LAN på TDCbox (den gamle)

Jeg har en Sagem TDCbox, hvortil jeg har en kablet NAS. Når jeg så vil kopiere noget fra NAS'en over på min computer, så henter den kun med 2Mbit/s, som om den henter det fra internettet, istedet fra mit eget netværk. TDC siger blot, at jeg under LAN & DHCP indstillingen, skal prøve at finde et sted, hvor jeg kan vælge at den tilslutter via LAN. Men det er jo ikke meget hjælp at få, til deres eget udstyr (i hvertfald deres egen software). Jeg har opsat boxen således, at NAS'en har fast IP, men ellers er der faktisk ingen andre indstillinger man kan "lege" med. Er der nogen der ved, hvordan jeg fortæller routeren (TDC boxen), at jeg ønsker at tilgå NAS'en via mit eget netværk, og IKKE via internettet (hvilket jo burde være logisk)???

Mvh, Michael

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Tilgå den gennem den lokale ip adresse. Altså 192.168.1.xx så er du 100% lokalt. men overføre du med megabit eller megabyte. Megabit er internet - Megabyte er rå data overførelse på alm dansk tale måde.

Det kan jo også godt være computeren eller nas der er udkørt eller overbelastet. så overføre de ikke rigtig med super hastighed.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Husk også at evt. antivirus med realtids skanning sløver overførslen.

mvh

Glad humørikon

Hej igen

Jeg har en sprit-ny computer (det er derfor skal jeg have mine data tilbage på computeren) med i5 processor, 4Gb ram og SSD harddisk, og ingen andre processer kører.... Jeg tilgår NAS'en - som heller ikke har andre processer kørende, og som er en Synology DS209+II - gennem lokalnetværket på 192.168.1.101, og jeg kan presse overførslen op på 2,5Mb i sekundet, men så heller ikke mere. Uanset hvad jeg gør, så vil den bare ikke gøre det hurtigere.

Iflg. TDC support så mener de, det er en indstilling i routeren, men den har som sagt meget få indstillingsmuligheder, og intet hjælper... så min konklusion er egentligt, at det er TDC boxen det er galt med, og eftersom det er det eneste udstyr de kan levere, så kan jeg blive nødt til at skifte udbyder, og så enten få en "rigtig" router, eller blot få ADSL forbindelsen, og så selv købe en router. Eller har I en idé til, hvad jeg i min desperation kan gøre?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Hvis du har 2 computere prøv at lave en delt mappe på en af dem og prøv så at kopiere til / fra denne.

Er hastigheden den samme virker det som et nærværksproblem. Hvad har du i hastighed når du tester på nettet ??

Er den gal med boxen kan der jo være fejl på den og så kan den jo byttes til en ny. Egentlig kan du jo prøve at kontakte hotline og spørge efter en homebox. Hardware kan jo fejle og så skal det bare byttes.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P