjsnøglen øverst til højre i Homedisk mediaafspiller-menuen, og derefter på værktøjsnøglen på det statusbillede, der fremkommer, når du har logget ind. Der kommer en advarsel undervejs. Den skal du bare sige "ok" til - men husk derefter kun at ændre noget, hvis du ved, hvad du gør. Blinkende humørikon

Når du kigger i loggen, skal du især være opmærksom på advarsler, som er dukket op omkring det tidspunkt, hvor du formoder, at backup'en kan være gået i stå. Finder du noget, der ser lidt "mystisk" ud, kan du evt. gengive teksten her i denne tråd, og så kan det være, at nogen her i TDC Forum kan hjælpe med at tolke meddelelsen/advarslen.

Mvh

Stephen

Hmm...

Når jeg uploader via en god FTP-forbindelse så opnår jeg op til 130 KB/s, men i løbet af 2½ time har jeg, ifølge TDC Webdisk Backup programmet, uploaded ca. 146 MB, dvs. ca. 16 KB/s. Det synes jeg altså er ekstremt langsomt!!

Det drejede sig om 35 store filer.

Tidligere på dagen uploadede jeg små filer, og jeg mener ikke det tog mere end 5-10 sekunder pr. fil.

Så jeg synes TDC skylder mig en forklaring.

Hilsen

HeRo2

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HeRo2,

Vær opmærksompå at ovenstående dialog handler om HomeDisk og ikke Webdisk. Hvis du ikke synes Webdisk "opfører sig som den skal", så er det bedre at starte en ny tråd, ellers bliver dit indlæg ikke set af andre Webdisk-brugere.

mvh Thomas

(ikke længere TDC'er)

HeRo2 skrev:
Hmm...

Når jeg uploader via en god FTP-forbindelse så opnår jeg op til 130 KB/s, men i løbet af 2½ time har jeg, ifølge TDC Webdisk Backup programmet, uploaded ca. 146 MB, dvs. ca. 16 KB/s. Det synes jeg altså er ekstremt langsomt!!

Det drejede sig om 35 store filer.

Tidligere på dagen uploadede jeg små filer, og jeg mener ikke det tog mere end 5-10 sekunder pr. fil.

Så jeg synes TDC skylder mig en forklaring.

Hilsen

HeRo2

Tilføjelse:

Med hensyn til de 16 KB/s upload, så skal jeg måske lige tilføje at Backup programmet er indstilliet til "Optimeret til bedste PC ydelse", ikke "Maksimal hastighed", men jeg brugte slet ikke maskinen i det pågældende tidsrum!

Hilsen

HeRo2

ThomasR skrev:
Hej HeRo2,

Vær opmærksompå at ovenstående dialog handler om HomeDisk og ikke Webdisk. Hvis du ikke synes Webdisk "opfører sig som den skal", så er det bedre at starte en ny tråd, ellers bliver dit indlæg ikke set af andre Webdisk-brugere.

mvh Thomas

(ikke længere TDC'er)

OK! Tak skal du have!

Jeg gik udfra at det i praksis var det samme.

- HeRo2

Omdømme 1

Det ka også være svært at skelne nogle gange...

HomeDisk er en NAS - altså en fysisk enhed i hjemmet, der kan lave backup til "skyen"

Webdisk er også en backup i skyen - men hjemme hos dig er det backupsoftware på din PC.

Klientprogrammerne (på NAS'en og på PC'en) er forskellige og derfor kan du ikke gå ud fra at peformace er ens.

mvh Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P