Lagring af webmails?

• 0 kommentarer
Hvordan gemmer jeg mine mails på min computer? Bruger kun TCD web mail og ikke f.eks. Outlook.

5 Kommentarer

Hej RieR

Nu har jeg forsøgt at gemme, flytte og trække en mail ned på min pc, fra Webmail.

Jeg kan ikke.

Alternativt kunne du oprette en gmail hos google og hvis du så har en vigtig mail, som du vil gemme - videresende den til Gmail.

eller ....

du kunne klikke på videresend. Markere hele mailen. Kopier og sætte det ind i et worddokument, som du herefter kan gemme på din pc. (Som dokumentation på at have modtaget en mail, er jeg ikke siker på den metode holder.)

Her har jeg kopieret en lille mail jeg har sendt og fået et svar på: Personlige oplysninger er camofleret.

----- Original meddelelse -----
Fra: Mette <xxxxxxx@mail.dk>
Til: Maja  <xxxxx@webspeed.dk>
Dato: Man, 24. okt 2011 18:03
Emne: Re: ups

Hej MajaSelv takKnus Mette From: Maja Sent: Thursday, October 20, 2011 8:28 PMTo: MetteSubject: ups  Hov Mette Jeg glemte lige at sige tak for i går. vh Maja----------------------------------------

Eller.....

Åben din mail. Hold ctrl nede mens du klikker på PrtSc (øverste række på tastaturet)

Åben et word-dokument. Sæt curseren i dokumentet . Højreklik og sæt ind.

Så er det et billede af dit skrivebord. der sættes ind i dokumentet.

Hej

Her er en anden metode, som kan bruges til at gemme bl.a. mail fra TDC Webmail på sin computer. Denne beskrivelse passer til Windows 7, det kan være anderledes i andre Windowsversioner.

Metoden forudsætter at man har installeret printeren "Microsoft XPS Document Writer". Det kan man se ved at vælge "Enheder og printere" i startmenuen til Windows. Hvis den mangler er det enten fordi den er slettet eller fordi den ikke blev tilvalgt da Windows blev installeret. Man kan tilvælge den via kontrolpanel > Programmer og funktioner > Slå Windows-funktioner til og fra. Kig efter funktioner, der hedder noget med XPS.

Det er ikke en virkelig fysisk printer, men den virker ved at man udskriver til den, hvorefter den laver en fil i stedet for at udskrive fysisk på papir.

Når man har sin mail fra Webmail på skærmen gøres følgende:

1. Klik på knappen "Funktioner".

2. Klik på punktet "Print".

3. Vælg Microsoft XPS Document Writer som printer (se indledningen hvis den mangler).

4. Klik på "Udskriv".

5. Vælg mappe og indtast filnavn.

6. Klik på "Gem".

Mailen ligger nu som en xps-fil på computeren. Den kan åbnes ved at dobbeltklikke på den, og den kan flyttes hvorhen man ønsker samt udskrives m.v. Man kan ikke redigere i den, man man kan markere indholdet og indsætte det i f.eks. Microsoft Word ell. lign., med et mere eller mindre godt resultat, som man godt kan redigere i. Man kan alternativt starte programmet "XPS-fremviser" i startmenuen, og derefter vælge filen.

Alt, der kan udskrives fra computeren, kan laves til fil på denne måde, blot ved at vælge "Microsoft XPS Document Writer" som printer.

Hvis filen kan oprettes men ikke kan åbnes, mangler der noget i Windows, som kan tilvælges på samme måde som printeren kunne tilvælges. Kig efter Windowsfunktioner, der hedder noget med XPS.

Jeg har tidligere set et gratis program (med reklamer), der virker på nogenlunde tilsvarende måde og som blev brugt på en maskine med Windows XP. Det lavede dog pdf-filer i stedet for. Kan ikke huske hvad det hedder, men kan formentlig findes ved Google-søgninger hvis det stadig eksisterer.

M.v.h.

MS-Erik

Hej MS_ERIK

Har prøvet hvad du skriver. Desværre står der ikke "Print" i menuen funktioner, selvom jeg har aktiveret Microsoft XPS Document Writer.

I stedet for har jeg højreklikket ind i en mail. og på det gardin klikket på udskriv.
I den nye fane valgte jeg Microsoft XPS Document Writer. og vupti så kan man gemme den mail.

Du er en knag!

Jeg håber at trådopretteren klikker på "accepteret løst tråd" ud for dit indlæg, for det har du sørme fortjent.

Tak for tippet.

HEJ.

Hvis der ikke er et punkt "Print" under knappen "Funktioner" må det være fordi du bruger en anden browser end Internet Explorer, eller det har noget at gøre med det kludder, som flere brugere skriver at de oplever med visning af Webmail.

Når jeg åbner en mail i Webmail er der både lige over mailteksten og også lige under den 6 knapper:

Svar - Svar alle - Videresend - Slet - Flyt - Funktioner.

Knappen funktioner indeholder et gardin med dette:

Rapporter spam - Print - Vis i nyt vindue - Detaljer - Videresend vedhæftet.

Det er punktet "Print" der er henvist til. Dette bruges også hvis en almindelig papirprint ønskes. Funktionen starter med at lave en printvenlig version, hvor bl.a. reklamerne og menuerne i siden ikke er med, og derefter kommer billedet hvor man vælger printer automatisk. Dette billede er et standardbillede, som næsten alle programmer bruger når der skal udskrives.

Man kan naturligvis også blot sende hele browserindholdet til udskrivning. Ofte er det lige så godt, men da der så ikke gøres noget for at gøre resultatet printvenligt, kan man godt nogen gange få noget roderi ud på papiret - og også i filen hvis XPS Document Writer bruges. Kan man ikke vælge noget printvenligt kan det i øvrigt anbefales at starte med "Vis udskrift" i højreklikgardinet, så får man mulighed for visse tilpasninger. Det gælder både hvis det skal til papirprinter eller hvis det skal til fil.

Man kan i øvrigt få en masse hjælptekster at se ved at vælge "Hjælp og support" i Windows startmenuen, og taste XPS som søgeord. Det er muligt at nogle tekster vil være på engelsk.

M.v.h.

MS-Erik

Hej MS-ERIK

Jeg må erkende, at det var funktions-knappen i menulinien, jeg stirrede mig blind på. Tak fordi du lige skar det ud i pap, og forklarede, at det var funktionsknappen i webmail.

Hej RieR

Undskyld, at jeg har blandet mig lidt rigeligt i din tråd, men du må da indrømme, at der er kommet en rigtig god løsning ud af det. Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)