Lange svartider

Hej

Nogle der har oplevet noget lign. 

Jeg oplever nogle tider på døgnet. Især om aftenen at jeg har meget lange svartider. Jeg plejer at bruge Telia.dk som reference da det er en af de få udbydere der svarer på ping. Har gjort i flere år og det ligger normalt omkring 23ms for mit vedkommende. De sidste par uger er det dog begyndt at stige til 60ms og op mod 150ms især om aftenen. Jeg har så overvåget min linie og kunne se SNR Margen for Download svinge imellem 3db og 9db. Linien er fejlmeldt og idag var en tekniker på som sænkede hastigheden til 8mbit og upload til 760kb. SNR Margen er blevet noget højere og mere stabil, men min latency har det ikke hjulpet på. Den er her til aften steget igen og ligger på 60ms eller mere. Peaker op mod 210ms. 

Skal siges jeg pinger direkte fra min homeboks. 

For at udelukke Telia.dk som fejlkilde, tester jeg normalt også med www.speedtest.net Og her ser jeg tydeligt samme tendens. 

Det er temmelig træls når man spiller online og ikke kan komme på en server uden 60-70ms om aftenen. 

Restart/Factory genstart af homeboks hjælper ikke.

Hastigheds nedsættelse har tilsyneladende heller ikke hjulpet. 

Teknikeren havde heller ikke mange bud på hvad det kunne skyldes. 

Kunne ligeså godt køre 3G med den forsinkelse. 

Og nu har man end da sølle 8mbit og endnu mere sølle 760kbit upload anno 2013 [i]

Hvad kan skyldes denne fejl?

1 Kommentar

Lige en tilføjelse 

Status ADSL-linieKlar
ADSL standardG992_5_A
Upload hastighed765 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed8056 Kb/s (Intlv[LP0])
DæmpningDownload: 41.2 (dB)
Upload: 23.2 (dB)
SNR margenDownload: 8 (dB)
Upload: 16 (dB)
HEC antal273
Firmware0x10280a0c
15 min ES tæller0
CRC fejl38
24 timer ES tæller0

Besvar

• :D
    • :?