Lange blink fra extra tv boks

Jeg har et extra rum men kan ikke få det til at virke. Jeg har checket alt 117 gange.

Den extra tv boks er tilkoblet med the ca 15 m langt kabel men lysene bag på boksen lyser parallelt i nogle lange blink, ca 1 sekund. Normalt skulle de flimre. Hvis jeg tilkobler direkte med et kort kabel virker lysene normalt.

Så problemet må være ledningen, med den virker 100% med en PC men altså ikke med boksen.

Der er sat nyt stik på den ene ende men jeg har checket farverne og alt passer. Jeg har også skiftet stikket igen men problemet er det samme.

Er der nogen der ved hvad disse lange blink betyder. er det et symptom på et bestemt problem?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jetteogerik,

Først og fremmest, så er jeg enig med dig i, at der nok er et eller andet med kablet. Normalt siger vi, at RJ45-kabler (som de hedder) kan være op til 30 meter lange, før man begynder at løbe ind i problemer med vores TV-bokse, så det er ikke længden. 

At det virker på din PC og ikke din TV-boks, kan godt hænge sammen, da TV-boksen er noget mere følsom over for forstyrrelser i signalet end de fleste computere. 

Og så til de lange blink. Jeg har været lidt rundt omkring i afdelingen med spørgsmålet, og selvom vi ikke kan fortælle præcis hvad de betyder, så er vi ret enige om, at det er fordi der godt nok er signal, men ikke nok signal. Altså, at TV-boksens netværkskort registrerer, at der er spænding i kablet, men at den ikke kan få signal/nok signal igennem det til at gøre noget fornuftigt med det.

Jeg beklager det vage svar, men det var altså et rigtigt godt spørgsmål Glad humørikon

Hilsen Ulf

OK. Skal jeg prøve med et skærmet kabel. Det jeg har er mærket UTP4 CAT5E. Kan man få en bedre type?

Det skal være minimum skærmet kabel Cat5E som har rj-45 stik i enderne.

Kører selv med IHC Cabling og har langt over 15m til fjerneste boks og har ingen problemer. Jeg bruger dog også Cat7 kabler til det.

Hvis man selv laver kablerne er det vigtigt at man ikke får afisoleret for meget kabel. Så jeg ville prøve at skaffe et færdigt Cat5E kabel på 15m.

/Kim

Ahaaa, mit kabel har ikke skærm.

Jeg er desværre nødt til at tage stikket af da jeg skal igennem flere mure. Men jeg har det rigtige værktøj og har monteres mange kabler til computere. Men dette her driller!

Jeg har checket det kabel TDC installerede. Det er noget kraftigere men hedder også blot CAT5E. Hvad skal der stå på et kabel for at det har skærm? Skal selve stikket også have en metalskærm ligesom jeres?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

RJ-45 cat5 kabler skal ikke nødvendigvis være skærmede og kan være op til 100m lange alt inkl.

De kabler som vi bruger er ikke skærmede.

Virker dit kabel med en pc ville det måske være en god idé at prøve at tage din hoved box med ind i værelset og tjekke om den kan køre derinde. Virker den er der en fejl på multiroom boxen og så skal den byttes. Husk at når du tager strømmen fra din hoved box kan det tage op til 20 min. inden den er klar igen. Huske at rj45 er 8 leder og dermed har stikket 8 guld farvede kontakter. Det er før set at man har fået brugt et rj-11/22 kabel som kun har 4 leder.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P